כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ת"א 2010: שכנים תבעו דייר שרצה לבנות סוכה

דיירים בבניין תל-אביבי תבעו את שכנם שכל חפצו היה לבנות סוכה על פי ההלכה • השכנים טענו: הסוכה מפריעה לדיירים ו.. הורסת את צמחיית הבניין • השופטת זרקה אותם מכל המדרגות - היישר לסוכת שכנם • הסיפור הבלתי ייאמן

ת"א 2010: שכנים תבעו דייר שרצה לבנות סוכה
יצחק לב-ארי

השופטת עירית ברקוביץ נאלצה להתמודד באחרונה בסוגיה חריגה ולא שגרתית: האם מותר לדיירים בבניין בת"א לבנות סוכה אל אף התנגדותם של בעלי הבית?

עיתון 'הארץ' מדווח, כי השופטת פסקה שהדיירים יכולים לבנות את הסוכה, זאת לאחר הוצאת צו ביניים הכופה על בעלי הדירה את בניית הסוכה.

מיכאל ואור ברכה מרסה נכנסו לפני שלוש שנים לדירתם ברחוב נחמני בתל אביב. בעלי הבניין התנגדו בכל צורה לבניית סוכה, למרות פשרה שהציג בית המשפט בפניהם. בשנים עברו בנו הזוג את הסוכה, אך בשנה שעברה קיבלו בני הזוג מכתב מבעלי הבניין, כי מהשנה ואילך לא יוכלו לבנות עוד את הסוכה.

טיעוניהם של בעלי הבניין היו, כי הסוכה מפריעה ליתר הדיירים וכי היא הורסת את צמחיית הבניין. מיכאל, הדייר, הודה כי אכן בשנה שעברה הוא גזם ענף או שניים בשביל כשרות הסוכה, אך מעבר לזה לא עשה דבר.

טיעונם העיקרי של בעלי הבניין היה, כי כל שטח שלא מצוין בהסכם השכירות, הוא בבעלותם הפרטית וכי הם יכולים להחליט מה לעשות איתו.

כאמור, אתמול השופטת הוציאה צו ביניים לטובת הדיירים, אך הוא נוגע לחג סוכות שבפתח. במקביל, המשפט עצמו ממשיך להתנהל.

אחרי הוצאת הצו, אמר מיכאל מרסה כי הוא מקווה מאוד שהסיוט נגמר. בעלי הדירה סירבו להגיב לפניית עיתון 'הארץ'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}