כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

פרויקט ענק • עורכי כל העיתונים החרדים מציגים את מרכולתם • ראיונות, סיקור והשערים

ערב סוכות תשע"א: התחרות על לב הקורא החרדי, שוברת שיאים בעיתונות החרדית • העורכים והכותבים לא ישנו בלילות, אבל מי שמרוויח הם הקוראים • רגע לפני שהעיתונים מגיעים אל הדוכנים, מציגים העורכים את מרכולתם העשירה • תנחשו מי מהיומונים החל לתכנן את גיליון סוכות ב... חודש טבת • ראיונות, סיקור נרחב וכל השערים מכל העיתונים (13 במניין)

פרויקט ענק • עורכי כל העיתונים החרדים מציגים את מרכולתם • ראיונות, סיקור והשערים



שבועות ארוכים לא כבו האורות במערכות העיתונים, ולו לרגע אחד. העורכים והמפיקים מתכנסים פעם אחר פעם לישיבות מערכת קדחתניות, בהן נחתכים גורלות.

כמעט כמו תמיד קופצים 'החשודים הרגילים'. נראה כי אי-אפשר לעשות עיתון חג ראוי לשמו, מבלי לראיין את האחד מהאישים הבאים: הגרי"מ לאו, הגרי"ד גרוסמן ואריה דרעי. "כל שלא עשה את שלושת מרואיינים אלו, לא יצא ידי חובתו", אמר לי פעם סגן עורך 'חדשות משפחה', אריה ארליך.

שלושה אלו, ועוד רבים וטובים, נגררו בשבועות האחרונים לכל רחבי הארץ. הקפריזות של העורכים והמרץ של המפיקים, לא הותיר כמעט איש ציבור אחד ישוב על כסאו בשאננות. כולם רצו, התראיינו ורואיינו עצמם לדעת.

'בקהילה' משתדרג – ליפקין מדבר • "אנחנו מחקים את 'משפחה'"?

מחר, בשעות הבוקר, יהיה זה יום חגם של העיתונאים. בעוד מטלות החג נראות לכם בשעות אלו כהר בלתי עביר, הרי שעבור העיתונאים מדובר באי של שפיות ורוגע.

"חזרתי בשבועות האחרונים כל לילה בחמש בבוקר", ביכו עיתונאים רבים באוזנינו את מר גורלם. אנחנו התקשינו לרחם עליהם, אך פטור בלא כלום אי-אפשר, ולכל הפחות את בכיותיהם הבאנו במלואם.

כתב 'בחדרי חרדים' ערך השנה ניסוי מעניין: הוא בדק בכל עיתון כמה עמודי תוכן ממלאים את הדפים, ועשה חישוב לפיו הציבור החרדי יהנה השנה מכמעט 4000 עמודי תוכן. (לחובבי המתמטיקה נספר, כי בשיחה שערכנו עם מנהל אחד העיתונים התברר, כי עמוד תוכן עולה לעיתון בסביבות 600ש"ח. אתם מוזמנים לחשב כמה שילמו העיתונים על עיתוני החג, שיצאו מפרופורציה).

ביום בו חוגגים העיתונאים את נצחונם על השעון המאיים, מגיש אתר 'בחדרי חרדים' פרויקט ענק וראשון מסוגו. כנסנו את כל עורכי העיתונים לשיחה אודות העיתון אותו הם הוציאו-לאור מתחתם ידם.

אלו התוצאות שקיבלנו.



משפחה • "ההפתעה של העיתונות הוא עיתון 'המבשר'"

את יוסי אליטוב, אשר עורך לצידו של אליעזר שולמן, את 'חדשות משפחה', תפסנו במערכת בערבו של יום מתיש, שעה קלה לאחר סגירתו הסופית של החלק האחרון בעיתון - גיליון החדשות, שהתמקד הפעם בנושא אחד ויחיד על שלל זוויותיו: המדינה והכלכלה החרדית ומה שביניהם.

הוא מותש, אליטוב. מאחוריו עבודה קשה. "עשינו משהו ראשון מסוגו, דבר שלא היה מעולם בעיתונות החרדית", הוא מצהיר על מרכולתו.

"בכלל", הוא אומר, "אנחנו מתאמצים להמציא ז'אנרים ופלטפורמות חדשות בכל חג מחדש. מוסד הראיונות והפרופילים עם אדמו"רים נוסד אצלנו לפני 8 שנים, עם שורה של ראיונות ומיצה את עצמו, כשהגיע לשיא בראיונות עם גדולי האדמו"רים החסידיים: האדמו"ר רבי אהרן מסאטמר, האדמו"ר מסקווער, האדמו"ר מסערט-ויז'ניץ, גדולי הישיבות הליטאיות, ואף מרן הגר"ע יוסף. יותר אנחנו לא משחקים במגרש הזה.

"צוות הכותבים של משפחה, עבד בשנה האחרונה ליצור פלטפורמות חדשות של תוכן. לא בכדי זו השנה העשירית שאנחנו מוכרים הכי הרבה עיתונים, יוצאים במקום ראשון בסקרי הטי ג'י איי, וגם מוכרים הכי הרבה פרסום. על המקום הזה אנחנו שומרים בזכות הצוות הגדול ביותר של עורכים, כותבים ובעלי טורים, כולם מהשורה הראשונה, שמזיעים קשה לאתגר, להפתיע ולחדש בכל פעם מחדש".

• מה הייחודיות שלכם? שאלנו את אליטוב.

"משפחה הצליח לגבש קו מיוחד, אמיץ ומקורי, קול יהודי בוגר ואנין, עם הדגשים רציניים, שענפים אחרים בציבור החרדי מנסים לאמץ כמודל. לא בכדי, זהו העשור העשירי ש'משפחה' נותן את הטון ומציב את סדר יומה של התקשורת החרדית, ולכבוד הוא לנו שרבים, ולאו דווקא בעולם התקשורת, מנסים לפצח את אותו הקוד, ולייבא אותו אל מגרשם".

• כמה מילים על פרויקט הדגל...

סגן העורך, אריה ארליך, מתנדב לענות: "אלו 200 עמודים שכוללים את האנציקלופדיה המלאה של הכלכלה החרדית. כינסנו את כל ראשי מערכת הכלכלה, למעלה מ-50 אנשים, במיזם משותף ל'משפחה' ולבנק ישראל, בראשות הנגיד סטנלי פישר. ישבו שם גם חרדים כמו אריאל אטיאס ויעקב ליצמן, ויחד גובש לו כתב האישום של החברה החרדית נגד מדינת ישראל, שהזניחה את החרדים ב-60 שנות קיומה. כולם נאלצו להודות בכך, ולשרטט את מפת הכלכלה החרדית ויחס המדינה אליה לעשור הקרוב.

"יש כאן הכל", אומר ארליך ל'בחדרי חרדים'. "מטורים של ראשי המשק ובכיריו, אנשי עסקים כמו לב לבייב ואילן בן דוב, בכירי ממשל, ראשי בנקים ושרים, ועד לתחקירי עומק. התחקירנים של 'משפחה' יצאו לתור את עולם הכלכלה הישראלי, והאירו פינות חשוכות שיד אדם לא נגעה בהם מעולם. תחקיר אמיץ על ניצול הנשים החרדיות בענף ההיי-טק, לצד דיון בסוגיית המיסים, ניתוח חשבונות הבנק של החרדי המצוי, לצד הכוונתו בג'ונגל התעסוקה, ומצעד 12 החרדים המשפיעים ביותר על הכלכלה הישראלית. נושאים שמעולם לא טופלו במסגרת ראויה בציבור שלנו, כשהכל נעשה כמובן בהכוונת הוועדה הרוחנית העליונה של העיתון.

"באגפים הנוספים של העיתון הופקו כמובן מוספים איכותיים כרגיל, דוגמת המוסף 'גיבורים לרגע' שחוזר אל 16 גיבורים שהבליחו אל התודעה החרדית בשנים עברו ונעלמו כלעומת שבאו, והמגזין היוקרתי שרבים כה מתאמצים לחקות", אומר ארליך.

• העיתון שמעבר לכביש, 'בקהילה', יוצא מחר במהדורה חדשה וחדשנית. איך מתייחסים אצלכם לתחרות שנפתחה?

אליטוב: "אני מכבד את המאמץ הכנה של אנשי 'בקהילה' להתחדש וליצור משהו אחר. בנימין ליפקין הוא ידיד נעוריי, ואני חושב שהוא אחד הסופרים והעורכים המוכשרים ביותר שהעיתונות החרדית התברכה בהם.

"אני מבין שהוחלפו שם בעלים לאחרונה ואני מחזיק להם אצבעות, שיצליחו להגשים את שאיפותיהם. יש מקום לכולם, ותחרות בריאה והוגנת רק תיטיב עם הקוראים החרדיים. אגב, אני חושב שאירוע המשמעותי ביותר בתקשורת החרדית מתרחש היום בעיתון 'המבשר'. מדובר בעיתון נישה של סיעה בתוך מפלגה, שהצליח בשנה האחרונה לשבור חלוקה מסורתית בת עשרות שנים וליצור מפת גושים חדשה", מסכם אליטוב.

ארליך: "זה מחמיא שמנסים להיצמד למודל של 'משפחה' ולהיות כמוהו. במרחב הזה יש מקום לכולם, והתחרות בריאה לענף. אני חושב שמגיע ל'משפחה' מתחרים ראויים. אבל 'משפחה' יש רק אחד, והוא בנה את מעמדו בגלל המכובדות שלו, ובזכות צוות עורכים מנצח, בראשות הרב משה גרילק, אברהם רוזנטל, יוסי אליטוב ואליעזר שולמן, וצוות נרחב של עשרות כותבים מהליגה הראשונה".



קו עיתונות • "מקסימום איכות בחינם"

בשונה מרוב השבועונים המביאים מדי ערב חג מוספי נושא, ב'קו עיתונות' מוציאים את מוסף 'שביעי' במהדורה חגיגית ומורחבת.

הכתבה הפותחת היא 'סוכת שלום'. יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, הגיע למשרדי מרצ בתל אביב לשיחה מיוחדת עם יו"ר המפלגה, חיים אורון. בשיחה מדברים השניים על דת ומדינה, ולא פוסחים על ההסתה שעבר הציבור החרדי בשנה שעברה.

במוסף מובא גם ראיון עם הרב יוסף וליס, יו"ר 'ערכים', השובר שתיקה לראשונה ומספר על נקודת השבירה שלו, שגרמה לו לחזור בתשובה – ולהחזיר אחרים.

הרב מנחם כרמל, נציג דגל התורה ובעליה של רשת 'בר כל', מדבר על עסקנות בעולם החרדי ועל עולם העסקים מנקודת מבט אישית.

שאלנו את עורך 'קו עיתונות', אבי רוזן, על העבודה שנדרשה לגיליון החג: "התחלנו לעבוד על העיתון בחודש האחרון, העבודה המאסיבית הייתה בשבועיים האחרונים. חשוב לומר שבשונה מכולם אנחנו עובדים במערכת באופן יום יומי.

"העוצמה שלנו היא כמות ההדפסה והחלוקה", הוא מדגיש. "אני בטוח שמבין החינמונים, אנחנו נותנים מקסימום איכות".



מרכז העניינים • עיתון לאורך זמן

יצחק נחשוני, העורך הראשי של 'מרכז העניינים', מדגיש כי הם לא השקיעו רק בגיליון סוכות. "ההשקעה הרבה כבר ניכרה במוספים שיצאו לרגל ראש השנה, בתקווה שהם יישמרו בבתי הקוראים גם זמן רב לאחר מכן. אני רואה שאנחנו היחידים שנשארנו בגירסת נייר העיתון, זה קורה כי עיקר ההשקעה שלנו היא בתוכן, לא בניירות צבעוניים", הוא אומר.

הכתבה המרכזית במוסף 'עניין מרכזי' של 'מרכז העניינים' מביאה שבעה אישי ציבור, המספרים על חווית סוכות נוסטלגית ייחודית להם. תוכלו למצוא שם, בין היתר, את יו"ר החינוך העצמאי הרב אברהם יוסף לייזרזון, ח"כ מנחם-לייזר מוזס, ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין – וגם האסיר המשוחרר שמואל בן עטר.

כתבה אחרת מביאה את סיפורה של ברכת הכהנים המסורתית בימי חול המועד, במלאות 40 שנה להיווסדה. לרגל שנת ה-200 להולדת רבי נחמן מברסלב, מתפרסמת לראשונה 'מגילת הסתרים'.

כתבה מיוחדת עוסקת ב'אתרוגי חזון-איש' הגדלים בחצרו של הגרמ"י ליפקוביץ, כתוצאה מזרעי אתרוג של החזון-איש.

על התחרות בין העיתונים, אומר נחשוני: "אף אחד לא יכול להתחרות איתנו בכמויות. החשיפה שלנו היא הרבה יותר חזקה והתגובות האינסופיות שאנחנו והמרואיינים שלנו מקבלים, היא בהתאם".



שעה טובה • 120 החרדים המשפיעים

במסגרת פרויקט הדגל של עיתון 'שעה טובה', נבחרו 120 המשפיעים בציבור החרדי, ביניהם פוליטיקאים, עסקנים והמושכים בחוטים מאחורי הקלעים.

הפרויקט, המתפרס על-פני 48 עמודים, כולל גילויים וראיונות עם האנשים שעשו את השנה בציבור החרדי.

במוסף השבועי של העיתון, מובא ראיון מרתק עם שר האוצר לשעבר, אברהם הירשזון, המספר על דרכו בין כותלי הכלא למסורת ישראל ועל סדר יומו מאז התחזק.

בין דפי המוסף, תוכלו גם למצוא ראיון לא שגרתי עם הרב ניר בן ארצי, המדבר על הכל: על שלושת השנים בהן גורמים מעולם הפשע העלימו אותו, על התופעות השליליות – ועל החרדים הפוקדים את בית מדרשו.

מרואיין נוסף הוא 'הינוקא', צעיר בן 21, שכבר בגיל 10 ידע בעל-פה את הש"ס כולו, את הזוהר הקדוש ואת הפוסקים.

בשיחה עם העורך הראשי של העיתון, הוא מספר על העבודה המתמשכת ועל התחרות בין השבועונים:

"ברור שהתחרות בין השבועונים תורמת להשקעה בעיתון. הקורא מחפש לקרוא דברים מעניינים ולכן התחרות מועילה. הפרויקט של 120 המשפיעים הוא פרויקט הדגל שלנו לחג. מדובר בהשקעה מרובה של המערכת – והתוצאה בהתאם".

עבודה רבה נעשתה על ידי הכתב הטרי בעיתון שהפך לכוכב עולה תוך חודשים ספורים, שלומי גיל.



העולם החרדי • "כמות כפולה"

התחרות על עין הקוראים, הגיעה אפילו למגזינים המצולמים שבהם מופיעות מדי שבוע תמונותיהם של גדולי ישראל.

מעבר לתמונות השבועיות המופיעות במגזין המצולם 'העולם החרדי' - מאירועי תשליך וערב יום הכיפורים בבתי גדולי התורה והחסידות - החליטו במגזין להפיק מוספי נושא ייחודיים, לקראת החג.

אחד המוספים מסכם את ההילולות הבולטות בקברי הצדיקים בארץ. "מלבד תמונות היסטוריות, הבאנו במוסף גם רקע היסטורי לעליות המיוחדות. המוסף מתפרס על-פני 40 עמודים. בהחלט מוסף שניתן להתגאות בו", אומר בסיפוק העורך, חונא דייטש.

אם לא די בכך, קוראי 'העולם החרדי' יקבלו בחבילת החג גם דיסק מוזיקלי חי של שמחת בית השואבה שנערכה בשנה שעברה בישיבת המתמידים, יחד עם הזמר אברימי מושקוביץ - וגם לוח שנה מגנט, מתנת מלכות וקסברגר.

"הדפסנו השנה כמות כפולה מזו המודפסת מדי שבוע - ולמרות הכל, המחיר לא התייקר", אומר דייטש בסיפוק.



כל העולם כולו • "לא מסתכלים על הצד השני"

חבילת החג של 'כל העולם כולו' כוללת ארבעה חלקים ו-152 עמודים.

מלבד החלק הקבוע, בו רוכזו מראות חודש הרחמים והסליחות בבתי-המדרש והחצרות של גדולי ישראל בארץ ובחו"ל, מתפרסם אוסף תמונות נדיר לבית אדמו"רי רוז'ין. הפרויקט מלווה ברקע היסטורי מרתק על האדמו"רים.

"על הפרויקט עבדנו כשלושה חודשים", מספר העורך, אלי שוורץ, ל'בחדרי חרדים'. "השגנו תמונות של אנשים שחיו מלפני 100 שנה וזה בהחלט פרויקט מבורך".

חלק נוסף מביא מראות מחייו של ראב"ד ירושלים, הגאון רבי דוד יונגרייז זצ"ל, שנסתלק בחג הסוכות.

פרויקט נוסף מביא תיעוד מארכיונו של הרב ברוך אוביץ, שתיעד במצלמתו, בסוכות תשכ"ז, רבנים ואדמו"רים.

שוורץ מתייחס לתחרות בין העיתונים: "אנחנו אף פעם לא מסתכלים על הצד השני מה הם עושים. לא חושב שצריכים לעשות מה שאחרים עושים. כל אחד צריך ללכת בדרכו הוא".



העדה • "הראיון אושר על-ידי ראשי הישיבה"

בגיליון החג של 'העדה', מבית היוצר של 'בד"צ העדה החרדית', מתפרסם ראיון נדיר עם ראש ישיבת בריסק, הגרמ"ד הלוי סולובייצ'יק, המדבר בפתיחות על אביו, הרב מבריסק זצ"ל.

"בשונה מעיתונים אחרים, כאשר מפרסמים סוג כזה של ראיון, אצלנו הוא אושר מילה במילה על-ידי ראש הישיבה", אומרים עורכי העיתון ל'בחדרי חרדים'.

גם משפיעי ברסלב, הגרש"מ קרמר והגרא"מ קעניג, התיישבו לשיחה מיוחדת עם 'העדה', במלאות 200 שנה לפטירתו של ר' נחמן מברסלב.



היומונים: התמקדו בבניה

פרק מיוחד הקדשנו ליומונים המפלגתיים.

שוחחנו בימים האחרונים עם מנהלי המערכות בעיתונות היומית, וליקטנו מפיהם את התכנים אותם הם מייעדים עבור הקוראים.

ההפתעה הגדולה שייכת ללא ספק לעיתון 'המבשר', ביטאון סיעת 'שלומי אמונים'. העיתון הוציא-לאור מוסף מיוחד, שיכול היה לפאר בקלות כל שבועון רציני.

את ההצלחה הגדולה הם חותמים עם למעלה מ-200 עמודי פרסום, אותם הצליחו לגייס לטובת העיתון הצעיר.



'המבשר' • 150 שנות התיישבות

ב'המבשר' לקחו את תחרות החגים באופן רציני.

218 עמודים מרתקים פורשים במוסף מיוחד, 'אבני דרך', את סיפורן של 150 שנות התיישבות ובניה בארץ-ישראל, שנה אחר שנה.

היציאה הראשונה של היישוב הישן מחוץ לחומות ירושלים העתיקה היתה בשנת תר"כ, עם ייסודה של שכונת משכנות שאננים. מאז ועד עתה, 150 שנה אחרי, עשה היישוב היהודי כברת דרך ארוכה, קשה והרת הרפתקאות, רצופה דביקות ואהבת ארץ הקודש, מסירות והתגברות על פני מכשולים רבים.

"זהו ללא ספק פרויקט הדגל שלנו הן בשל מספר העמודים והן בשל האיכות", אומר ל'בחדרי חרדים' עורך 'המבשר'. צוות נרחב של כתבי 'המבשר' עשו לילות כימים, במשך שבועות ארוכים כדי להביא את סיפורם של כל עיר, כל קריה, כל כפר וכל ישוב, כל שכונה וכל פרבר.

"בכלל, כל הפרויקטים שערכנו לקראת החגים, היכו גלים. מדובר ביצירות שנחרתות לאורך ימים ואנשים שמים את זה על המדף.

"בנוסף, המגזין השבועי עוסק ביציאת הכתבים לדירת עראי בתחומו. מנדי ריזל היה בגטו הראשון באיטליה. ברגמן בדק איך הצבא שומר על הכותל, שלא ייהפך לדירת עראי. סיירו איתו בכל הפינות. כתב החוץ סקר את חדר המצב של משרד החוץ.

"שלושת הרבנים הגדולים של ברסלב, בשיחות מיוחדות לעיתון המבשר. המוסף 'אזמין לסעודתא' מביא לבתי ישראל תוכנית קולינרים לכל סעודה מימי החג וחול המועד".

ואיך אפשר שלא לשאול על התחרות הצמודה עם 'המודיע': "אצלנו אין מחלוקת. למרות ש'המודיע' החרים את מאיר פרוש בפרשת עמנואל, אנחנו הבאנו במדור 'למשפחותם' כתבה על הבעלים של 'המודיע', משפחת קנופף, צאצאיו של רבי נחמן מברסלב, במלאות 200 שנה להסתלקותו. אם לא די בכך, אחת הכותבות של המודיע, ר. פרידמן, כתבה למוסף אזמין לסעודתא".

מנהלי מקהלות של כל החסידויות התכנסו באולפן של חיים בנט, לראיון עם יוסי גיל.

• כמה זמן אתם שקועים במלאכה?

"תכננו את המוסף המיוחד, כבר בחודש טבת. ראינו בזה גם הזדמנות למנף את הפרסום. באמצע שבט התחילו לכתוב".

• איך התחרות תרמה לכם?

"צריכים להיות יצירתיים כל הזמן. מאז שהקמנו את העיתון הצבנו רף מאוד גבוה. חשבנו שהגענו לרף הכי גבוה. היינו חדשים ורצינו להיות הכי טובים בשוק. זה הביא למצב שכולם מחקים אותנו. אבל תמיד אפשר לשאוף יותר גבוה".



המודיע • הנכד מראיין את הסבא

הפעם, ב'המודיע', לא הדפיסו מוסף נושא מיוחד.

מה כן? כתב העיתון, טוביה פריינד, יצא עם סבו, הגאון הירושלמי רבי נטע פריינד, לשיחה מיוחדת עם הגרמ"י ליפקוביץ – וחזר למערכת במקור ברוך עם סיפורים מיוחדים על תקופת חייו של החזון-איש זיע"א.

כתב העיתון קיים עם עמיתו, הכתב הצבאי, ישראל קצובר (המכונה א. פאר) במלאות 45 שנה לעבודתו העיתונאית. קצובר מספר על הופעתו בפני מועצת גדולי התורה, כמו גם על תדרוכים אישיים שקיבל מגדולי ישראל. במוסף מספר קצובר על פגישתו האחרונה והמיוחדת לפני כשבועיים עם מרגל יהודי שנחשף ע"י המוסד לפני שנים רבות אז דיווח על כך קצובר בהרחבה בעיתון.

כתבה נוספת נושאת את הכותרת "יורים יורים". תחת סוכה אחת, התכנסו סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני, ויו"ר ש"ס אלי ישי. הם הניחו את חילוקי הדעות בצד - וישבו לשיחה משותפת ויוצאת-דופן.

גורם בכיר ב'המודיע' מתוודה באוזני כתב 'בחדרי חרדים': "אנחנו היינו הראשונים לצאת עם מוספי נושא שהפכו למוצר חובה גם ביומונים וגם בשבועונים. ראינו שהציבור מאבד עניין במוספים מהסוג הזה – ולכן החלטנו לרדת מהעניין".

• אתם מתכננים עוד הפתעות?

"אין ספק שהמוסף שהוצאנו לכבוד החג, הוא המגוון והמרתק ביותר. עיתון 'המודיע', הקיים כבר 60 שנה, ימשיך להוביל את הקו החיובי בעיתונות החרדית, תוך שמירה על כבודם של גדולי התורה והחסידות".



יתד נאמן • פרויקט 'ינוקא'

גולת הכותרת בגיליון החג של 'יתד נאמן', מתפרס במוסף 'שבת קודש', בעריכת ישראל פרידמן. המוסף השבועי הפך לרגל החג למוסף נושא, והוא עוסק בתופעת ה'ינוקא', בכל המישורים וההיבטים.

בנוסף, עורך העיתון נתי גרוסמן, שיגר את צוות הכתבים לכתבות צבע. בגיליון מופיעה, בין היתר, סקירה מקיפה על נציגי דגל התורה ברחבי הארץ (איך אפשר בלי). כתבה מקיפה סוקרת את ההתיישבות החרדית בפריפריות (מזכיר לכם את המוסף המיוחד של 'המבשר'?).

מוסף הסיפורים, פרי יוזמתו של 'יתד נאמן', שהפך במרוצת השנים לנחלת העיתונות החרדית כולה, יופיע אף הוא בגיליון החג.

אחד מעורכי 'יתד נאמן' אומר ל'בחדרי חרדים': "המוני בני תורה מצפים בכיליון עיניים מדי חג לגיליון הנושא שלנו, שמצליח להתעלות על עצמו מדי שנה. לקוראים שלנו צפויה חוויה רוחנית עילאית עם מוסף הנושא 'ינוקא'. אנו בטוחים כי ציבור בני התורה, החפץ לשמור על השקפה נאותה בביתו, ירכוש את העיתון וייהנה מתוכן הטוב ביותר, המנופה כסולת על-ידי רבני העיתון".

• יש מי שיתלונן כי המוספים שלכם משעממים. חשבתם להוציא מוסף נושא פוליטי?

"אנו רואים את המגמה המתפתחת בעיתונות החרדית, שבה מכניסים גימיקים שונים ומשונים. המגמה הזאת חמורה ביותר - וגדולי ישראל כבר התריעו על הבעייתיות שבדבר. לנגד עינינו אנו רואים את נכונות דבריהם.













































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}