כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ח"כ מקלב תוקף את מג"ב: "מקומות קדושים אינם ניתנים לסגירה"

בשל בעיות ביטחון הודיע מפקד מג"ב: מתחם קבר שמואל הנביא ייסגר בלילות • הוועדה לפניות הציבור בכנסת תקיים דיון מיד אחרי החג • יו"ר הוועדה, ח"כ אורי מקלב: "הצורך בשמירה על הסדר אינה נפתרת בסגירת מקום תפילה"

קבר שמואל הנביא
קבר שמואל הנביא

מפקד משמר הגבול בגזרת עוטף ירושלים הודיע, כי בשל הצורך בשמירה על הסדר במתחם קבר שמואל הנביא, והיות ומסיבות ביטחוניות ובטיחותיות לא יוכלו כוחות משטרה לשהות במתחם בשעות הלילה - לפיכך לא יאפשר למתפללים במקום להתפלל בשעות הלילה.

לנוכח סגירת מתחם קבר שמואל הנביא למתפללים, והקלות הבלתי נסבלת בה ניתנה הפקודה על סגירת מקום התפילה אותו פוקדים רבים, פנה השבוע יו"ר הוועדה לפניות הציבור של הכנסת, ח"כ אורי מקלב, אל מפקד משמר הגבול בעוטף ירושלים, נצ"מ יהודה יהושע, ודרש ממנו שלא לסגור את מתחם הקבר, גם אם קיימות במקום בעיות שונות.

לדברי מקלב, אם ישנה בעיה, צריך להתמודד מולה ברמה המעשית ולא למהר ולחרוץ את גורל המקום ורק להתעלם מהבעיה באותם שעות. "סגירת מקומות קדושים ומקומות תפילה אינם ניתנים לסגירה בפקודה", מבהיר ח"כ מקלב. "הצורך בשמירה על הסדר אינו נפתר בסגירת מקום תפילה".

במכתבו אל מפקד מג"ב כתב מקלב: "מספרם של העולים על ציונו של שמואל הנביא גדל לאין ערוך בשנים האחרונות. לאחרונה ישנה כוונה לסוגרו בשעות הלילה. אין ספק שצעד שכזה יפגע במתפללים הרבים הבאים באופן קבע להעתיר בתפילה גם בשעות המאוחרות, כשישנם רבים שהדבר מתאפשר להם אך ורק בשעות אלו".

ח"כ מקלב הודיע, כי מיד אחרי חג הסוכות תתכנס הוועדה לפניות הציבור בראשותו, כדי לדון בשעות הפתיחה של הקבר ודרישות האבטחה של משמר הגבול, בשיתוף עם כלל הגורמים הרלוונטיים, כמו כוחות הביטחון והמרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}