כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

רצח באומן • "רפאל, דקרו אותי בלב..." אמר הצעיר הברסלבי שנדקר למוות

טרגדיה ביום השנה ה-200 להסתלקותו של רבי נחמן מברסלב: שמואל מנחם טובול הי"ד, צעיר בן 20, מחסידי ברסלב, שהיה אמור להתחתן בעוד חודשיים - נדקר למוות על-ידי אוקראיני, מחוץ לווילה שבבעלות משפחתו, ליד קרית ברסלב • איש זק"א: "הוא נדקר 3 דקירות, אחת מהן ממש קרעה לו את הלב" • אחיו נאבק ברוצחים, נפצע והוביל למעצר של שניים • זק"א פועל לטסת גופתו ארצה • כל הפרטים, תצלומים בלעדיים

רצח באומן • "רפאל, דקרו אותי בלב..." אמר הצעיר הברסלבי שנדקר למוות



טרגדיה ביום השנה ה-200 להסתלקותו של רבי נחמן מברסלב: שמואל מנחם טובול הי"ד, צעיר ישראלי, בן 20, מחסידי ברסלב, נדקר למוות על-ידי גוי מקומי.

על פי עדויות מאומן, שלושה אוקראינים הגיעו אל הווילה שבבעלות משפחתו של טובול, הממוקמת סמוך לקרית ברסלב, ויידו אבנים על מכוניתו. במהלך הרגעים שקדמו לרצח, שמואל הי"ד קרא לאחיו רפאל שיעזור לו, אלא שעד שזה הגיע, הוא כבר נדקר למוות. רפאל נפצע אף הוא מדקירות ברגלו - ופונה לבית החולים. על פי אותן עדויות, הרצח היה מתוכנן מראש.

שמואל מנחם הי"ד, שאמור היה להתחתן בעוד כחודשיים - בי"ד כסלו תשע"א - פונה לבית חולים מקומי, שם נקבע מותו על שולחן הניתוחים. בטרם התמוטט אמר שמואל מספר פעמים לאחיו: "רפאל, דקרו אותי בלב..."

רפאל שוחרר מבית החולים והוא שוהה, כשלצידו חבריו, באחת הדירות של חסידי ברסלב.

באומן שוהים בימים אלו כ-250 איש.

בני המשפחה פנו לזק"א כדי לזרז את שיחרור הגופה במהירות. יחידת זק"א בינ"ל פועלת כעת למניעת נתיחת הגופה, ותפעל להבאת גופתו ארצה. יחידת זק"א באוקראינה, בראשות יעקב זילברמן, יצאה בדרכה מקייב לאומן.

מכוניתו של טובול היצילום: מכוניתו של טובול הי
מכוניתו של טובול הי




יעקב זילברמן, נציג זק"א באוקראינה, סיפר בשיחה עם אתר 'בחדרי חרדים': "בסביבות השעה 2:15 (שעון אומן) הגיעה קבוצת נערים אוקראינים לקרית ברסלב, לא רחוק מהציון, ושברו את שמשת רכבו של שמואל הי"ד. הוא החל לדלוק אחריהם, תוך כדי שהם יידו לעברו אבנים.

"המילים האחרונות שאחיו שמע ממנו היו: 'רפאל, דקרו אותי בלב'... ואז איבד את ההכרה.

"שוחחתי עם סגנית ראש עיריית אומן, וביקשנו שלא ינתחו בנתיים את הגופה", ממשיך זילברמן, ומספר כי שמואל מנחם הי"ד היה מוכר לאלפי הבאים לציון באומן, ואף סייע רבות למען הכלל, אם בסיוע בשדה התעופה בקייב או בשטח הציון.

"הוא נדקר 3 דקירות, שאחת מהן ממש קרעה לו את הלב".

עם הגעתם של אנשי זק"א לאומן, הם ביקרו אצל מפקד משטרת אומן, שהבטיח ללכוד גם את הרוצח השלישי, והסביר על התנהלות חקירת הרצח המזעזע. "המשטרה ציינה כי לולא אחיו, ספק רב אם היו עולים על עקבות המרצחים. גם פציעתם וגם הסכין שהצליח להוציא מידיהם סייעו ללכידתם המהירה", מספר זילברמן.

היחידה הבינלאומית של זק"א, בראשות הרב משה ראובן אסמן והרב יעקב זילברמן, הגיעה לבית החולים המקומי, שם טיפלו במנוח, והם פועלים כעת להטסת גופת הנרצח הי"ד לישראל.

אומן, אחרי ראש השנהצילום: אומן, אחרי ראש השנה
אומן, אחרי ראש השנה




נחמן, עד ראייה שנכח במקום בעת הרצח, סיפר בראיון עם אתר 'בחדרי חרדים' על השתלשלות האירועים שהובילו לרצח הנורא: "שמואל יצא עם רכבו מהציון הקדוש, בדרכו לקרית ברסלב, שם נזרקו לעבר רכבו אבנים על ידי שלושה גויים - ושמשת רכבו נופצה. הוא החל במרדף אחריהם עד רחוב פושקינא 10, כשבמהלך המרדף הזעיק את אחיו. כשאחיו רפאל הגיע למקום, הוא שמע את אחיו צועק: 'הם דקרו אותי בלב.. אני מת'.

"הצעירים תקפו גם את אחיו עם את חפירה וניסו לדוקרו. לאחר מאבק ממושך, הוא הצליח להוציא מידיהם את את החפירה, והכה בהם - ואף הפיל את הסכין באמצעותה הם רצחו את אחיו למוות.

"שניים מתוך שלושת הרוצחים הגיעו לאחר זמן מה לבית החולים המקומי, וביקשו לקבל סיוע וחבישה. המשטרה, שעידכנה את בית החולים על הרצח, קיבלה דיווח על בואם - ושניים מהרוצחים נעצרו.

"האח רפאל הוכה קשות ונפגע בפיו וברגליו ונפצע באורח קל".


הידיעה עודכנה בשעה 06:40

















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 58 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}