כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

עו"ד ציבין: "יהדות אומן היא יהדות של יומיים-שלושה בשנה"

בכתבה שהתפרסמה ב'מעריב' על 'תופעת אומן', מצוטט עורך הדין מרדכי ציבין, המתרוצץ חודשים ארוכים בין מוסקבה לקייב, כדי למנוע את ההסגרה של סוחר הנשק סגן אלוף (מיל') יאיר קליין: "אני חושב שצריך למחות על המסע ההולך וגובר בכל שנה, ובו הופכים את העיקר לטפל ואת הטפל לעיקר"

'אש זרה'. עו"ד מרדכי ציבין
'אש זרה'. עו"ד מרדכי ציבין

בכתבה שהתפרסמה בעיתון 'מעריב' על 'תופעת אומן', מצוטט גם עורך הדין מרדכי ציבין, פרקליטו של סוחר הנשק סגן אלוף (מיל') יאיר קליין. ציבין, עו"ד חרדי, מתרוצץ חודשים ארוכים בין מוסקבה לקייב, כדי למנוע את ההסגרה של קליין לקולומביה, אשר שם מחכה לו כנראה עונש כבד על אימון יחידות לפעולות גרילה. ציבין מעולם לא חשב להגיע לאומן, מרחק שעתיים נסיעה.

"יהדות אומן היא יהדות של יומיים-שלושה בשנה", אומר ציבין. "מה עם 363 הימים האחרים? אני חושב שצריך למחות על המסע ההולך וגובר בכל שנה, ובו הופכים את העיקר לטפל ואת הטפל לעיקר".

"ביהדות יש מושג של 'אש זרה'. ניתקל בו בקריאת התורה של יום כיפור. המאפיין העיקרי של 'אש זרה', זה שהיא נראית בדיוק כמו 'אש קודש', אבל היא זרה. קצת קשה לבקר תופעה שבמהותה היא חיבור ליהדות ורוחניות, אבל כשמביטים היטב מבחינים בזרות של האש ובסכנות שלה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}