כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

133 לידות ביום הכיפורים • סיכום הצום

לאחר למעלה מ-25 שעות של צום, סיימו מליוני יהודים בארץ ובעולם את יום הכיפורים • כוחות מד"א טיפלו בלמעלה מ-2000 מקרים, בהם קרוב למאה אנשים שהתעלפו עקב הצום • במהלך הצום טבעו שלושה אנשים, ו-133 יולדות הגיעו לבית החולים • כל הפרטים

מבקשים סליחה. צילום: יעקב כהן
מבקשים סליחה. צילום: יעקב כהן

אחרי למעלה מיממה של צום, הסתיים הערב צום יום הכיפורים בקולות השופרות ברחבי הארץ – בסיום תפילת הנעילה.

לקראת כניסת הצום אתמול, בסביבות השעה 17:00, חילצו צוותי מד"א ממרחב דן גופה של גבר, ככל הנראה בן 40, שנמצאה בין הסלעים שבתוך המים בחוף צ'ארלס קלור בתל אביב. דובר מד"א, זכי הלר, הודיע כי הצוותים קבעו את מותו במקום. זהותו של הגבר לפי שעה לא ידועה.

זמן קצר לאחר מכן, דקות ספורות לפני כניסת הצום, דיווח דובר משטרת העמקים כי אנשי מד"א קבעו את מותו של צעיר בן 23 ממרכז הארץ, שבילה עם חברתו בחוף אמנון שבכנרת. בני הזוג נכנסו למים יחד, וכשהבחינה חברתו כי הצעיר אינו יוצא, הזעיקה את משטרת טבריה. השוטרים מצאו את הצעיר צף על פני המים באזור. צוות מד"א ממרחב ירדן שהוזעק למקום ביצע בו פעולות החייאה, אך נאלץ לקבוע את מותו.


היום אחר הצהריים טבע למוות גבר בן 31 בים המלח. צוות מד"א קבע את מותו. אתמול, נסחף גבר בן 41 על אבוב במימי ים המלח. יחידות החילוץ ערד, עין גדי ומגילות חילצו אותו והוא פונה במצב קל עד בינוני במסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

במהלך היום נפצע ילד בן 13 באורח קשה בנפילה מאופניו בנשר. הוא הועבר לבית החולים רמב"ם בחיפה עם פגיעה בראשו ובחזהו. נער בן 15 נפצע באורח בינוני עד קשה לאחר שנפל מגובה של כחמישה מטרים אל תוך מחסן ברחוב הרב עוזיאל בקריית אתא. צוותי מד"א-כרמל פינו אותו לבית החולים רמב"ם בחיפה, כשהוא סובל מפגיעת ראש.

במהלך החג כולו טיפלו צוותי מד"א ב-2053 בני אדם, מתוכם 93 שהתעלפו עקב הצום, ו-22 שנזקקו להחייאה. צוותי מד"א הוזעקו להעביר 133 יולדות לבתי החולים ברחבי הארץ. 242 ילדים נפגעו בנפילה מאופניהם ונזקקו לטיפול רפואי. 26 בני אדם נפצעו בתאונות דרכים בכל רחבי הארץ.

בבית החולים סורוקה בבאר שבע טיפלו במהלך יום הכיפורים ב-180 אנשים במיון הכללי, מתוכם חמישה פונו בשל התעלפות. במיון הילדים טופלו 55 ילדים, מתוכם 30 בעקבות נפילות. במהלך יום הכיפורים, נולדו 43 תינוקות בחדר הלידה של בית החולים. מד"א נגב טיפל בתשעה אנשים עקב התעלפות ו-19 בני אדם טופלו עקב נפילה מאופניים או גלגיליות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}