כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

קרויס מתגרה בכצל'ה: "שיקפוץ טנגו" ראיון

יו"ר האיחוד הלאומי, שנפל קורבן להתפרעות סיקריקים שגרתית בשטיבל'ך של מאה שערים, הבטיח להושיב את חברי הכת מאחורי סורג ובריח יואליש קרויס, איש המבצעים של שוק מאה שערים, משיב אש ב'קול הציבור': "שיקפוץ טנגו, זה שטח פרטי. הוא עבר טראומה, יעבור לו"

"שיקפוץ טנגו". יואליש קרויס. צילום: פיני רוזן
"שיקפוץ טנגו". יואליש קרויס. צילום: פיני רוזן

הגעתו של חבר הכנסת ויו"ר האיחוד הלאומי, יעקב כץ (כצל'ה) לשכונת מאה שערים, ממשיכה לעורר סערה. בימים האחרונים נשמע קולו של חבר הכנסת מודיע, כי ידאג שיוכרז על הסיקריקים כעל ארגון טרור.

יואליש קרויס, איש המבצעים של שוק מאה שערים, מגיב בשיחה עם 'קול הציבור', וקובע נחרצות כי צריך לתת לכצל'ה את הזמן להחלים. "אני בטוח שהוא עבר טראומה חזקה".

• אתה יכול להבין אותו?

"דבר ראשון אני מאחל לו רפואה שלימה. נראה לי שמשהו קרה לו. זז לו איזה משהו. או שבאמת עברה עליו איזו טראומה. הוא בעצמו אמר בכלי התקשורת שלא נתנו לו מכות אלא רק צעקו לעברו 'שייגעץ'. בשביל זה הוא הולך ומשמיץ ציבור שלם.

• אני חייב להיות איתך הוגן, ולספר לך שכשהצעתי לכצהל'ה לעלות מולך בשידור, הוא ענה: "אני את הבן אדם הזה פוגש אך ורק בבית משפט או מאחורי סורג ובריח".

קרויס: "אז אני באמת לא מבין אותו. יהודי דתי שומר תורה ומצוות, הולך לבית משפט. על מה? אני עשיתי לו משהו, מישהו עשה לו משהו רע? כל אחד יודע שיש מקומות שאליהם לא מגיעים.

"מה הוא יכול לעשות כבר? הוא טוען שהסיקריקים הם בחורים מגיל 12 עד 20 והם אלו שצעקו עליו. היום הוא התראיין בכלי תקשורת אחר והוא הזכיר שמות של אנשים בני 40 ו-50 שבכלל לא היו במקום.

"וחוץ מזה, הוא מדבר על אלימות, מה עשו לו? צעקו עליו. אני גם הייתי נפגע מזה. אבל אני לא אומר שצריכים או לא צריכים לעשות את זה. מיד לאחר מכן הוא אומר שהוא מבטיח לפורר ולרסק את הסיקריקים. הבן אדם מאיים, אצלו מותר הכול.

"אתמול שמעתי שהוא אמר שגם לציבור שלו יש סיקריקים. כשזה מגיע אליו, אז הכול מותר. כשאנחנו החרדים במאאה שערים עושים משהו, כל העולם תוקף אותנו. למה אתם אלימים ולמה אתם עושים.

"כולם אומרים שצריכים ללכת בדרכי נועם. דווקא אלו שהולכים בדרכי נועם הם הכי אלימים, גם מילולית וגם פיזית.

"כשאנחנו עושים הפגנה, זה כבר נהפך להתפרעויות, אבל כשהם עושים הפגנה וזורקים אבנים וברזלים אז מותר להם. כי זה חלק מהמשחק. מותר.

"לפני חודש הרב הירש חיתן את בנו. היו כמה שרצו להתלוצץ והניפו דגלי פלשתין. בא איזה אחד שהולך בדרכי נועם ולא הוזמן בכלל לחתונה והוא מתחיל לתקוף שם.

"אני יכול לדון אותו לכף זכות. שהוא אולי קיבל טראומה או שהוא נבהל יותר מידי. קודם כל, אני שמח שעד היום כל הילדים הקטנים, שקוראים להם סיקריקים, הם הפכו להיות ארגון ורוצים לעשות אותם ארגון טרור".

• אולי התעסקתם עם אדם הלא נכון?

"אסור לפגוע באף אחד. אבל מה הוא יגיד? הוא ילך לבית המשפט ואז מה הוא יגיד? אני חושב שקרה לו משהו, צריך להתפלל שהוא יחלים. קרה לו משהו.

"כצהל'ה אומר שסבא שלו בנה את השטיבלך בבית ישראל. הרחוב של בית ישראל זה על-שם סבא שלו והוא שכח שהוא נמצא בשטיבל של מאה שערים ולא של בית ישראל.

"מלבד זאת, מאה שערים - וניתן לבדוק את זה בטאבו - זה שטח פרטי של התושבים בתוך השכונה. הוא יכול לקפוץ 'טנגו', לא יעזור לו שום דבר", מסכם קרויס בקור רוח.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}