מדי שנה: יותר מ-30 אלף נהגים מעורבים בתאונות
כ-95,000 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים במהלך השנים 2007-2009 • מנכ"ל 'אור ירוק': "ככל שוותק הנהיגה עולה, כך מעורבותם של הנהגים בתאונות דרכים יורדת" • וגם: כמה אנשים מבני-ברק, מודיעין-עילית ואלעד היו מעורבים בתאונות?
- אלי שלזינגר, בחדרי חרדים
- ח' תשרי התשע"א
לא עוד. תאונת דרכים
עמותת 'אור ירוק', המבקשת להרתיע את נהגי ישראל להיזהר בדרכים, מסכמת בימים אלה 3 שנים בכבישי ישראל. מהנתונים המדויקים של העמותה, אותם מפרסם אלון חן, מנהל מדיה מקומית ומגזרית, עולה כי כ-95,000 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים במהלך השנים 2007-2009.
מבין הנהגים הגרים בערי ישראל המרכזיות, הנהגים שהוציאו רישיון נהיגה בשנת 2000 היו מעורבים במהלך שלוש השנים האחרונות במספר תאונות הדרכים הכי גבוה בהשוואה לשאר הנהגים בכל דרגות הוותק.
עוד נמצא על פי הנתונים כי ככל שוותק הנהיגה עולה, כך מעורבותם של הנהגים בתאונות דרכים יורדת.
שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק, אומר: "נתונים אלה מאששים את הטענה כי יש חשיבות רבה לניסיון בנהיגה. ככל שהנהג מנוסה יותר, כך הוא מעורב בפחות תאונות דרכים. ואכן, נהגים צעירים, בני 17-24 מהווים כ- 16% מאוכלוסיית הנהגים בישראל, אך מנגד הם מעורבים ב- 24% מהתאונות, הרבה מעבר ליחסם במצבת הנהגים".
עוד נמצא על פי הנתונים, כי כמעט ואין שינוי במספר הנהגים המעורבים בתאונות דרכים בישראל בין השנים 2007-2009. כך, בשנת 2007 היו מעורבים כ- 31,000 נהגים בתאונות דרכים, ב-2008 עלה מספר המעורבים לכ- 31,900 ובשנת 2009 היו מספר הנהגים המעורבים בתאונות דרכים כ- 31,200.
נמצא גם כי נהגים בעלי וותק נהיגה של כ-10 שנים (לרוב בסוף שנות העשרים לחייהם) היו מעורבים בתאונות דרכים יותר משאר הנהגים בעלי וותק אחר בנהיגה.
אבואב: "אחת הסיבות למעורבותם הרבה של נהגים חסרי ניסיון בתאונות דרכים הנה חוסר יכולתם לאתר סכנות ולזהות מצבים מסוכנים בכביש. איתור, זיהוי וחיזוי מצבים מסוכנים בכביש הינה מיומנות נרכשת ולפיכך ניתנת לשיפור באמצעות תוכניות אימון ממוקדות לנהגים חדשים. מחקרים מן העולם הראו כי שיפור מיומנות זו בקרב נהגים חדשים יעיל יותר בתקופת הליווי, לאחר הוצאת הרישיון ולאחר שהנהג החדש רכש מיומנויות שליטה בסיסיות ברכב".
ובטח שאלתם כמה מתוך הנהגים המעורבים בתאונות, מגיעים מהערים החרדיות? ובכן, מתוך קרוב למאה אלף נהגים, 913 מהם תושבי בני-ברק, 5047 מירושלים, 1543 מבית שמש, 1543 מאשדוד, 67 מביתר-עילית, 58 ממודיעין עילית, 175 מאופקים, 166 מאלעד ו-154 נהגים מנתיבות.
לא נותר לנו אלא להתפלל לשנה בטוחה בכבישים, ללא תאונות מיותרות.
מבין הנהגים הגרים בערי ישראל המרכזיות, הנהגים שהוציאו רישיון נהיגה בשנת 2000 היו מעורבים במהלך שלוש השנים האחרונות במספר תאונות הדרכים הכי גבוה בהשוואה לשאר הנהגים בכל דרגות הוותק.
עוד נמצא על פי הנתונים כי ככל שוותק הנהיגה עולה, כך מעורבותם של הנהגים בתאונות דרכים יורדת.
שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק, אומר: "נתונים אלה מאששים את הטענה כי יש חשיבות רבה לניסיון בנהיגה. ככל שהנהג מנוסה יותר, כך הוא מעורב בפחות תאונות דרכים. ואכן, נהגים צעירים, בני 17-24 מהווים כ- 16% מאוכלוסיית הנהגים בישראל, אך מנגד הם מעורבים ב- 24% מהתאונות, הרבה מעבר ליחסם במצבת הנהגים".
עוד נמצא על פי הנתונים, כי כמעט ואין שינוי במספר הנהגים המעורבים בתאונות דרכים בישראל בין השנים 2007-2009. כך, בשנת 2007 היו מעורבים כ- 31,000 נהגים בתאונות דרכים, ב-2008 עלה מספר המעורבים לכ- 31,900 ובשנת 2009 היו מספר הנהגים המעורבים בתאונות דרכים כ- 31,200.
נמצא גם כי נהגים בעלי וותק נהיגה של כ-10 שנים (לרוב בסוף שנות העשרים לחייהם) היו מעורבים בתאונות דרכים יותר משאר הנהגים בעלי וותק אחר בנהיגה.
אבואב: "אחת הסיבות למעורבותם הרבה של נהגים חסרי ניסיון בתאונות דרכים הנה חוסר יכולתם לאתר סכנות ולזהות מצבים מסוכנים בכביש. איתור, זיהוי וחיזוי מצבים מסוכנים בכביש הינה מיומנות נרכשת ולפיכך ניתנת לשיפור באמצעות תוכניות אימון ממוקדות לנהגים חדשים. מחקרים מן העולם הראו כי שיפור מיומנות זו בקרב נהגים חדשים יעיל יותר בתקופת הליווי, לאחר הוצאת הרישיון ולאחר שהנהג החדש רכש מיומנויות שליטה בסיסיות ברכב".
ובטח שאלתם כמה מתוך הנהגים המעורבים בתאונות, מגיעים מהערים החרדיות? ובכן, מתוך קרוב למאה אלף נהגים, 913 מהם תושבי בני-ברק, 5047 מירושלים, 1543 מבית שמש, 1543 מאשדוד, 67 מביתר-עילית, 58 ממודיעין עילית, 175 מאופקים, 166 מאלעד ו-154 נהגים מנתיבות.
לא נותר לנו אלא להתפלל לשנה בטוחה בכבישים, ללא תאונות מיותרות.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות