כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

עונשו של בלדר סמים: שנת מאסר לכל בחור המשפחות זועמות

כשנתיים וחצי לאחר פרוץ 'פרשת יפן', גזר בית המשפט את דינו של בן-ציון מילר, מי ששלח את הבחורים בונדו, גולדשטיין וגרינוולד למשימת העברת הסמים ליפן, במעטה של 'חפצי יודאיקה' ההחלטה: שלוש שנות מאסר זעם רב בקרב העסקנים המטפלים בפרשה: "רק שלוש שנים? שנה לכל בחור שהסתבך?!", הם שואלים הרב אבא דונר: "היה צריך לקבל 10 שנים! למילר יש שופר וארבעת המינים - להם אין מה לאכול"

עונשו של בלדר סמים: שנת מאסר לכל בחור  המשפחות זועמות

בית המשפט גזר היום (ד') שלוש שנות מאסר על בן-ציון מילר, מי שתיווך ושלח את שלושת בחורי הישיבה בפרשיית הסמים ליפן. העסקנים שהיו מעורבים בפרשה זועמים ואומרים: "הוא היה צריך להירקב בכלא והוא מקבל רק 3 שנים. בושה".

פרשיית הסמים הסעירה את הציבור בישראל בכלל ואת הציבור החרדי בפרט: בן ציון מילר, שהתקשר עם מספר בחורי ישיבה, הצליח לשכנע אותם, תמורת סכום כסף זעום וכרטיס טיסה, להעלות על מטוס לכיוון יפן, כשבדרך הם יקבלו מזוודות בהן כביכול נמצאים פריטי יודאיקה.

מיד עם מעצרם של שלושת הבחורים - בונדו, גולדשטיין וגרינוולד - בשדה התעופה ביפן, כשברשותם כמות אדירה של סמים, טענו השלושה כי כלל לא ידעו כי המזוודות מכילות סמים, וכי נאמר להם שעליהם להעביר עתיקות לסוחרים במדינה.

היפנים לא השתכנעו כי הבחורים אכן תמימים ולא ידעו מה מסתתר בין דפנות המזוודות. משפטם של שלושת הבחורים התנהל ביפן, ובימים אלו יוסף בונדו, אחד מהעצורים מרצה את עונשו בישראל. עצור אחר מרצה את גזר דינו ביפן, ואילו משפטו של השלישי עדיין מתנהל.

יצוין, כי בונדו הועבר לישראל בשל גילו הצעיר מאוד - 16 - ועל כן נעשו מאמצים מצד עסקנים רבים להביאו למעצר קרוב לבית, כך שלפחות את ביקוריו יעשה במחיצת משפחתו.

כאמור, היום גזר בית המשפט את העונש על מי שתיווך ושלח את הבחורים להעביר את המזוודות - בן ציון מילר.

מילר ירצה עונש של שלוש שנים בכלא.

"זו פשוט בושה. שולחים בן אדם שהרס לבחורים צעירים את החיים לכלא רק לשלוש שנים?! זה לא הגיוני", זועמים הערב עסקנים המטפלים בבחורים בפרשה.

"אני לא מבין את החלטת בית המשפט. הוא היה המפתח בכל השליחות שעשו הבחורים התמימים", הוסיף אחד העסקנים.

בראיון סוער שהעניק הערב הרב אבא דונר, מנכ"ל ועידת רבני אירופה, לבני מחלב ב'קול הציבור', הוא אומר:

"הוא היה צריך לקבל 10 שנים! זה ממש נורא. אני במקומם הייתי שולח אותו ליפן, ומחליף אותו בבחורים. הם ישנים לבד בחדר, מילר ידע מה שהוא עשה. אני לא נכנס להחלטות שמיים, אבל בכל אופן, ליבי עם הבחורים וזה לא פייר שהוא קיבל רק שלוש שנים.

"לקחת בחורים מישיבה ולעשות כאלה דברים? אפילו השופט ביפן אמר שאם הסמים היו מגיעים לרחוב, זה היה יכול להיות מאוד מסוכן. מי ששולח כאלה דברים, הוא יודע מה הוא שולח.

"בסאטמר יש אחריות והם צריכים לטפל בו. אותו מילר יש לו קשר טוב לחסידות. הוא היה הנהג של האדמו"ר, כשהוא הגיע לארץ. לא שמעתי אותו מבקש סליחה מהבחורים ומהמשפחות, לפחות את זה הייתי מצפה ממנו.

"אנחנו מקווים שבערעור, גרינוולד ייצא נקי, היה לנו קשה שהוא קיבל 6 שנים בכלא. אחרי שנתיים בפנים והתנהגות יפה, נקווה שזה יספיק. אני חושב שהשופט יבין ששש שנים זה הרבה.

"למילר יש שופר וארבעת המינים - להם אין מה לאכול. לסיום אני רק אומר, שזה כואב לי. לו יש אוכל כשר. אתה לא מאמין מה קורה ביפן. אני הייתי מושיב אותו 10 שנים בכלא".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}