כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

"להיות הרב לאו" • יום מרתק במחיצתו • תיעוד בלעדי

מגימנסיה הרצליה לאולפנה, מהמשטרה לבית-החולים • צוות 'בחדרי חרדים' עשה יום מרתק, גדוש במפגשים ודרשות, במחיצתו של הרב הראשי לתל-אביב – והצליח לדלות ממנו תשובה לשאלה: באיזה חודש בשנה אין סיכוי להוציא אותו לחו"ל? • "שנראה את המעלות – ולא את החסרונות", הוא מאחל לגולשי 'בחדרי חרדים'

"להיות הרב לאו"  • יום מרתק במחיצתו • תיעוד בלעדי



מישהו אמר פעם, כי תפקידו של הרב לאו הוא "להיות הרב לאו". התואר והמשרה הם רק עניין צדדי. ואכן, זו התחושה שנחרטה בנו בתום יום במחיצתו.

התלווינו אל רבה של תל-אביב הגרי"מ לאו ליום שגרתי וגילינו כי מדובר באחד האנשים העסוקים ביותר במדינה. שעה אחר שעה, נוסע הרב ממקום למקום, להביא את דבר ה'. בין לבין, הוא מטפל בענייני הרבנות הנדרשים בעיר הגדולה.

הנה כמה דברים שלא ידעתם עליו: אין לו טלפון סלולארי. הוא מקדיש את חודש הרחמים והסליחות לחיזוק רחוקים – ומסיבה זו אף ממעט להופיע בימים אלה במוסדות חרדיים. ואם רציתם להזמין אותו לאירוע בחו"ל, כשמדובר בחודש אלול, אין סיכוי שזה יעבור. וגם אם מדובר בסתם יום רביעי.

• 9.00 בבוקר.

הגרי"מ יורד מביתו שבמרכז תל-אביב לאחר תפילת שחרית ופת שחרית. הנהג מתניע את הרכב. כל מי שמחפש את הרב, יודע כי זה הזמן לצלצל לסלולארי של הנהג המסור שמלוה את הרב 22 שנה ברציפות, רובי זר. הטלפונים מתחילים לצלצל. בדרך, הרב גם חותם על תעודות-כשרות הממתינות לחתימתו.

רגע לפני שהרב עוצר בתחנה הראשונה, הוא מביט בלו"ז הצפוף ומספר לנו על המסע הקבוע שלו בימי הרחמים והסליחות. הוא מריח את אווירת ההתקרבות שהגיעה גם לבירת החילוניות של ימינו.

"אפילו אנשים מבוגרים מבקשים להתחבר לשורשיהם ולהתקרב לאבינו שבשמים. אני מרגיש זאת בתל-אביב, היום יותר מתמיד", הוא אומר.

ומה יקרה אם יזמינו אותך לכנס רבנים או חתונה בחו"ל? אנו שואלים. "בחודש אלול, זה לא בא בחשבון", הוא אומר. אפילו בכל ימות השנה בימי רביעי, יודעים שאי אפשר להזמין אותי – לא בארץ ולא בחו"ל. כי ביום רביעי ריכזתי שלושה שיעורים קבועים בגמרא שאני לא מפספס לעולם".

• 9.45.

לא חלפו אלא ארבעים וחמש דקות מאז נישק את מזוזת היציאה מביתו – והנה, מחיאות כפיים סוערות חותמות את נאומו של הגרי"מ בפני מאות תלמידי ותלמידות תיכון הגימנסיה העברית בהרצליה אודות חשיבות ניצול הימים הנוראים לחשבון נפש ומנוף רוחני.

מי יודע, אולי הם יציצו בין חרכי בית-הכנסת כבר בחג הקרוב, בעקבות מילותיו של הרב הראשי.

• 10.30.

הרב לאו יושב על כסא הרב הראשי בלשכתו. אותו כסא עליו ישב חותנו, הרב יצחק-ידידיה פרנקל זצ"ל.

תושבי תל-אביב נכנסים ויוצאים ללשכה עם שאלות בענייני דיומא. אחרים מבקשים להזמין לאירוע ולבקש ברכה. הרב עונה לכולם במאור-הפנים ובלשונו הרהוטה המאפיינים אותו.


את הטלפונים המגיעים ללשכה, מנתב במקצועיות, עוזרו האישי של הרב, הרב שלמה אורבך. שלמה, ששימש גם כעוזרו של ח"כ יענק'ל כהן, נחשב לאחד הכוחות המבטיחים בחסידות גור. כדאי שתרשמו את השם הזה. אתם עוד תשמעו עליו.

שלמה לא מצליח להדביק את הקצב. אבל הרב בניחותא מוצא זמן ואוזן קשבת לכולם. מטבע הדברים, את רוב השיח בנושאים אישיים, לא יכולנו לצלם.

קבוצת משגיחים של הרבנות נכנסים אליו לחדר להבהרות ושאלות בנושאי כשרות.

• 12.45.

עשרות רופאים ממתינים בחצר בית החולים איכילוב. הרב לאו הוזמן לשאת את ברכת השנה החדשה בפני העובדים.

הרב לאו יודע לדבר בשפה המתאימה לכל מאזין. לרופא, הוא ידבר כאל רופא.

"רוב בני-האדם אינם מסוגלים לראות דם", פותח הרב לאו בפרגון. "אני מקנא בכם על הכוחות שלכם. כאיש מאמין, אני מודה כל בוקר לריבונו של עולם שנתן לנו בני אדם כמוכם, שמסוגלים לקחת בשעת הצורך אדם – ולנתח אותו".

• 14.00.

ומרופאים לשוטרים. שעה ורבע לאחר-מכן, הוא מרתק את השוטרים במחוז מרכז של משטרת ישראל. "אתם יודעים יותר מכולם כמה שאנחנו זקוקים לתפילות", הוא אומר לחובשי המדים הכחולים – ומצליח לשבות את ליבם.

• 15.00.

זו הפעם הראשונה היום שהוא מבקר במוסד דתי – אולפנת בני עקיבא בתל-אביב. התלמידות, כמו גם רבותיהן ומנהליהן, לא מסתירים את ההתרגשות.

מנהל האולפנה הנרגש מלווה את הרב לרכבו, אך לא מצליח 'להשיג' את קצב הליכתו של הגרי"מ. "תודה רבה שבאתם, שהקב"ה ייתן לכם בריאות וכוחות", הוא אומר לרב לאו.

אבל הרב לאו מרגיש כי זהו תפקידו - ולא מצפה בכלל ל'קרדיט'.

בשעות אחר-הצהריים המאוחרות, הגרי"מ רוקד עם ספרי-תורה יחד עם מאות אנשי משטרה. מאוחר יותר הוא ימשיך לשיעוריו הקבועים בבתי-הכנסת בתל-אביב – וימשיך לפצות את פיו, פה מפיק מרגליות, מול כל הקהלים בכל האזורים.

"נו", הוא שואל את צלם 'בחדרי חרדים' כשהוא משחזר את סדר היום העמוס, "בחודש אלול אני יכול לנסוע לחוץ לארץ?".

השאלה, אין צורך לומר, רטורית.

ויש לו כמה מילים לגולשי 'בחדרי חרדים' לרגל השנה החדשה: "אני מברך את כל צופי 'בחדרי חרדים' בשנה טובה ומבורכת בכל מילי דמיטב. שתהיה לנו השנה התגשמות למשאלתו של רבי אלימלך מליז'ענסק זיע"א – שנראה את האור ולא את הצל, שנראה את המעלות ולא החסרונות.

"ואם נראה את הטוב, הקב"ה יראה בנו אך ורק את הצדדים הטובים - צד הזכות שלנו – והזכויות האלה תרבנה ותרבנה עד שנהיה זכאים בדין לזכות לשנת חיים, שלום, בריאות, נחת מהמשפחה פרנסה טובה, בשורות טובות ישועות ונחמות. גמר חתימה טובה", מסיים הגרי"מ את דבריו.

לנוחיות הגולשים ממשק וידאו נוסף































































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}