כביש מספר 1: נתיב שלישי בכניסה לירושלים
כביש מספר 1 יורחב בכניסה לעיר, בקטע שבין צומת גינות סחרוב לבין צומת הכניסה לעיר • התוכנית תכלול הקמת טיילת, טיפול נופי, שמורת נוף, שמורת טבע ועוד
- יוסי לוין, בחדרי חרדים
- ח' תשרי התשע"א
- 1 תגובות
הכניסה לירושלים
הוועדה המקומית לתכנון ובניה אישרה להפקדה בוועדה המחוזית את התוכנית להקמת נתיב שלישי על כביש מספר 1 בכניסה לעיר.
כביש מספר 1 יורחב בכניסה לעיר, בקטע שבין צומת גינות סחרוב לבין צומת הכניסה לעיר, לשלושה מסלולים, בכל כיוון.
התוכנית כוללת דרך/נתיב, טיפול נופי, שטח ציבורי פתוח, שמורת נוף, שמורת טבע, נוף פתוח ותחנות דלק. מדובר בכביש ארצי על-פי תוכנית מתאר ארצית לדרכים. התוכנית תכלול את כביש 1 מצומת הכניסה לעיר ממזרח ועד לחיבור לתוכנית המקודמת ממערב (מחלף כביש 1 כביש 9).
התוכנית, שתוכננה על-ידי אדריכל דוד גוגנהיים, מקודמת על-ידי עיריית ירושלים (אגף תושי"ה) ותבוצע על-ידי חברת מוריה.
מטרות התוכנית הן הסדרת כביש 1 מהכניסה לעיר במזרח ועד לחיבור לתוכנית המאושרת להרחבת הכביש ממערב, הוספת נתיב שלישי בכביש בקטע זה, יצירת הפרדה מפלסית בצומת כביש 1 עם הכניסה לעיר בגינות סחרוב (יבוטל הרמזור וייבנה מחלף), תיקונים של עקומות בכביש על-פי דרישות מתכנני התנועה, קביעת הוראות לפיתוח נופי, יצירת טיילת מדרום לכביש ועוד.
ראש-העיר ירושלים, ניר ברקת: "הוספת הנתיב השלישי תשפר ותקל על עומסי התנועה לבאים לירושלים וליוצאים ממנה ותאפשר למאות אלפי המבקרים והתיירים גישה מהירה ונוחה לבירה".
אלכס וייסמן, מנכ"ל מוריה - החברה לפיתוח ירושלים, שתבצע את הפרויקט: "ישנה חשיבות מרבית להקל על אלפי התושבים הנוסעים בכביש מספר 1 מידי יום. הנתיב הנוסף ישפר את זרימת התנועה לבירה".
הוספת הנתיב היא חלק פיתוח הכניסה לבירה שמבוצעת בשנים האחרונות וכוללת שדרוג נופי, הרחבת אזור הטרמפיאדה והקמת מצפורים, המשקיפים אל עמק הארזים וצפון העיר. העבודות הכוללות שיקום, ניקיון, וטיפול נופי בשולי הדרך, יבטיחו שיפור בתנועה אל העיר וטיפוח הנוף והטבע.
התוכנית מתבססת על תפיסה של ירושלים כמוקד עליה לרגל, שהכניסה אליה מהווה חוויה המתרחשת לאורך מסלול המשכי, תוך התגלות הדרגתית של העיר בפני המבקרים.
כביש מספר 1 יורחב בכניסה לעיר, בקטע שבין צומת גינות סחרוב לבין צומת הכניסה לעיר, לשלושה מסלולים, בכל כיוון.
התוכנית כוללת דרך/נתיב, טיפול נופי, שטח ציבורי פתוח, שמורת נוף, שמורת טבע, נוף פתוח ותחנות דלק. מדובר בכביש ארצי על-פי תוכנית מתאר ארצית לדרכים. התוכנית תכלול את כביש 1 מצומת הכניסה לעיר ממזרח ועד לחיבור לתוכנית המקודמת ממערב (מחלף כביש 1 כביש 9).
התוכנית, שתוכננה על-ידי אדריכל דוד גוגנהיים, מקודמת על-ידי עיריית ירושלים (אגף תושי"ה) ותבוצע על-ידי חברת מוריה.
מטרות התוכנית הן הסדרת כביש 1 מהכניסה לעיר במזרח ועד לחיבור לתוכנית המאושרת להרחבת הכביש ממערב, הוספת נתיב שלישי בכביש בקטע זה, יצירת הפרדה מפלסית בצומת כביש 1 עם הכניסה לעיר בגינות סחרוב (יבוטל הרמזור וייבנה מחלף), תיקונים של עקומות בכביש על-פי דרישות מתכנני התנועה, קביעת הוראות לפיתוח נופי, יצירת טיילת מדרום לכביש ועוד.
ראש-העיר ירושלים, ניר ברקת: "הוספת הנתיב השלישי תשפר ותקל על עומסי התנועה לבאים לירושלים וליוצאים ממנה ותאפשר למאות אלפי המבקרים והתיירים גישה מהירה ונוחה לבירה".
אלכס וייסמן, מנכ"ל מוריה - החברה לפיתוח ירושלים, שתבצע את הפרויקט: "ישנה חשיבות מרבית להקל על אלפי התושבים הנוסעים בכביש מספר 1 מידי יום. הנתיב הנוסף ישפר את זרימת התנועה לבירה".
הוספת הנתיב היא חלק פיתוח הכניסה לבירה שמבוצעת בשנים האחרונות וכוללת שדרוג נופי, הרחבת אזור הטרמפיאדה והקמת מצפורים, המשקיפים אל עמק הארזים וצפון העיר. העבודות הכוללות שיקום, ניקיון, וטיפול נופי בשולי הדרך, יבטיחו שיפור בתנועה אל העיר וטיפוח הנוף והטבע.
התוכנית מתבססת על תפיסה של ירושלים כמוקד עליה לרגל, שהכניסה אליה מהווה חוויה המתרחשת לאורך מסלול המשכי, תוך התגלות הדרגתית של העיר בפני המבקרים.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות