כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

אומן: נמנעה נתיחה - הגופה בדרכה לארץ • כל הפרטים

מאמצים אינטנסיביים של גורמים דיפלומטיים הצליחו לסכל את ניתוח הגופה של שמואל מנחם טובול הי"ד • שעות ארוכות של מתח וחרדה עברו על בני המשפחה כשבסופם התבשרו: הניתוח לא יבוצע • ההלוויה תתקיים בירושלים בשעות הערב של יום שני • וגם: תיעוד מהשטח המדמם

הנרצח הי"ד
הנרצח הי"ד

רצח הבחור שמואל מנחם טובול הי"ד ממשיך לזעזע את הציבור החרדי בכלל ואת חסידות ברסלב בפרט.

הטרגדיה בלתי נתפסת. ככל שנוקפות השעות ועובר הזמן, קשה יותר ויותר לעכל את גודל הטרגדיה הנוראה בה קיפח את חייו, תוך שניות ספורות, בשל מעשה שטות של גויים צעירים, שהחליטו לסיים את חייו של בחור שכל מכריו מעידים עליו כעל צדיק וטוב לב.

לאחר שעות ארוכות של משא ומתן אינטנסיבי בין גופים שונים עם המשטרה והשלטון המקומי באוקראינה, הצליחו אנשי זק"א למנוע את נתיחת הגופה, אולם בדיקה חיצונית עליה התעקשו אנשי המשטרה בוצעה על גופת הנרצח.

במוצ"ש האחרון התקבלה הידיעה על דקירה באומן. בדקות הראשונות אף אחד לא ידע למסור פרטים מדויקים על המאורע. לאחר דקות ספורות התבהרו הפרטים, ושמו של הנרצח התפרסם. איש לא נותר אדיש למשמע הטרגדיה הנוראה. משפחת טובול ידועה כאחת המשפחות הדואגות לצרכיהם של עשרות אלפי המבקרים באומן בראש השנה.

את התיאור הראשוני שמע כתב 'בחדרי חרדים' מעד ראייה שהיה במקום:

"שמואל יצא עם רכבו מהציון הקדוש, בדרכו לקרית ברסלב, שם נזרקו לעבר רכבו אבנים על ידי שלושה גויים - ושמשת רכבו נופצה. הוא החל במרדף אחריהם עד רחוב פושקינא 10, כשבמהלך המרדף הזעיק את אחיו. כשאחיו רפאל הגיע למקום, הוא שמע את אחיו צועק: 'הם דקרו אותי בלב.. אני מת'.

"הצעירים תקפו גם את אחיו עם את חפירה וניסו לדוקרו. לאחר מאבק ממושך, הוא הצליח להוציא מידיהם את את החפירה, והכה בהם - ואף הפיל את הסכין באמצעותה הם רצחו את אחיו למוות.

"שניים מתוך שלושת הרוצחים הגיעו לאחר זמן מה לבית החולים המקומי, וביקשו לקבל סיוע וחבישה. המשטרה, שעידכנה את בית החולים על הרצח, קיבלה דיווח על בואם - ושניים מהרוצחים נעצרו.

"האח רפאל הוכה קשות ונפגע בפיו וברגליו ונפצע באורח קל."

הפרטים העולים מחקירת המשטרה הראשונית הם, כי הרקע למעשה לא היה פלילי וכי הדוקרים לא דרשו כסף מהנדקר. הנרצח הציע לצעירים כסף בכדי שיניחו לנפשו, הם סירבו, שלפו סכין ודקרו את שמואל בליבו. הוא התמוטט במקום לא לפני שהספיק לומר: "רפאל.. דקרו אותי בלב".

שמואל הי"ד אמור היה לבוא בברית הנישואין בי"ד כסלו. במשפחת טובול אומרים בשעות כואבות אלו כי הירצחו על קידוש השם, ביום פטירתו של רבינו הקדוש, בסמוך לציונו באומן, מהווה סימן לגודל נשמתו.

יהיה רצון שיהיה מליץ יושר על כל ישראל ויגיע במהרה עד רבינו הקדוש ולכסא הכבוד.

אנשי זק"א הובילו את הגופה מאומן לקייב, וההלוויה תיערך בשעות הערב של יום ב' בירושלים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}