כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

מלחמת עכו"ם • הגר"ש וואזנר פסק: קברי ברזילי - של גויים • להאזנה

חודשים ספורים לאחר שקרבות ברזילי שככו, חושף הרב יעקב רוזה - חבר מועצת הרבנות הראשית: "הגר"ש וואזנר ראה את מסמכי ברזילי ופסק כי מדובר בקברי גויים. הוא פסק שאפשר לפנות אותם!" • האם תקדים ברזילי יחזור על עצמו ביפו?

המחאה הימית בברזילי. צילום ארכיון
המחאה הימית בברזילי. צילום ארכיון

האם הציבור החרדי וסגן שר הבריאות, יעקב ליצמן שנלחמו נגד העתקת הקברים בביה"ח ברזילי באשקלון בשל החילול שנעשה בהם עשה את מאבקו לריק? מסתבר שהתשובה היא חיובית. מפסק של הגר"ש וואזנר עולה כי הקברים שנמצאים במקום כלל אינם של יהודים אלא של גויים.

רבנים חתמו, עסקנים פעלו ונפגשו, אוטובוסים של מפגינים יצאו לשטח, קיבלו מכות ונעצרו. והכל בשביל מה? קברי גויים!.

בראיון שהעניק הרב יעקב רוז'ה, רב החברה קדישא בתל אביב וחבר מועצת הרבנות הראשית למהדורה המרכזית ברדיו קול חי אמר כי פסק הלכה של הגר"ש וואזנר שניתן בעת המאבק נגד חילול והעתקת הקברים קבע כי כל הקברים לא היו של יהודים אלא של גויים.

"בשלב מסוים הצלחתי לארגן פגישה של הרב הראשי, הרב מצגר, עם הרב וואזנר והובאו לפניו מסמכים וראיות על צורת הקבורה והוא פסק שמדובר בקברים של אינם יהודים. דעתו של הרב באותה שעה הייתה שניתן לפנות אותם" אמר הרב רוז'ה.

הדברים המפתיעים, יעוררו בימים הקרובים סערה בקרב הציבור החרדי ואולי אף יביאו את סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן שסימן את המאבק באשקלון כמאבק שלקח על עצמו באופן אישי לרדת מהעץ ולתת יד חופשית לפועלים ולעובדים במלאכה במקום.

מי יודע אולי המאבקים של הציבור והרבנים נגד חילולי הקברים ביפו יתגלה כמאבק על קברי יהודים שלא קיימים בכלל? ימים יגידו.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}