כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ערב יום כיפור: 'יתד' מעניק טיפים לרכישת אופניים

לא תאמינו במה עוסק 'יתד נאמן' בימים שבין כסה לעשור: כן, ב'טיפים' לרכישת אופניים • 'המודיע' החליט לוותר על התוספת הכלכלית, עד אחרי החגים, מה שעוזר לו לממן דיסק שגרם לחילול שבת • ודווקא 'המבשר' מפתיע • טורו היומי של יצחק נחשוני

ילדים חרדים נוסעים על אופניים. צילום אילוסטרציה
ילדים חרדים נוסעים על אופניים. צילום אילוסטרציה



ל'עזרת הנשים' בכותל

השיחות המתקיימות היום בין נתניהו לאבו-מאזן בשארם עשויות לחשוף עוד פיסה כלשהי מהאמת על עתיד ה'הקפאה'. בכותרות העיתונים מתפרסמת היום ה'פשרה' היצירתית -"חידוש הבניה של ממשלת אולמרט".

בשביל לא לעשות, והיצמדות ל'מורשת אולמרט', לא היינו צריכים את נתניהו. ציפי לבני או אפילו אהוד ברק טובים הרבה יותר בזה.

ולמרות זאת, יותר משצריך להדאיג אותנו היום המשך ההקפאה או לא, הולכות ונקבעות עובדות בשורש הווייתנו - בירושלים וכותל המערבי, והם תופסות אותנו מוקפאים בנושא הקפאה וקופאים על שמרינו. זה כבר לא רק הפלשתינים, אלא גופים משפטיים בתוכנו, המעיזים כבר לצמצם את שטח תפילת היהודים אפילו בכותל המערבי.

אתמול זו היתה נשיאת בית המשפט המחוזי בירושלים, שקיבלה את עתירתו של רופא מוסלמי מכפר קרע שבגליל, ואסרה את הרחבת שטח 'עזרת הנשים' בכותל, למרות שהדבר מתאפשר כתוצאה מסלילת גשר המוגרבים. על פי תוכנית מתקדמת, הגשר עשוי להיתלות ומתחתיו, ובסמוך לכותל, ייוצר חלל גדול ובלתי מנוצל.

אבל השופטת ארד אסרה את התפילה בו. כאן לא עמדה לנשים היהודיות, אפילו טענת קיפוח הנשים, שהיא וחברותיה נבחרו לתפקיד על פי ה'מפתח' שהומצא כדי לפתור אותה. הנשים, על פי החלטתה, תמשכנה להצטופף בשטח קטן ומצומצם מול הכותל, והעיקר שהחלל שמתחת למסלול העלייה מהרחבה להר הבית לא יתמלא בתפילת נשים יהודיות.

אם אף פעם לא הבנו למה קוראים למקום תפילת הנשים 'עזרת נשים', עכשיו אנחנו מבינים. מקום תפילת הנשים משווע לעזרה בעקבות החלטת השופטת.

השיטה הזוחלת הרחיקה את הוויכוח מהר הבית, והוא כבר מתרכז בסוללה המובילה אליו. השאלה עתה היא מה חשוב יותר, הגשר להר הבית שבידי המוסלמים או... הרחבת שטח תפילת יהודים מול המקום המקודש ביותר - שריד המקדש. גם בעימות הלא פרופורציוני הזה, מחליטה שופטת בישראל כי ה'סוללה' חשובה יותר מהתפילה...

בקצב הזה, עד שנושא ירושלים יעלה בשיחות הדו-שבועיות בין נתניהו ואבו-מאזן, הדיון ייתר את עצמו. הוא ייקבע בבתי המשפט בישראל. רק תפילה תועיל.

בלי לשאול את כב' השופטת ארד מתי היא היתה לאחרונה בעזרת הנשים בכותל, או מתי היא מתכוונת להצטרף למתפללות שם, צריך לדאוג, למרות פסק הדין ותוך כדי ערעור עליו, שנשים כמו גברים יוכלו להרבות בה בלי הפרעות. לא מצד המוסלמים וגם לא מצד בית משפט בישראל.

האופנים וחיות הקודש

כשכולנו טרודים במאמצים לרכוש לעצמנו סנגורים לקראת חתימת הדין ביום הקדוש מציע לנו 'יתד נאמן' לרכוש... אופניים.

למה דווקא בימים אלה, כשהילדים כבר שכחו את ההבטחות שנתנו להם כשהחזירו את האפיקומן? אולי כדי להזכיר לנו שעוד לא קיימנו אותם?

אם כך זו יוזמה יפה.

בשום אופן לא ניתן לקבל כל הסבר אחר: כל ימי ההולדת של הילדים בשנה שיצאה הרי כבר מאחורינו, 'בין הזמנים' של הקיץ כבר הסתיים מזמן, ושל תשרי יגיע רק לאחר יום כיפור, ובכלל, למי נותר עוד כסף לאופניים אחרי הקניות המתוגברות שערכו לחגים?

למרות זאת אל תתנו לנו להיכשל ולחשוב, בימי התשובה, שהעילה לפרסום המוזר הזה הוא רק מירוצי האופנים המתקיימים ברחובות ב'יום הכיפורים', ושירית הפתיחה לקראתם היא... הניגון העתיק של 'כל נדרי'.

למה ש'יתד נאמן' יצטרף לעודד את המירוץ הזה, אם בבני ברק, ירושלים וקרית ספר הוא לא קורה?

אחרי שבכל האופנים לא הצלחנו לקבל הסבר העולה על הדעת, לא נותר לנו אלא להפוך גם את ההצעה לקנית אופניים בימים אלה, ל'סניגור' עבור מקבלי ההחלטות ב'יתד נאמן', מה לפרסם ומתי, ולהסיק שמדובר ב'אופנים' הגבוהים מהשגותינו,

עם רמה גבוהה במיוחד ומהלכים הדואגים שלא נדרדר בירידות (הרוחניות), ושלא נתקשה בעליות לקראת יום כיפור. אופניים שיובילו אותנו לרוכב ערבות...

גם את ה'טיפים' המופיעים בכתבה, אנחנו מציעים לכם לקרוא באופן הזה ולראות אותם ככוונות גבוהות. 'שפיצים', למשל, היא כנראה מילה נרדפת למשטין העלול לשבור אותנו, ולעוות את גלגל חיינו. הפנימית מלאת האוויר היא כמשמעותה פנימיות מנופחת שאינה אמיתית.

עכשיו משפט המתפרסם בעשרת ימי תשובה ומזהיר אתכם - "וודאו כי הגלגלים מלאים ולא מורכבים ממוטות שפיצים, על מנת שהילד לא יוכל להיתפס" - מקבל משמעות שונה לגמרי. לא כן?

בקיצור: אופני הקודש.

מוספים לא כהלכתם

לא רק במוצרי החלב קיים מחסור חמור, ועל פי 'המודיע' היום הוא נמשך, למרות הודעות ההרגעה של מועצת החלב, בעיקר ברשתות הכשרות למהדרין, אלא גם ב...תוספות לעיתונים החרדיים יש מי שעושה קיזוזים ובלי שום קשר לתנובת הפרות שנפגעה בשל החום.

אנחנו, ובוודאי יש עוד כמונו, חתמנו מנוי על עיתון 'המודיע' מתוך ידיעה שביום שלישי מצורף לעיתון מוסף 'מדורים' שעונה, בדרך כלל, על פי רמתו לסלוגן המושאל "התוספת שתופסת". אבל למרות שמנויי העיתון משלמים עליו בכסף מלא, והוא אינו מחולק חינם אפילו שמדובר ביום ג' , כמו 'יתד נאמן', התיר לעצמו מישהו בהנהלת העיתון, לקבל החלטה בעיצומם של ימי חשבון וחשבון נפש שלא לתת תמורה היום לכספי המינוי ששילמנו.

"עד אחרי החגים לא יופיע המוסף" - אמרו לנו בשאננות אופיינית ממשרדי העיתון, אחרי שלא מצאנו כל הודעה בעיתון עצמו, וכבר חשדנו לשווא במחלק, או באחד מהשכנים, שידם במעל.

מסתבר שהדיסק שצורף 'חינם' לגיליון ראש השנה, והכשיל את ילדנו ששלף את המוסף לילדים שבו הוכנס, בעיצומה של השבת הסמוכה לראש השנה, עלה לנו כסף והוא ניתן בכספי כתיבת והדפסת מוסף 'מדורים'.

מחול לכם. אבל בפעם הבאה כדאי שתשאלו אותנו מה היינו רוצים לעשות בכסף שהפקדנו בידיכם תמורת עיתון.

על רקע חסרון הכיס, והאחר בהעדר מוסף 'מדורים', בולט היום יותר באיכותו מוסף 'קהילות' של 'המבשר'. הוא עשיר בתוכן הרבה מעבר לזה המצופה ממנו כמי שנועד, על פי הגדרתו, לעסוק ב"חצרות חסידים, עולם הישיבות, שבטי ישראל ובחצרות בית ה'".

הכתבה המעניינת על ניגוני "ונסלח" בחצרות האדמו"רים או הגן המיוחד סביב בית הכנסת בסביון שבו גדלים שבעת המינים ועצים המוזכרים בתנ"ך, עוד יכולים להתאים להגדרה הזו, אבל הכתבה המרתקת על מקומו של ה... עזאזל ודאי אינה קשורה ב... קהילות ישראל.

למרות זאת, ואולי בשל כך, 'המבשר' מול 'המודיע' היום הוא בבחינת אחת למעלה ושבע למטה...
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}