כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הכירו את מגן התרנגולות ותוקף הרבנים: גבי גזית

גבי גזית רק חיכה להזדמנות הבאה בה יוכל לתקוף את הציבור החרדי ורבניו • את ההזדמנות הוא מצא במכתב ששלח הגר"י מצגר למועצות הדתיות, בבקשה לשמור על כבוד עופות ה'כפרות' • גזית: "במקום להציל מאות אלפי עופות, מתגייס הרב לעזרת משפחות פרימטיביות"

הכירו את מגן התרנגולות ותוקף הרבנים: גבי גזית

ערב יום כיפור תשע"א ויש מי שמוצא את הזמן בו בני ישראל מכפרים על עברותיהם ועושים תשובה - ומסית נגד החרדים ומנהגיהם.

השדרן גבי גזית, שלא מוצא מנוח בכל נושא הקשור לחרדים, תקף בתוכניתו את הרב הראשי לישראל, הגר"י מצגר על מנהג הכפרות.

אתמול דווח בהרחבה אודות מאבקם של 'צער בעלי חיים' נגד מנהג ה'כפרות' ו"ניצול התרנגולות" כהגדרתם.

השנה הצטרף למאבק הרב שלמה אבינר, רב היישוב בית אל וראש ישיבת עטרת ירושלים. הרב הצטלם במיוחד והסביר לצופים כי השימוש בתרנגול לצורך כפרה מיותר ואף לא ראוי.

האגודה פנתה גם לרבניים הראשיים, בבקשה שיצרפו למאבק, אך הרב הראשי לישראל, הגר"י מצגר סירב והשיב, כי שלח מכתב לכל הרבנויות בארץ, שידאגו לשמור על יחס נאות כלפי העופות המיועדים לכפרות.

אלא שגזית החליט כי תגובת הרב אינה ראויה במקרה כזה. הוא תקף את תגובתו של הרב, תוך שהוא מגדף ומחרף את הציבור החרדי, מעשיו ומנהגיו.

"אוי מתקרבים ליום כיפור", אמר גזית, "והנה מתחדש הוויכוח על מנהג הכפרות. קבוצה גדולה של רבנים כבר משמיעה את קולה ולא מהיום נגד הברבריות הזאת, אבל הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר במקום לכנס פורום מתאים לנסות להציל את חייהם של עשרות אלפי אולי מאות אלפי תרנגולים תמימים מוצא לנכון לפרסם רק את הדברים הבאים,

"הרב אומר כך, יש לשמור על יחס נאות לעופות המיועדים לכפרות. בוקר טוב, סליחה הרב מצגר אולי יוכל הרב להסביר לנו איך שומרים בדיוק על יחס נאות לתרנגול כפרות שכל גורלו הוא להתנופף מעל לראשה של משפחה פרימיטיבית ואחרי זה ללכת לשחיטה אה?. בתרבויות מסוימות כשמוציאים להורג פושע שואלים אותו לבקשתו האחרונה, אפילו מגייסים למענו טבח שיבשל לו ארוחה אחרונה.

"ובקלאסיקה של הקולנוע כבר ידוע שגדולי הפושעים ...הזמינו להם סטייק עסיסי עם תפו"א מטוגנים וקינחו בגלידה משובחת טרם צלה הכיסא החשמלי את גופם עם הסטייק שנצלה פעמיים על לא עוול בכפו.

"האם מתכוון הרב מצגר שלפני הבאת התרנגול לטקס הפגאני המתועב מכל טקסי היהדות שנלטף את ראשו ונלחש לו שהוא בדרך לגן עדן של התרנגולים ששם הוא לא יבלה את ימיו בכלוב צפוף אלא ירעה בשדות מוריקים ויאכל גרגרי חיטה משובחים שאין למצוא בעולמנו הזה.

"האם לפני שיונף עליו הסכין נעשה לו פן נקשור לו סרט אדום לצווארו נכבד אותו בארוחה טובה נשמיע לו קטע אהוב עליו מבטוהבן שלצליליו נניף אותו באוויר ונאמר בדבקות הראויה זו כפרתי זו חליפתי זה התרנגול וכו''.

"הרב יוסף קארו מגדולי הפוסקים של כל הדורות אמר בפירוש יש למנוע את המנהג הזה, וגם רבנים בני זמננו מנסים בכל כוחם לשנות את החרפה, בינתיים ללא הצלחה רבה. הפחד הפחד הנורא מפני השינוי הוא שיהרוג השנה עוד תרנגולים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}