כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הורי רמות מציגים: כך שוברים את הראש ומשאירים את הקיר • הסיפור המלא

החלטת בית המשפט כנגד בית-הספר החרדי, לא גרמה לייאוש בקרב נציגי ועד ההורים • לאחר דיונים ממושכים עם רבני השכונה, הם פוצחים בשורת פעולות מיידיות: החל בערעור משפטי, עבור בלימודים מול לשכת ראש העיר - וכלה ב... פירוק בית-הספר • ופינדרוס? עומד בצד לאחר שנבואתו התממשה • כל הפרטים בפרסום ראשון

הילד הרע. פינדרוס וחברי המועצה מסיירים ב'בית-ספר המריבה' (צילום: יוסי פורמנסקי)
הילד הרע. פינדרוס וחברי המועצה מסיירים ב'בית-ספר המריבה' (צילום: יוסי פורמנסקי)

מי שחשב כי החלטת בית המשפט בנוגע להעברת מבנה בית-הספר ברמות לידיים זרות, הביאה סוף וקץ למאבק ההורים - טעה ובגדול.

בשיחות שקיימו בימים האחרונים רבני ונציגי ההורים בשכונה, הוחלט כי המילה האחרונה טרם נאמרה. על השולחן עלתה רשימת פעולות מיידיות במישורים שונים ומגוונים.

ועד ההורים מתכנן להגיש ערעור על החלטת השופט, לפיה התלמידות יצטרכו ללמוד במבנים הניידים.

לטענת ההורים, "בהחלטה יש הרבה סעיפים עליהם אנחנו יכולים וצריכים לערער".

ועד ההורים שוקל אפשרות נוספת, לפיה בית-הספר יפורק - והודעה רשמית על-כך תועבר לברקת שיצטרך להתמודד עם הסדרת מקומות לימוד חדשים בשכונה לתלמידות.

הצעד הראשון שייצא לדרכו כבר בימים הקרובים, הוא צעד מחאתי: התלמידות, הנמצאות בימים האחרונים בחצאי ימי לימודים ובמקומות לימוד חלופיים כמו גנים ציבוריים ועזרת נשים בבית-הכנסת השכונתי, יקיימו את לימודיהם החל מאחרי יום הכיפורים ברחבת העירייה בכיכר ספרא, מול פרצופו של ברקת.

לידי מערכת 'בחדרי חרדים' הגיע בשעות האחרונות מסמך עליו חתומים חברי מועצת העיר החרדים בבירה, בו הם מביעים את מחאתם בפני ראש העיר בגין ההחלטה להכניס את תלמידות בית יעקב לתוך מבנים ניידים.

את המסמך כתבו חברי הסיעות יהדות התורה וש"ס בעקבות סיור שערכו בשכונה ובמוסד המריבה.

ברמות מדגישים כי חבר המועצה החרדי היחיד שלא חתום על המכתב הוא דווקא מי שמחזיק בתיק החינוך החרדי ובסגנות ראש העיר, הלא הוא יצחק פינדרוס. "זאת פשוט בושה", הם אומרים בכאב.

לאורך כל תקופת המאבק, עשו וועד ההורים של בית הספר תבונות יעקב הכל בכדי לקבל את המבנה. לא עזרו הבטחות של ראש העיר, כי יממן בניית בית ספר חדש מתקציב העירייה, כבר בשנה הקרובה. לא עזרו גם תחנוניו של סגן ראש העיר, יצחק פינדרוס, שניסה בתחילת הפרשה להוריד את ההורים מהעץ, בכדי שיוכל להביא פתרון אמיתי לבעיה הכאובה, ההורים בהחלטה מושכלת החליטו ללכת עם הראש בקיר עד הסוף. הקיר נשאר. הראש דווקא התפוצץ.

רק לפני שבועות ספורים ניסו הנציגים החרדים לעשות שריר לראש העיר, בכך שגרמו לו להוריד את הקצאת המנ"דים לבית הספר החרדי מסדר היום של ישיבת מועצת העיר. ראש העיר התקפל, והודיע כי ההעברה לא תעמוד לסדר היום.

ההורים קיוו כי בית המשפט שיראה שאין להם איפה ללמוד, יחליט להוציא את בית הספר 'אהבת ישראל' ממקומו, לטובת הבנות החרדיות.

ההגיון שלהם אמר: "אם מועצת העיר תחליט להקצות מנ"דים לבנות, הרי שבית המשפט לא ירצה להתערב בפיתרון קיים בשטח. לעומת זאת, אם לא הנושא לא יעלה לדיון, והבנות יהיו ברחוב, בית המשפט יחליט להעניק את המבנה לבנות החרדיות".

הפלפול שנאמר בבתי המדרש הממוזגים בשכונה, קנה שביתה בליבות האברכים, אך לא הצליח לתפוס את לב השופטים, שזרקו את העותרים מכל המדרגות.

פינדרוס, שהיום מתברר שצדק לאורך כל הדרך, זוכה לחיצים מורעלים מההורים. "זה זמן רב שאנחנו חשים כי פינדרוס לא פועל לטובנו, בלשון המעטה, אלא מעדיף את כסא הסגן והאינטרסים שזה טומן בחובו. פינדרוס אמנם התלווה לנציגים החרדים האחרים לסיור ב'מבנה המריבה' עם פתיחת שנת הלימודים, אולם מעבר לכך לא עשה מאומה".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}