כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

סנדרה תמשיך לטפל במוישי • המעגל נסגר

כמעט שנתיים חלפו מאז הטבח הנורא במומביי בו נרצחו גבי ורבקי הולצברג ואורחיהם הי"ד: שר הפנים העניק היום אזרחות למטפלת שהצילה את בנם מוישי מתוך התופת • האזרחות הוענקה בטקס חגיגי, במהלכו ניתנה אזרחות של כבוד לנורמה רבינוביץ', שנרצחה גם היא בפיגוע

מוישי עם סבו, במהלך הטקס. צילום: שטורעם
מוישי עם סבו, במהלך הטקס. צילום: שטורעם

עכשיו זה רשמי: המטפלת ההודית של מוישי הולצברג הקטן, ניצול מתקפת הטרור בבית חב"ד במומביי, תישאר איתו גם כאשר יגדל. כמעט שנתיים לאחר פיגוע הטרור הקטלני, בו נרצחו הרב גבריאל הולצברג ורעייתו רבקי הי"ד, יחד עם אורחיהם, העניק הבוקר (ב) שר הפנים אלי ישי מעמד אזרחי לסנדרה סמואל, שיאפשר לה להמשיך ולהתגורר בישראל.

מתקפת הטרור במומביי שבהודו פרצה ב-26 בנובמבר 2008, ובמהלכה פרצו ארבעה מחבלים לבית חב"ד ושבו את יושביו. מוישי, בן השנתיים, חולץ אז בנס מתוך התופת על ידי עוזרת המשפחה סנדרה, שהצליחה להסתתר במשך כ-12 שעות, עד שהגיעה שעת הכושר והיא נמלטה עם מוישי הקטן בזרועותיה אל הרחוב.

השניים עלו לישראל ועברו להתגורר בבית סבו וסבתו של מוישי בעפולה. "אני מרגישה כלפיו אחריות", סיפרה סנדרה, "ריבקי וגבי מסרו לי את הילד. אני ממונה עליו מטעמם".

סנדרה ומוישי בזרועותיה, לאחר שנמלטה מבניין בית חבצילום: סנדרה ומוישי בזרועותיה, לאחר שנמלטה מבניין בית חב
סנדרה ומוישי בזרועותיה, לאחר שנמלטה מבניין בית חב''ד

לאור הקשר העמוק שנוצר ביניהם, התקבלה במשרדו של ישי בקשה להעניק לסנדרה אזרחות כמחווה הומניטרית. השר נענה לבקשה, והבוקר הגיעה המטפלת האוהבת, בליווי בני משפחת הולצברג ללשכת שר הפנים, שם הוענק לה התעודה שתתחדש מדי שנה במשך ארבע שנים, בסופן תהפוך לאזרחית מהשורה.

במקביל, העניק ישי תעודת אזרחות של כבוד לבתה של נורמה רבינוביץ הי"ד, שנרצחה גם היא בפיגוע במומביי.

רבינוביץ', אזרחית מקסיקו שטיילה בהודו במשך מספר חודשים, לאחריהם הייתה אמורה לעלות לישראל ולהצטרף לילדיה המתגוררים בארץ, נרצחה בעת ששהתה בבית חב"ד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}