כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

פ פר פרו פרוש הצליח: רבני ברסלב פנו - פרוש סידר • פרסום ראשון

כ-15 מטוסים שאמורים היו לצאת ולאסוף את אלפי החסידים מנמל התעופה בקייב 'נתקעו' בישראל, בשל שביתת עובדי נמל התעופה • רבני ברסלב פנו אל סגן שר החינוך, שהצליח להשיג אישורי המראה עבור חלק מהמטוסים • נמשכות ההתפרעויות בנמלי התעופה

ממתינים לסיום השביתה. צילום: פלאש90
ממתינים לסיום השביתה. צילום: פלאש90

הבלגן בשדה התעופה על-שם דוד בן גוריון בלוד חוגג: מאות חסידי ברסלב, ששבו הבוקר (ב') בטיסות מאומן שבאוקראינה, התפרעו בטרמינל, לאחר שלא קיבלו את מזוודותיהם, בשל השביתה בה פתחו עובדי רשות שדות התעופה.

עוד בנושא:
אין המראות, אין פריקת מזוודות • שביתה כללית בנתב"ג

החסידים, שחלקם זה מקרוב באו, החלו בהתפרעויות, וצעקו לעבר עובדי שדה התעופה: "ביזיון ביזיון", תופפו על דרבוקות ופתחו בשירה ובריקודים על מסוע המזוודות. אל המקום הוזעקו יחידות יס"מ שהרגיעו את החסידים.

גם בנמל התעופה בקיים, שם ממתינים להמראתם מאות חסידים, התחוללה מהומה.

כפי שהתפרסם באתר 'בחדרי חרדים', בשעה 9:00 בבוקר הודיע ועד העובדים בנתב"ג על שביתה. בוועד הסבירו כי השביתה הוכרזה בעקבות פיצוץ בשיחות בין נציגי הוועד לנציגי משרד האוצר ומשרד התחבורה, בנושא הבטחת כספי הפנסיה של העובדים.

המשמעות: מטוסים שטרם הוכנו לא ממריאים, העובדים אינם פורקים מזוודות ולא ממיינים אותן, ואין בידוקים על הקרקע. מטוסים שהוכנו כבר להמראה - יצאו לדרכם. ב-194 הטיסות של יום שני, שכמה מהן הספיקו להמריא, היו אמורים לצאת מהארץ כ-12,500 איש. כ-16,500 אמורים לנחות.

בעקבות השביתה פנה שר התחבורה ישראל כץ לשר האוצר יובל שטייניץ ודרש ממנו לפעול מיידית לפתרון המשבר. השר כץ אמר כי הוא תומך בדרישות העובדים, אך ציין כי המאבק לא צריך להתבצע על חשבון הנוסעים.

לאתר 'בחדרי חרדים' נודע, כי בשעות האחרונות פנו רבני ברסלב אל סגן שר החינוך מאיר פרוש, על מנת שיפעל לשחרור מטוסים ה'תקועים' בארץ, ואמורים להטיס חזרה חסידים מנמל התעופה בקייב שבאוקראינה.

חלק גדול מהטיסות של חסידי ברסלב לאומן, מתבצע באמצעות טיסות צ'רטר, הנוסעים הלוך חזור לקייב. בשטח נמל התעופה נמצאים בשעה זו כ-15 מטוסים שהיו אמורים להמריא הבוקר לקייב.

רבני ברסלב, ביקשו מסגן השר שינצל את קשריו בהסתדרות, ויביא לשחרור המטוסים, בכדי שהחסידים יוכלו לשוב אל ביתם.

לאחר פעילות שארכה שעות אחדות, הגיע האישור המיוחל, וחלק מהמטוסים קיבלו אישורי המראה חריגים. במקביל, אושר לפרוק מזוודות מאחד המטוסים שנחתו מקייב, כדי שהמטוס יוכל לשוב ולאסוף נוסעים באוקראינה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}