כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

רוצחו של יעקב רוזנבאום הי"ד - נדקר הלילה בראשו

הרוצח למריק נלסון, השחור שרצח את תלמיד הישיבה האוסטרלי, יעקב רוזנבאום הי"ד, במה שפתח את 'מהומות קראון-הייטס' בתשנ"א, נמצא לצד מכוניתו במנהטן, כשהוא דקור בראשו ארבע דקירות • נלסון השתחרר מהכלא לפני שש שנים

למריק נלסון ומהומות קראון הייטס. צילום: col
למריק נלסון ומהומות קראון הייטס. צילום: col

הרוצח למריק נלסון, השחור שרצח את תלמיד הישיבה האוסטרלי, יענקל רוזנבאום הי"ד, במה שפתח את 'מהומות קראון-הייטס', שפרצו באלול שנת תשנ"א, נמצא אמש (א) כשהוא מוטל על כביש במנהטן, לצד מכוניתו, כשהוא דקור בראשו ארבע דקירות. הדקירה בוצעה על פי החשד באמצעות דוקרן קרח.

המהומות בקראון הייטס פרצו לאחר שרכב שנסע במסגרת שיירת רכבו של האדמו"ר מליובאוויטש, נכנס לצומת בשכונה, פגע ברכב אחר, איבד שליטה על רכבו, ודרס ילד שחור בן 7. צוות 'הצלה' שהגיע לזירה פינה את נהג הרכב ונוסעיו, אך לא את הילד. דקות אחר-כך פונה גם הילד באמצעות אמבולנס עירוני, ושעות ספורות אחר-כך מת הילד מפצעיו בבית החולים.

כבר באותו לילה פרצו בשכונה הפגנות שחורים אלימות, כאשר בהמשך הערב תקפה קבוצה, בראשה עמד למריק נלסון, את יענקל רוזנבאום הי"ד, צעיר מאוסטרליה בן 29 - ודקרה אותו. הוא פונה לבית החולים, שם נפטר מפצעיו. לפני מותו הספיק רוזנבאום לזהות את תוקפו, למריק נלסון.

חבר מושבעים זיכה את נלסון מאשמת רצח, אך לאחר סערה ציבורית, ובעקבות מאבק עיקש שניהל אחיו נורמן רוזנבאום, נשפט נלסון בבית משפט פדרלי והואשם בפגיעה בזכויות האזרחיות של רוזנבאום. הוא הורשע ונשפט ל-19 שנות מאסר.

נלסון השתחרר מהכלא לפני שש שנים והוא מתגורר בניו ג'רזי.

כאמור, אמש נמצא נלסון ברחוב במנהטן עם ארבע דקירות בראשו. הוא פונה לבית חולים ומצבו יציב.

טרם נעצרו חשודים במעשה. המשטרה פתחה בחקירה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}