כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

כפרות? צער בעלי חיים מתנגדים • ומי תומך בהם? הרב אבינר • וידיאו

'צער בעלי חיים' יוצאים שוב בקמפיין נגד קיום מנהג הכפרות עם תרנגולות • השנה הם זוכים לחיזוק מהאגף הדתי-לאומי: הרב שלמה אבינר מסביר למה יש להעדיף 'כפרות' בכסף • הרבנים הראשיים נמנעו מלהצטרף, אבל הגר"י מצגר שיגר פנייה לרבנויות ברחבי הארץ: לשמור על יחס נאות כלפי העופות

כפרות בבני ברק. צילום ארכיון
כפרות בבני ברק. צילום ארכיון

יום כיפור קרב ובא, ומנהג 'הכפרות', אותו נוהגים יהודים מזה דורות לעשות בין ראש השנה ליום הכיפורים, זוכה שוב להתנגדות מצד אגודות שונות הלוחמות נגד צער בעלי חיים.

כמו בכל שנה בשנים האחרונות, גם השנה יוצא ארגון 'צער בעלי חיים' נגד מנהג הכפרות, כשמטרתם היא הפסקת שימוש בתרנגולות לצורך קיום מנהג ה'כפרות'. פעילי הארגון יוצאים לשווקים ומחלקים עלוני מידע כנגד מה שהם מכנים "צער בעלי חיים".

במהלך פעילותם בשטח מגיעים הפעילים גם לעימותים עם חרדים.

אלא שהשנה זוכים אנשי הארגון לחיזוק מהאגף הדתי לאומי: הרב שלמה אבינר, מרבני וראשי הציונות הדתית, מצטרף למאבק של ארגון 'צער בעלי חיים' נגד המנהג של שימוש בתרנגולות ל'כפרות'.

בסרטון המוצג באתר הארגון נראה הרב אבינר מסביר לצופים את הסיבה מדוע השימוש בתרנגולות הוא מיותר. במכתב שצירף הוא כותב: "כיוון שלא מדובר בחובה גמורה אלא במנהג, ולאור בעיות כשרות וצער בעלי חיים, ולאור דברי כל רבותינו שהובאו לעיל, יש להמליץ ולהעדיף לעשות כפרות על ידי כסף ולקיים מצווה גדולה לפרנס עניים. וכבר אמרו חז"ל 'צדקה תציל ממוות'".

בנוסף פנו אנשי הארגון אל הרבנים הראשיים וביקשו כי יצטרפו אף הם למאבק נגד קיום מנהג ה'כפרות' עם תרנגולות, אולם הרבנים לא נענו. הגר"י מצגר הסתפק בפנייה לכל רבנויות ברחבי הארץ, בבקשה לשמור על יחס נאות כלפי העופות אשר מיועדות לכפרות.

ארגונים הלוחמים למען זכויות בעלי חיים מפגינים גם בחו"ל כנגד קיום המנהג. בשכונת קראון הייטס שבברוקלין התייצבו פעילי 'צער בעלי חיים' ופתחו בעימותים עם תושבי השכונה נגד "ניצול התרנגולות" לצורך כפרות.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}