כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הטכנאי שהציל את חסידי ויזניץ'

שלוש שעות לפני התקדש ראש השנה, זה קרה: המזגנים בבית המדרש של חסידות ויזניץ' - קרסו • טלפונים קדחתניים שנערכו לטכנאי מזגנים מהאזור, נענו כולם בשלילה • ברגע האחרון, התקשרו הגבאים לטכנאי של חברת אלקטרה שהציל את המצב

הטכנאי שהציל את חסידי ויזניץ'
יעקב נחומי

מי לא מכיר את הלחץ של ערב החג? ריח הבישולים האחרונים נישא באוויר, הרחובות מלאים באנשים עטויי מגבות הממהרים בדרכם למקווה, ובעלי החנויות מגיפים את התריסים. כולם כולם ממהרים בדרכם הביתה, להכניס את החג בכבוד ובשמחה.

אלא שאם ה'עמך' לחוץ בשעות אלו, הרי שגבאי בתי הכנסיות לחוצים פי כמה וכמה. שינויים אחרונים במפות המקומות, ארגון המפות על השולחנות והסטנדרים, בדיקה אחרונה ל'פלטות' ולמיחמים שישרתו את ההמונים בקידושים ההמוניים, ועוד אין ספור פרטים קטנים הנדרשים עד לרגע כניסת החג ממש.

אלא שבעוד בבתי הכנסת נערכו ההכנות האחרונות, בבית המדרש של חסידות ויזניץ' ארע פיגוע של ממש ברגעים שלפני החג. שלוש שעות קודם התקדש החג, גילו הגבאים המסורים של החסידות, כי ארעה תקלה במערכת המיזוג האמורה לצנן את אלפי המתפללים.

כל מי שאי פעם היה שותף להכנות הלוגיסטיות המלוות את החסידויות הגדולות בערבי החגים, יודע כי אירוע מעין זה יכול להביא לעליית לחץ הדם של הגבאים, הגובל בפיקוח נפש של ממש.

טלפונים קדחתניים נערכו בכדי למצוא טכנאי שייאות לעזוב את ביתו בערב החג, בכדי להביא לתיקון המזגן, אך ללא הועיל. הגבאים שאגלי הזיעה החלו לנזול ממצחיהם, ולאו דווקא מהחום הבני ברקי, כמעט והתייאשו.

ברגע האחרון הציע אחד מהגבאים לפנות לטכנאי של חברת המזגנים 'אלקטרה', העובד בחברת 'קורטק', ולבקש את עזרתו. אמנם, המזגנים שקיררו את האוהלים את בית המדרש, לא שייכים לחברה, "אך יהודים הם רחמנים בני רחמנים", אמר הגבאי לחבריו.

אמר ועשה.

טלפון זריז שהרים לטכנאי החברה, הביא אותו בתוך דקות ספורות לקרית ויזניץ' בעיר. הטכנאי שעמד במהירות על התקלה, סיפק פיתרון מהיר, והחזיר את המזגנים לפעילותם.

הגבאים הנרגשים שלא ידעו כיצד להודות לטכנאי המציל, נענו בבקשה: "תתפללו עלי בחג, שהשנה הבאה תעבור עלי בטוב ובנעימים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}