כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

סקר: רבע מהחרדים - חוזרים בתשובה; רוב האוכלוסיה - שומרי מסורת

בין כסה לעשור, מפרסמת הלשכה המרכזית לסטסטיקה סקר ממנו עולה כי רוב האוכלוסיה בארץ, רואה את עצמה כשומרת מסורת בדרגה כזו או אחרת • ולא תאמינו: הציבור החילוני מקיים כמעט את כל המצוות • הסקר המלא והמפתיע: בפנים

הפגנה חילונית, מיעוט שולי. צילום ארכיון
הפגנה חילונית, מיעוט שולי. צילום ארכיון

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום (א') סקר עם נתונים מפתיעים על אורח חייהם של תושבי מדינת ישראל ועל הגדרותיו הדתיות של האזרח הקטן.

את הסקר ערכה הלשכה בקרב 7,500 איש מכל רחבי הארץ, המייצגים כ- 4.7 מיליון איש בגילאים 20 ומעלה.

מנתוני הסקר עולה כי 42% מגדירים עצמם חילונים, 25% מגדירים עצמם מסורתיים לא כל כך דתיים, 13% מגדירים עצמם מסורתיים דתיים, 12% דתיים, ו-8% חרדים.

הנתון האולי מפתיע ביותר בתוצאות הסקר הוא הנתון הבא: 22% מהחרדים מגדירים עצמם חוזרים בתשובה, בעוד כשליש מהחרדים מעידים שגדלו בבית לא חרדי בהיותם בני 15.

72% ביקרו בבית כנסת בשנה האחרונה. כרבע מהחילונים ביקרו בבית כנסת בימים הנוראים. 82% מהחילונים תמיד משתתפים בסדר פסח, 67% תמיד מדליקים נרות חנוכה, 29% מהחילונים תמיד מדליקים נרות שבת, ו26% תמיד צמים ביום כיפור.

הסקר החברתי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הוא סקר שנתי שוטף, המספק מידע על תנאי החיים של האוכלוסייה הבוגרת בישראל ורווחתה בתחומי חיים רבים ומגוונים: דיור, רכב, בריאות, השכלה, שימוש במחשב, תעסוקה, נופש, קשר עם בני משפחה וחברים, חשיפה לעבריינות, פעילות התנדבותית, מצב כלכלי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}