כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

אימה בבישקק: מטען חבלה הושלך לבית הכנסת • המתפללים שהו ב'תשליך'

את ראש השנה תשע"א, לא ישכחו 1200 יהודי קירגיסטן במהרה: בשעות אחר הצהריים יצאו המתפללים לתפילת ה'תשליך', וכשחזרו גילו: מטען חבלה רב עוצמה הושלך לעבר בית הכנסת • הגר"ב לאזאר במכתב בהול לראשי הממשל: "הציבו אבטחה"

הרב אריה רייכמן, רב הקהילה
הרב אריה רייכמן, רב הקהילה

שנת התשע"א נפתחה בתקרית איומה עבור הקהילה היהודית בבישקק קירגזסטן. הקהילה היהודית במדינה, מונה כ-1200 יהודים, רובם שומרי תורה ומצוות, ובמקום ישנם מוסדות של ארגון 'אור אבנר', בהם לומדים רוב מניין ובניין מילדי הקהילה.

ביום הראשון של ראש השנה (ה') השליכו אלמונים מטען חבלה מאולתר לבית הכנסת בבירה בישקק.

על פי הדיווחים איש לא נפגע, אך החרדה בקהילה הייתה גדולה.

עדי ראייה דיווחו כי המטען הושלך דרך חלון המבנה והתפוצץ. נמסר כי מטען החבלה הכיל גם כדוריות מתכת, שנועדו לגרום לנפגעים רבים ולנזק. בדרך נס איש לא נפגע באירוע כיוון שבית הכנסת היה ריק מאדם.

המתפללים שיצאו לתפילת ה'תשליך', הגיעו למקום זמן קצר אחר כך, וגילו את הנזק רב. טרם נמסרה תגובה לאירוע ממשרד החוץ בירושלים.

במהלך ההפיכה האלימה באפריל האחרון, והעימותים שפרצו בכל רחבי המדינה, פנו נציגי הקהילה היהודית במדינה לראש הממשלה הזמנית, רוזה אוטונבייבה, וביקשו ממנה להגן על הקהילה היהודית.

במכתב ששלחו אליה סיפרו על ניסיון להצית את בית הכנסת בבישקק באמצעות בקבוקי תבערה ועל כך שמצלמות האבטחה נוטרלו. "בפעם הראשונה בהיסטוריה של קירגיסטן, הקהילה שלנו התמודדה עם איום מיידי על חייהם ועל ביטחונם של חבריה", נכתב.

הבוקר (א') שלח רבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר מכתב בהול לממשל בביששק, בו הוא מבקש שיממשו את הבטחתם מאז הפיגוע הקודם בעיר, להגברת הביטחון בבית הכנסת ומוסדות החינוך היהודיים בעיר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}