כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

האדמו"ר הכריז: "מי שיש לו אינטרנט - לא אוציאו בתקיעת שופר"

חסידות תולדות אהרן כמרקחה: בערב ראש השנה הכריז האדמו"ר כי חסיד אשר בביתו חיבור לאינטרנט בלתי מסונן, לא ייצא ידי חובה בתקיעת השופר • 92 חסידים חתמו על מעבר לאינטרנט מסונן • וגם: גאב"ד העדה החרדית יצא לראשונה בתקיפות רבה נגד הסיקריקים, "המפיצים פשקווילים נגד קהילה קדושה" • כל הפרטים

האדמו"ר מתולדות אהרן וחסידיו, לפני ימים ספורים. צילום: בחדרי חרדים
האדמו"ר מתולדות אהרן וחסידיו, לפני ימים ספורים. צילום: בחדרי חרדים

"מי שלא יתנתק מהאינטרנט, לא אוכל להוציאו בתקיעות השופר", הודיע האדמו"ר מתולדות אהרן - והחסידות היתה כמרקחה.

שלושה ימי חיזוק רוחני עברו על עם ישראל בכל מקומות מושבותיו. נראה כי השבת שהגיעה מיד עם צאת יומו השני של ראש השנה מבלי להותיר רגע אחד של חול - גרמה לרבים לחוש חג בן שלושה ימים, כאשר אווירת הרצינות האופיינית לימי ראש השנה, המשיכו גם אל השבת שלאחריו.

אולם אם בכל קהילה הדברים כך - בחסידות תולדות אהרן על אחת כמה וכמה. בכינוס מיוחד שהתקיים בלילה שלפני ראש השנה, נשא האדמו"ר דברים נחרצים בפני אלפי החסידים, כאשר איש מקרב אברכי החסידות לא הרשה לעצמו להיעדר.

קודם לכן עבר כרוז בחסידות, לפיו מתכוון האדמו"ר להעביר שיחת חיזוק לקראת ראש השנה, במהלכה יעביר מסר מיוחד. כאמור, הנוכחות היתה מלאה.

האדמו"ר החל לצטט מספרי גדולי החסידות על אודות ימי ראש השנה, אך מהר מאוד עבר לזווית המעשית ותבע חיזוק בדברים הצריכים חיזוק.

ההפתעה היתה מושלמת כאשר האדמו"ר העביר מסר חריג, שלדברי החסידים - אין לו תקדים: "אינטרנט שאינו מבוקר ומסונן - הוא פתח לכל הסכנות הרוחניות. מי שלא ינתק את חיבורו לאינטרנט כזה - לא אוציאו ידי חובה בתקיעת השופר".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במקום, מיד לאחר השיחה, חתמו 92 חסידים על מסמך שבו הם מתחייבים לעבור לשירות אינטרנט עם רמת סינון קפדנית וגבוהה, הן כדי לצאת ידי חובת התקיעות, והן כחיזוק לקראת הימים הנוראים.

ובתוך כך, חיזוק מיוחד קיבלה חסידות תולדות אהרן במאבק שמנהלים נגדה גורמים מקרב הסיקריקים - כשהמחזק הוא לא אחר מאשר גאב"ד העדה החרדית. לאחר שבחודשים האחרונות עלו טענות לפיהן לא נשמעת התערבות מכיוון ביתו של הגאב"ד, השמיע ראש העדה החרדית דברים נחרצים וברורים.

בדרשת שבת שובה שנשא בפני אלפים בבית הכנסת 'היכל מהרי"ץ - דושינסקי', יצא הגאב"ד בחריפות רבה נגד הסיקריקים, "המדברים לשון הרע נגד ציבור שלם, ובפרט אותם שמפיצים לשון הרע על קהילה שלימה על ידי פשקוילים".

גאב"ד העדה החרדית ציטט מדברי הרמב"ם בהלכות תשובה: "כשם שצריך אדם לשוב מאלו - כך הוא צריך לחפש בדעות רעות שיש לו, ולשוב מהן: מן הכעס, ומן האיבה, ומן הקנאה, ומן התחרות".

"כעס, איבה, קנאה ותחרות", הם המאפיינים של הפשקוילים המכוערים שהופצו לאחרונה", קבע הגאב"ד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}