כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ראש השנה במירון: "שממה של ממש" • חשיפה

מידי שנה פוקדים מאות אנשים את ציון הרשב"י בימי ראש השנה • אבל השנה החליטו בעלי האכסניות להפקיע מחירים - והאורחים הכריזו על חרם מאורגן • התוצאה: "היו עשרות בודדות של אנשים", מספר ל'בחדרי חרדים' אורח ביישוב

ראש השנה במירון: "שממה של ממש" • חשיפה
פיני, רוזן, מירון,

"שממה של ממש. אולי היו כאן עשרות אנשים בלבד", כך מתאר אורח ביישוב מירון את כמות האנשים שפקדו את המקום במהלך ימי ראש השנה.

מידי שנה פוקדים בראש השנה את ציונו של רבי שמעון בר יוחאי ביישוב מירון מאות אנשים. המשפחות מגיעות בערב החג ומתארחות באכסניות, אשר מציעות משפחות מהיישוב תמורת תשלום.

את האוכל אוספות המשפחות בפתח כל סעודה מ'הכנסת האורחים', הפועלת במיוחד במקום, כשאת התפילות מקיימות המשפחות באוהל מיוחד וגדול, אשר נבנה במקום מידי ראש השנה.

אלא שהשנה היישוב מירון לא ראה את אותן משפחות.

ארגון 'יד עזרא', אשר מונה עשרות משפחות, חסידיו של רבי אשר פרוינד זצ"ל, החליט פה אחד כי השנה לא יגיעו המשפחות למקום, זאת בעקבות המחירים הגבוהים שדרשו בעלי האכסניות.

"רצו מאיתנו 600 שקל למיטה", אומר בעל משפחה ל'בחדרי חרדים'. "ישנן משפחות שיש להן 7 או 8 ילדים, במחירים האלו הם היו צריכים להוציא יותר מ-6000 שקל. זה נראה לך הגיוני?"

לפני מספר ימים כשראש השנה בפתח, נכנעו חלק מבעלי האכסניות ודרשו 240 שקל למיטה. אלא שהתעקשות מוצדקת של אותן משפחות לא הובילה להסכמה הדדית בין הצדדים.

"אנחנו מקווים שבשנה הבאה, אולי המחירים יהיו באמת תואמים למחירים של בעלי בתים חרדים ומשפחות ברוכות ילדים", מסכם בעל המשפחה.

יצוין, כי בעלי הכנסת אורחים, אשר שמעו על הביטולים, לא הכינו את האוכל המיועד לאורחים המגיעים מידי שנה.

אורח, אחד מבין הבודדים ששהו במירון בחג, מתאר מיד עם צאת השבת בשיחה עם 'בחדרי חרדים' את האווירה: "היו כאן אולי עשרות בודדות של אנשים. מידי שנה יש כאן יותר מ-1200 איש, השנה היה כאן אולי 200 שהגיעו מערים אחרות ולא תושבי מירון".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}