כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הויכוח נמשך: "גיורי צה"ל הם אפס"

נציגת הפרקליטות השתתפה בדיון על הגיורים הנערכים בצה"ל, והביאה את עמדת המדינה לפיה אין להכיר בגיורים אלו, ועוררה סערה • בין התוקפים: הח"כ הדתי זבולון אורלב • הרב איזנשטיין: "הקרבה למען המדינה לא מופיעה בשולחן ערוך"

טקס גיור. החיילים לא מוכרים. תמונת ארכיון
טקס גיור. החיילים לא מוכרים. תמונת ארכיון

הדיון שהתקיים הבוקר (ב') בבית המשפט העליון בנשיאותה של השופטת דורית בייניש, ממשיך לעורר סערה בציבור הרבנים ובצמרת צה"ל. בדיון בו דובר אודות האפשרות לפיה מתגיירים שהתגיירו בישראל יוכלו להתחתן כיהודים אמרה נציגת הפרקליטות, כי "הגיורים שנעשו בצה"ל אינם כשרים".

נציגת הפרקליטות, עו"ד יוכי גינסין התבטאה ואמרה כי הגיורים בצה"ל אינם כשרים משום שבצה"ל לא מכהנים דיינים של גיור ולכן כל מי שהתגייר בצה"ל התחיל את תהליך הגיור אך צריך לעבור את אישור הרבנות הסופי.

גינסין הסבירה בדיון כי לולא האישור של הרבנות לגיור מסוג כזה של צה"ל לא ניתן לרשום את המתגיירים לנישואין כיהודים. דבריה, עוררו זעם בין כותלי בית המשפט ומחוצה לו. השופט עוזי פוגלמן אמר כי בעיניו זה מעורר חלחלה. שחייל שהתגייר יגידו לו כזה דבר".

יו"ר הבית היהודי, ח"כ זבולון אורלב תקף קשות את דבריה של נציגת הפרקליטות ואמר כי כל מי שלא מוכן להכיר בגיור חיילים בצה"ל על ידי הרבנות הצבאית הוא כופר בעיקר ועוכר ישראל".

אולם כמה שעות ספורות לאחר שהשמיעה גינסין את דבריה באולם בית המשפט, יש מי שמצדד לדבריה וטוען כי אכן הגיורים הללו לא כשרים.

כל הגיורים המתבצעים בצה"ל הם אפס גם אם החיילים מוסרים נפשם למען המדינה, דינם כחסידי אומות עולם, זה עדיין לא הופך אותם ליהודים. זו גם עמדתו של אבי - כל הגיורים של צה"ל הם חוכא ואיטלולא" אמר הרב יעקב יוסף, בנו של הגר"ע יוסף.

הרב נחום אייזנשטיין, יו"ר ועד הרבנים העולמי לענייני גיור, אמר כי "גיור הוא אקט הלכתי, עם כל הכבוד לחיילי צה"ל, הקרבה למען המדינה אינה נזכרת בשולחן ערוך. פירושו של גיור הוא קבלת קיום תורה ומצוות, ללא זה גיור אינו תקף". דבריו של הרב אייזנשטיין הובאו בוואלה חדשות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}