כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

בייניש 'חתכה' את ישי: "אל תדבר - תכתוב!" • הליבה התפרצה

דיון סוער התקיים הבוקר באולמה של נשיאת בית המשפט העליון דורית בייניש בנושא לימודי הליב"ה בבתי הספר החרדיים • שר הפנים שביקש לדבר, נקטע על ידי השופטת שביקשה ממנו לכתוב את הדברים • עורך הדין של החינוך העצמאי תקף את הכוונה לכפות את הלימודים • דיווח מהשטח

צריך לכתוב? תיעזר ביוסי. צילום ארכיון
צריך לכתוב? תיעזר ביוסי. צילום ארכיון

דרמה בבית המשפט העליון: השופטת דורית ביניש לא אפשרה בצהריים (יום ב') לשר הפנים, אלי ישי, להתבטא במהלך דיון בבג"ץ בנושא הליבה.

השר ישי פנה לשופטים ואמר: "אני מבקש לומר שיש חשיבות עליונה לומר דברים". השופטת ביניש התערבה: "עדיף שדברים יוגשו בכתובים".

שר הפנים לא ויתר ואמר: "אני רוצה לומר בכל זאת דברים אם יורשה לי". אך הוא נתקל שוב בסירוב מצד נשיאת בית המשפט העליון: "זה לא שאלה של להרשות או לא להרשות, אלא נתונים צריכים להיות מוגשים בכתב ובתצהיר. אחרת אין לזה משמעות".

חילופי הדברים בין ביניש לישי התרחשו במהלך דיון בעתירות בנושא לימודי הליבה, אותם הגישו המרכז לפלורליזם יהודי - התנועה ליהדות מתקדמת בישראל ואישים נוספים.

בא כוחו של מרכז החינוך העצמאי לתלמידי תורה ובתי הספר "בית יעקב", אמר בדיון, כי "ברגע שזה הגיע למצב שבו מנסים לכפות, אז אנו מסתגרים". השופטת אילה פרוקצ'יה העירה לו: "הם רוצים הידברות אתכם ולא כפייה". השופטת ביניש הוסיפה: "כבר עברנו את השלב הזה, נקבע שחייבים לקיים את הליבה".

עורך הדין של החינוך העצמאי השיב: "אל תגרמו לנו לעשות את זה בדרך של מלחמה. כל מוסד שמגיש עתירות נגדנו, הם למעשה יוצרים חיץ בינינו לבינם".

עורך הדין הסביר את הבעייתיות שבהחלת לימודי הליבה על החינוך החרדי והזהיר מכפייה. "העובדה שבתי הספר החרדיים מתנגשים בנושא הליבה, אז אי אפשר לבוא ואם הגענו למצב שחוקקו פה, כאשר הם רוצים לדווח בשם מוסדות החינוך, אז אפשר להגיע בשלבים מסוימים בעולם החרדי ולאט נראה איך זה יתפתח. אבל אי אפשר במכה אחת לכפות עליהם. ברגע שכופים על אדם משהו אז זו תהיה התוצאה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}