כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

אובמה לא מצליח לשקם את הכלכלה - יוצא בתוכנית סיוע חדשה

המצב הכלכלי קשה? הבית הלבן השלים הכנת תוכנית סיוע חדשה הכוללת הטבות מס בשווי 100 מיליארד דולר והחזרים לרוכשי דירות שעלותם ירדה מתחת לסכום המשכנתא • המטרה: השבת הבוחרים לחיק המפלגה הדמוקרטית

אובמה לא מצליח לשקם את הכלכלה - יוצא בתוכנית סיוע חדשה

עם סיומה לפני כחודש של תוכנית ההטבות לרוכשי דירות שהפעיל הממשל האמריקני, מדווח ה'וושינגטון פוסט' על תוכנית כלכלית חדשה מבית מדרשו של הנשיא ברק חוסיין אובמה. על פי הדיווח, מדובר בתוכנית להטבות מס בסדר גודל של קרוב ל-100 מיליארד דולר.

אובמה צפוי להציג את עיקרי התוכנית הכלכלית ביום רביעי, במהלך נאום אותו ישא במדינת קליבלנד. עיקרי ההצעה כוללים שינוי במבנה המס בתחום המחקר והפיתוח, במטרה לקדם את חברות הטכנולוגיה האמריקניות ולסייע להם לשמר את עובדיהם.

מימון התוכנית יגיע באמצעות חקיקה, שתאטום פרצות מס קיימות במיסים אותם משלמים התאגידים.

הנשיא אובמה יוצא לסבב נאומים והופעות לקראת "בחירות החצי" בארה"ב, כדי לסייע למועמדי המפלגה הדמוקרטית. במהלך הסיור יבקר אובמה בויסקונסין ואוהיו - שתיים מהמדינות שנפגעו קשה במשבר הכלכלי האחרון, והצגת התוכנית החדשה נועדה להעלות מחדש את אחוזי התמיכה במפלגתו, לאחר שאלה התדרדרו קשות בשנה האחרונה.

במקביל חושף העיתון 'וול סטריט ז'ורנל' תוכנית מגירה נוספת בתחום הכלכלה, לפיה תעניק המדינה סיוע לרוכשי דירות, אשר החוב על הדירה חצה את שווי הדירה (אותה תופעה שיצרה את משבר ה'סאב פריים האחרון), ובסיוע הבנקים שיצטרפו לתוכנית, תמחק יתרת החוב שמעבר לערך הדירה. המימון יבוצע באמצעות 14 מיליארד דולר שכבר הוקצו למטרה זו על ידי הממשל, וכבר בימים הקרובים צפוי הבית הלבן להודיע על תחילת התוכנית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}