כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

"היו כאן בחירות מיוחדות" • ראש עיריית רחובות מסכם שנה סוערת • ראיון

'אנשי השנה' מסכמים את תש"ע ומאחלים שנה טובה לגולשי 'בחדרי חרדים' • רחמים מלול מסכם שנה ראשונה בתפקידו בנימה אישית מתמיד: "כראש עיר חרדי, אני מצוי בסיטואציות מאוד מורכבות. שני הצדדים, החרדים והחילונים, בוחנים אותי כל הזמן" • "אני מתפלל שלוש פעמים ביום שאזכה לקדש שם שמים ומקווה לשנת תשע"א של אחדות" • וגם: כמה תושבים מתגוררים כיום ב'עיר ההדרים'?

"בטח שמעתם על מה שקרה כאן". מלול
"בטח שמעתם על מה שקרה כאן". מלול

שנה לא פשוטה עברה על ראש עיריית רחובות, רחמים מלול, ביחסיו עם הציבור החרדי - ובכלל.

ה'ליכודניק' שמקפיד שוב ושוב להגדיר עצמו כחרדי, לא זכה לתמיכה גורפת מצד הציבור החרדי בעירו.

ביום פקודה הוא נבחר לתפקידו גם ללא גל התמיכה החרדי. בחוכמתו, הוא התעשת – והודיע כבר בנאום הניצחון: "אהיה ראש עיר של כולם".

תשעה חודשים אחרי.

רחמים מלול יושב בלשכת ראש העיר, רגוע מתמיד. הוא עושה רושם של אדם פשוט, נציג ה'עמך', ופונה לצופי 'בחדרי חרדים' בנימה אישית לסיכום השנה הסוערת.

"שלום לכם צופי האתר 'בחדרי חרדים'", הוא מישיר את מבטו אל המצלמה – ואומר בחיוך ביישני: "אם אני צריך להציג את עצמי בפניכם, שמי רחמים מלול – ואני ראש עיריית רחובות. בטח שמעתם על מה שקרה כאן השנה".

את הבחירות הסוערות, הוא מגדיר: "בחירות מיוחדות".

הוא מסביר את תפקידו המורכב: "כפי שהבטחתי בליל הבחירות, אני אכן מרגיש שאני ראש עיר של כולם. אני משרת את כל הקהילות והאוכלוסיות ומשתדל לשמור על שוויון.

"ובכל-זאת, אל תשכחו שכראש עיר חרדי אני מצוי בסיטואציות מאוד מורכבות וקשות משום ששני-הצדדים בוחנים אותי יום-יום, שעה-שעה, על כל אירוע בעיר. אני נמצא בעמדת מבחן הן מבחינת הדתיים והן מבחינת החילונים".

מלול מספק דוגמה טרייה כמשל: "כשאני מחליט לבנות מקווה בצפון העיר, אני מותקף מצד הציבור החילוני שטוען שכביכול אני 'מחרד' את העיר. ומצד שני, כשאני מקיים אירוע תרבות לציבור החילוני, באות התקפות מהצד החרדי".

מהו פיתרון האמצע? "אני דבק באמונתי שיד ההשגחה העליונה היא שהביאה אותי לכיסא של ראש עיריית רחובות כדי לדאוג לכולם", אומר מלול.

"התפקיד קשה", הוא מודה, אך לא מתחרט: "יש סיפוק גדול. אני מרגיש סייעתא דשמיא על כל צעד ושעל. אני מתפלל שלוש פעמים ביום שאזכה לקדש שם שמים".

כשהוא נשאל על מצבה הכללי של 'עיר ההדרים' בראשה הוא עומד, משיב מלול: "העיר נמצאת בתנופת פיתוח אדירה. האוכלוסייה הולכת וגדלה - וכרגע היא עומדת על 124 אלף תושבים. מגיעים הרבה צעירים. ואנו בונים מוסדות חינוך חדשים שיתאימו לכולם".

לסיכום דבריו, אומר מלול: "אני מקווה שהקב"ה ימשיך לסייע בידי לשרת את כלל הציבור. אני רוצה לאחל לכם, גולשי 'בחדרי חרדים' ותושבי העיר רחובות שנה טובה, שנה של אחדות".


,
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}