כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

"זו הייתה שנה מדהימה" • הרב יצחק וינברג מעמנואל • ראיון

'אנשי השנה' מסכמים את תש"ע ומאחלים שנה טובה לגולשי 'בחדרי חרדים' • הסלונימע'ר האלמוני שהפך למרואיין מבוקש, מסכם את 'פרשת עמנואל': "גם אם לא זכינו בבית המשפט, הניצחון הוא שגרמנו לקידוש שם שמים" • "ניסינו את כל הדרכים לפתור הבעיה במו"מ שקט" • "ההתגייסות ההמונית גילתה את שעתה היפה של היהדות החרדית והדתית. אבל המאבק טרם הסתיים" • צפו

שעתה היפה של היהדות הדתית. וינברג בבית-המשפט
שעתה היפה של היהדות הדתית. וינברג בבית-המשפט

כשהרב יצחק וינברג מעמנואל ניצב לפני קונו בתפילת ראש השנה תש"ע, הוא לא חלם כי השנה הקרובה תהפוך אותו מסלונימע'ר אלמוני, החי את חייו הפרטיים בשקט - למרואיין מבוקש בתקשורת ולדמות שכל אחד יזהה ברחובה של עיר.

אבל ככה זה.

ההורים שנאבקו בעמנואל, גילו את הכישורים הרטוריים בהם ניחן - ושלחו אותו לדבר בשמם בהיכל בית המשפט, כמו גם מול מצלמות התקשורת. מהר מאוד הוא זכה בתואר נציג 'המגמה החסידית' בעמנואל.

בראיון ל'בחדרי חרדים', הוא מסכם את השנה מהזווית שלו. ניכר כי הוא משתדל להביט על הטוב – לדבר בעד, ולא נגד.

"זו הייתה שנה מדהימה", הוא אומר בפתח דבריו. "מעולם לא חלמתי שהזרקורים יופנו אליי מכל כלי התקשורת. זו לא הייתה השאיפה שלי, ואני מקווה גם הלאה שלא אהיה זקוק יותר לחשיפה הזו, למרות שלצערי, נראה כי המאבק טרם הסתיים".

הוא מודה, כי עד לרגע האחרון חשבו על ניצחון לא רק בדעת הקהל החרדית - אלא גם בהיכלי המשפט: "קיווינו שבית המשפט ישמע את זעקתם של עשרות ההורים הספרדים שאמרו שוב ושוב כי לא מדובר באפליה על רקע גזעני חלילה - אלא מתוך בעיות מהותיות של דת. נכון, ידענו שבית המשפט מונע בעיקר על-ידי התקשורת, אבל קיווינו שהאמת תנצח. אבל בית המשפט הגיע בדעות קדומות - ולצערנו במאבק המשפטי לא ניצחנו".

וינברג לא יכול שלא להתרגש מגלי התמיכה הרחבים עליהם נישאו בדרכם לכלא: "אמנם היינו בטוחים בצדקת דרכנו. אבל לא ציפינו לתמיכה כה רחבה. ופתאום ראינו אהדה גורפת מקיר לקיר, כולל מאנשי ש"ס, 'העדה החרדית' - ואפילו המפד"ל.

"ההתגייסות ההמונית סימלה את שעתה היפה של היהדות החרדית והדתית", הוא אומר.

עם יד על הלב, אנו שואלים את וינברג, האם לא טעיתם איפשהו בדרך? הבעיה לא יכולה הייתה להיפתר באמצעות משא-ומתן שקט?

וינברג נחרץ בתשובתו: "ניסינו הכול. לא היה דבר שיכולנו לעשות - ולא עשינו. כל דבר. אל אמה. ברגע שהמאבק הפך להיות מאבק של דת מול מדינה, היינו חייבים להשיב במצח מורם כי רצונו של הקב"ה, עולה על כל דבר אחר".

זהו האיחול של וינברג לעם-ישראל לסיכומה של שנה סוערת: "שלא יגיעו שוב למצבים שהגענו אליהם השנה. אני מקווה שהקידוש ה' בפעם הבאה לא יגרם מתוך חילול השם שהפך בסוף לקידוש השם – אלא יהיה קידוש השם שמקורו בקידוש השם".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}