כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

"התחלנו עם עמנואל, ונמשיך הלאה" • ראיון

'אנשי השנה' מסכמים את תש"ע ומאחלים שנה טובה לגולשי 'בחדרי חרדים' • האיש הכי מושמץ ביהדות החרדית מסכם את פרשת עמנואל, מצחצח חרבות לקראת מאבקי האפליה של תשע"א ("בעיית הסמינרים תעמוד בראש"), ותוקף את אלי ישי ("לא קונה את התירוצים שלו") • צפו

"חשבתי שאלי ישי מינה אותי לעוזרו". ללום בבית המשפט
"חשבתי שאלי ישי מינה אותי לעוזרו". ללום בבית המשפט

דירתו השקטה של יואב ללום, מצליחה להטעות אותנו. ברגע שפותחים עמו שיחה, מתגלה מצב רוחו כסוער מתמיד.

בראיון וידיאו שהוא מעניק ל'בחדרי חרדים' לסיכום השנה, לא רק שהוא אינו מתנצל על ימי הכלא שחוו 'בזכותו' עשרות ההורים מעמנואל, כמו גם על 'הקרן החדשה לישראל' שמימנה את פעילותו - אלא מבחינתו, זו רק ההתחלה במטרה אותה הציב לנגד עיניו: מלחמה באפליה.

"אני כרגע ממוקד במטרה", הוא אומר עם הפנים לתשע"א. "התחלנו עם עמנואל, ונמשיך הלאה. יש בעיות אפליה שנפתרו גם בלי שיצאו לתקשורת, כי ידעו שאנחנו כאן. על השולחן כרגע נמצאת בעיית הסמינרים. אנחנו אוספים את החומר. אני משער שאפליית הסמינרים תהיה הנושא המרכזי בו נעסוק בשנה הקרובה".

לא רק שהוא לא מתנצל, אלא ממשיך לתקוף.

בפתח דבריו הוא תוקף את העסקנים, כולל את אלה הנמנים על בני עדתו.

האפליה במודיעין-עילית כמשל.

"במקרה של מודיעין-עילית", הוא אומר, "התערבו עסקנים כמו אלי ישי, מאיר פרוש וניסים זאב – אבל איפה הפתרונות? איפה העשייה?", הוא תוהה.

דמותו של אלי ישי צורמת לו במיוחד: "ראינו את הראיון שהעניק אלי ישי מיד אחרי הסכם הפשרה. הוא הצהיר הצהרה מאוד ברורה: שצריך להקים ועדת רבנים שתפקח על האפליה. לרגע חשבתי שהוא מינה אותי לעוזר שלו - ושמחתי. אבל מאז – נאדה. ואני שואל: נו ברצינות, כל-כך קשה לו להקים ועדת רבנים? אני לא קונה את התירוצים האלה. כנראה שהוא לא באמת רצה".

ההתקפה הבאה, מפיו של ללום, הישר לאוזניהם של מנהלי 'החינוך העצמאי': "גדולי ישראל הקימו את החינוך העצמאי. מצער שבשנים האחרונות מנהלים את החינוך העצמאי עסקנים – ולא הרבנים".

מבחינתו של ללום, רבו הרב יעקב יוסף, לא פרש מהמאבק, למרות שהצהיר על-כך מפורשות. כשהוא נשאל על ההתקפות שעבר במהלך השנה, הוא משיב כאילו הכל כרגיל: "עברנו תקופה קשה מאוד. אבל הכוח הוא לא שלי. הכוח הוא של מורנו הרב יעקב יוסף. מוקדם לספר על ההצלחות שלנו".

לסיכום, מבקש ללום לנצל את העיתוי – ערב יום הדין, ובסופו איום מתחת לחגורה: "אני רוצה לנצל את ההזדמנות לקראת ראש השנה לקרוא לעסקנים, למנהלי מוסדות החינוך ולמשב"קים בחצרות גדולי ישראל - להיכנס לעניין לפני שיהיה מאוחר".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}