כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

'יתד נאמן' תוקף את הגר"ע יוסף: לא להתגרות באומות

התקשורת החילונית "חוגגת" את פתיחת השיחות עם הפלסטינים וגם העיתון הליטאי מצטרף לאווירה • מאמר מערכת של העיתון במתקפה נגד דברי הגר"ע יוסף נגד הפלסטינים, וקובע: "זהירות מכל פעולה שעלולה ליצור מתח עם הממשל האמריקני ואומות העולם"

יתד נאמן ילמדו את הגר"ע יוסף הלכה? צילום: יעקב נחומי
יתד נאמן ילמדו את הגר"ע יוסף הלכה? צילום: יעקב נחומי

הגר"ע יוסף נגד המחבלים הפלשתינים, 'יתד נאמן' נגד גדולי ישראל: הבוקר (ו) תוקף בטאונה של 'דגל התורה' בחריפות, מבלי להזכיר את שמו, את נשיא מועצת חכמי התורה, הגר"ע יוסף, שדיבר במוצאי שבת שעברה כנגד הפלסטינים ואבו מאזן. הגר"ע יוסף איחל, כזכור, כי "יתמו שונאינו ויאבדו".

מאמר המערכת של 'יתד נאמן' מיישר קו עם האווירה החגיגית השוררת בעיתונות החילונית, עם פתיחת "שיחות השלום" עם הפלסטינים בוושינגטון, וכותב בהקשר לפיגועי הירי האחרונים: "הנושא המעשי העכשווי הוא אחד ויחיד: זהירות מפני כל מעורבות שהיא, ובוודאי מכל פעולה שעלולה ליצור מתח עם הממשל האמריקני ואומות העולם".

במאמר נכתב: "אמנם, איש אינו יודע לאן פני התהליך, ואין כאן כוונה להביע דעה לגבי עצם הנושא, ובוודאי שאם יעלו שאלות מעשיות שבהם יתבקשו נציגי יהדות התורה להביע עמדה כזו או אחרת בהצבעות שונות, יובאו הדברים להכרעה על שולחנם של רבותינו שליט"א. הנושא המעשי העכשוי הוא אחד ויחיד: זהירות מפני כל מעורבות שהיא, ובוודאי מכל פעולה שעלולה ליצור מתח עם המימשל האמריקני ואומות העולם".

כך גם משווה המאמר את הגר"ע יוסף לגורמים בתנועה הציונית: "כידוע, חלוקי הדעות הקוטביים בין התנועה הציונית לבין היהדות הנאמנה עסקו בין השאר בשאלת היחס לאומות העולם לאוכלוסיה הערבית המתגוררת בחבל ארץ זה כידוע. הגורמים הציוניים לא הסתפקו רק בשאלת זכותם של יהודים להתגורר בארץ ישראל, אלא גם עשו ככל שביכולתם כדי לעורר מדנים מנימוקים 'לאומיים' שונים ומשונים.

"לעומת זאת היהדות החרדית ביקשה מאז ומעולם להרחיקה מכל פעולה שהוצגה כהתגרות מדינית. גדולי ישראל הבהירו תמיד, כי אין לנו מאומה עם הפעולות המדיניות של הציונות והחוגים הלאומיים, שניסו להלהיט את הרוחות ולהתקוטט עם הערבים, עד אשר גרמו למתיחות בטחונית ופרעות דמים.

"כאשר נעשו התגרויות באוכלוסיה הערבית, יצא מרא דארעא דישראל מרן הגרי"ח זוננפלד זי"ע במכתב, ובו הביע באופן חד משמעי את עמדת ציבור היראים, המתנגד בתוקף להצהרות ולמעשים כאלה, ומעונין לחיות בשלום ובשלווה עם האוכלוסיה הערבית. באותו מכתב גלוי, שפורסם גם בעתונות הערבית, נכתב בין השאר, 'הנני פונה אל כל חלקי התושבים שבארצנו הקדושה, ויחוד אל אלה אשר לא מבני ישראל המה - הרף! הסירו שנאה מלבבכם ואל תתנו להשלות את חכם במשאות שחא ומדוחים של אנשים אשר בזדון או בשגגה מתאמצים הם להטיל פירוד בין חלקי התושבים'.

"מאז הביעו עמדה זו מרנן ורבנן גדולי ישראל זצוק"ל ויבדל"א ועוד זכור היטב כיצד רבינו הגדול מרן האבי עזרי זי"ע, הביע כאבו וזעק שוב ושוב מנהמת ליבו, 'אין לנו חלק ונחלה בכל ההתנחלויות' והאידיאליים הלאומיים מסוג זה, שיש בהם משום התגרות באומות".

כותב המאמר קובע: "יהודים חרדים צריכים להיזהר מכך באופן מיוחד שכן מעשיהם מנוגדים להשקפת התורה. רק שלשום פורסם בעיתון 'הארץ' מאמר המציין כי בשנים האחרונות נסחפו אי אלו יהודים חרדים להפגנות ולאירועים שביטאו סימני לאומנות מובהקים, ולא ייתכן שבשל גורמים שוליים הנסחפים ללאומניות קיצונית עלול להתקבל הרושם כאילו כלל הציבור החרדי נוטל חלק בהתגרות באומות".

המאמר מסתיים בקריאה לחדול מהתנהגות מתריסה כלפי האומות: "הממשל האמריקני עוקב בדריכות אחר כל רחש המגיע מן המזרח התיכון".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 52 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}