כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הממשלה אישרה: יואב גלנט יהיה הרמטכ"ל ה-20

צפוי להיכנס לתפקידו בפברואר 2011 ולכהן שלוש שנים • השר מיכאל איתן הצביע נגד המינוי: ביצע עבירות • השר בוגי יעלון יצא מישיבת הממשלה בהפגנתיות, לפני ההצבעה • ברק: מדובר במפקד בעל אומץ לב יוצא דופן

רמטכ"ל מדליק. יואב גלנט עם נרות חנוכה
רמטכ"ל מדליק. יואב גלנט עם נרות חנוכה

הממשלה אישרה בצהריים (א') באופן רשמי את מינויו של האלוף יואב גלנט לרמטכ"ל ה-20 של צה"ל. ב-14 בפברואר 2011 יועלה יואב גלנט בדרגה, בפעם האחרונה בקריירה הצבאית הארוכה והענפה שלו.

במקביל, אמר הרמטכ"ל גבי אשכנזי, כי יישאר בתפקיד עד מועד סיום כהונתו בפברואר בשנה הבאה - ולא יפרוש לפני כן. "גם אני וגם פורום המטכ"ל נעשה הכל על מנת לסייע לגלנט להיכנס לתפקיד בצורה חלקה, במועד שנקבע בעוד חצי שנה", אמר אשכנזי.

"אני מודה שזו תקופה מאוד לא נעימה, ושמח מאוד שהמשטרה קבעה שלאף אחד מחברי המטכ"ל או מהלשכות בכלל היה חלק בעניין. כולנו מברכים את גלנט ומאחלים לו בהצלחה".

באופן תקדימי, החליטה הממשלה לקבל את הצעתו של שר הביטחון ברק ולאשר את המינוי לכהונה בת שלוש שנים בלבד, עם אפשרות להארכה לשנה רביעית בנסיבות מיוחדות.

בטרם הצביעו השרים על המינוי אמר שר הביטחון, שהעלה את הנושא בפני הממשלה, כי מדובר במפקד בעל אומץ לב יוצא דופן ורקורד מוכח בפיקוד והובלת אנשים גם בקשים שבמבחנים.

השר מיכאל איתן הצביע נגד מינויו של גלנט. לדבריו, יש למצות את בירור הטענות שעלו נגד גלנט ושעל פיהן ביצע עבירותך כאשר השתלט על שטחים ציבוריים שלא כדין במושב שבו הוא מתגורר.

המשנה לראש הממשלה, הרמטכ"ל לשעבר השר משה יעלון, עזב את חדר הישיבות בהפגנתיות ולא השתתף בהצבעה על מינויו של גלנט. הוא לא הסביר את הצעד שבו נקט.

השר יצחק הרצוג הביע מורת רוח בפני חברי הממשלה על כך שבפועל החל הליך החפיפה של אלוף גלנט לתפקיד הרמטכ"ל כבר לפני זמן רב, עוד בטרם הובא מינויו לאישור הממשלה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}