כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

שר המשפטים העביר בקשת החנינה לבניזרי לנשיא - ללא המלצה

שר המשפטים החליט להימנע מלהמליץ לנשיא המדינה בבקשת החנינה של השר לשעבר, הרב שלמה בניזרי - והעביר את ההכרעה לנשיא • העמדה המקצועית של מנהלת מחלקת החנינות: לא להעניק חנינה לבניזרי

ממתין לפרס. הרב שלמה בניזרי
ממתין לפרס. הרב שלמה בניזרי

שר המשפטים החליט להימנע מלהמליץ לנשיא המדינה בבקשת החנינה של השר לשעבר, הרב שלמה בניזרי - והעביר את ההכרעה לנשיא.

בחודשים האחרונים, מאז הגיש הרב שלמה בניזרי את בקשת החנינה, פנו לנאמן בכירי ש"ס בפניות חוזרות לחון את בניזרי, ופניות ברוח דומה הופנו גם לפרס.

בניזרי הורשע בקבלת שוחד, הפרת אמונים, קשירת קשר לביצוע פשע ושיבוש הליכי משפט.

בניזרי הגיש את בקשת חנינה לפני חצי שנה, חצי שנה אחרי שנכנס לכלא לריצוי עונשו. בבקשת החנינה שהגיש, ביקש מפרס כי יעמיד לנגד עיניו את תרומתו הרבה לחברה הישראלית לאורך השנים וימתיק את עונש המאסר שלו.

"השנים הארוכות ועינוי הדין שעבר עד לגזר הדין, יחד עם העונש הכבד שכבר ספג, הם כבר בבחינת עונש כבד מאוד ומרתיע'", נכתב בבקשת החנינה.

השר לשעבר כתב עוד כי בעודו מרצה את מאסרו, הוא הותיר אחריו "משפחה ללא אב וללא פרנסה, הנושאת על גבה חובות כבדים מתקופת המשפט". לדבריו, "בית המשפט העליון עשה את מלאכתו וכעת נדרש לתת את הדעת למידת החסד והרחמים, הבולטים בחסרונם בפסק דינו של בית המשפט העליון".

העמדה המקצועית של מנהלת מחלקת החנינות במשרד המשפטים, כפי שגובשה בחוות דעת מפורטת שהוגשה לנאמן, הינה שלא להעניק חנינה לבניזרי, בשלב זה. זאת, בין היתר לנוכח העובדה כי חלף פרק זמן קצר מאז כניסתו של בניזרי לכלא ועד היום, ובנוסף, לאור פסק הדין העקרוני שנתנו שופטי בית המשפט העליון בערעור שהגישה הפרקליטות על העונש שנגזר על בניזרי, ביחס לשחיתות השלטונית ולאור העובדה כי אין נסיבות מיוחדות המצדיקות את מתן החנינה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}