כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

חוק היובש: בעפולה עושים סוף לאלכוהול בתפילה

בערי הצפון מתמודדים בשנים האחרונות בתופעה מדאיגה ההולכת ומתרחבת בשבתות ובחגים: חלק מהמתפללים נוהגים לשתות אלכוהול במהלך או בסוף התפילה • בעפולה מתעודדים עם תקנה חדשה - חוק היובש שיאסור שתיית משקה חריף בבתי הכנסת

חוק היובש: בעפולה עושים סוף לאלכוהול  בתפילה

המתפללים בעשרות בתי הכנסת בעיר עפולה, שהיו רגילים עד עתה להעביר את התפילה בתוספת כוסית משקה חריף, ייאלצו השנה להתפלל ללא אלכוהול. הסיבה: תקנה חדשה שיזמה המועצה הדתית בעיר.

על פי ידיעה המתפרסמת הבוקר ב'מעריב', במשך זמן רב מנסים להתמודד בצפון עם תופעה ההולכת ומתרחבת בשבתות ובחגים, במהלכה נוהגים חלק מהמתפללים לשתות אלכוהול במהלך או בסוף התפילה. חלקם מבקבוק אישי שהם מביאים עמם לבית הכנסת.

בשנה שעברה ניסה דודיק אזולאי, חבר מועצת העיר טבריה, ליזום חוק עזר עירוני נגד הכנסת אלכוהול לבתי הכנסת. החוק לא עבר, אך בעפולה בחרו ליישמו.

משה משיח, יו"ר המועצה הדתית בעיר, אומר כי יש להפסיק עם העניין. "אנחנו באים לבית הכנסת בכדי להתפלל ולא בכדי לשתות ולהתולל", אומר משיח.

משיח טוען כי הצליח לצמצם את התופעה בכמה מבתי הכנסת, אך אומר כי רבים מהמתפללים עדיין לא מוותרים. "לא פחות חמור הוא שאחרי התפילה יש כאלה שנשארים לשתות בבית הכנסת ועושים 'חינגה' והאישה והילדים מחכים בבית לקידוש".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}