כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

האב גביר חרדי, האם חילונית - בג"ץ יכריע על חינוך הילד

יהודי חרדי, גביר באחת החסידויות הגדולות בארץ, ניצב בפני משבר • רעייתו חזרה בשאלה, השניים התגרשו - וכעת היא תובעת להעניק לילד חינוך חילוני • האב מתעקש ובית משפט העליון יכריע השבוע

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה צילום: ארכיון בחדרי

בג"ץ יכריע השבוע בסוגיית חינוכו של ילד, בן לאבא חרדי ולאם חילונית. הילד, בן של אחת המשפחות הידועות ועשירות במגזר החרדי. אביו הוא גביר של אחת החסידויות הגדולות בארץ. האב התחתן עם אשה חרדית והשניים התגוררו בבני ברק, עד שהאשה החליטה לחזור בשאלה ולעזוב את הבית.

במסגרת תביעת הגירושין הסכימו השניים על הכל, מלבד על השאלה, היכן ילמד הילד. בעוד האמא דרשה להכניסו לחינוך חילוני, עמד האב על כך שהילד ימשיך בחינוך חרדי.

תביעה שהוגשה לבית המשפט לענייני משפחה הסתיימה בהחלטה, על סמך חוות דעת של מומחה, כי הילד ילמד בחינוך חילוני. ערעור לבית המשפט המחוזי מטעם האב, הפך את ההחלטה והגיע לפשרת ביניים, שביל הזהב בין חינוך חילוני לחרדי והכריע כי הוא ימשיך בחינוך ממלכתי-דתי.

האם עתרה בימים אלו לבית המשפט העליון שיכריע בסוגיה. האם ציינה כי אורח חייו של הילד כיום הוא חילוני לחלוטין, למעט בזמנים שהוא נמצא אצל סבו החרדי. עוד ציינה כי חינוך ממלכתי אינו שביל זהב, כיוון ששני הצדדים אינם מתחברים עם מסגרת זו.

הוגשה בקשה לבית המשפט כי עד שלא תתקיים הכרעה בעניין, הילד לא יתחיל את שנת הלימודים. הבקשה התקבלה וביום שני יכריע הרכב של שלושה שופטים בראשות נשיאת בית המשפט, דורית בינייש, היכן ילמד הילד שלעת עתה, יושב בבית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}