כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ראש העיר נגד הרב • רחובות סוערת

רחמים מלול נוקם על ההתגייסות הליטאית בבחירות האחרונות ברחובות לטובת המתחרה סלנט, ופועל לבחירת רב ספרדי • התירוץ הרשמי: מינויו המתוקשר של הרב שמחה קוק לרב 'החורבה' • ובינתיים: מתקפה תקשורתית על הרב קוק בעיתונות החילונית המקומית

עמוד השער של 'ידיעות רחובות'
עמוד השער של 'ידיעות רחובות'

תחת הכותרת "אחד כבר לא מספיק", מתפרסמת היום כתבת שער נרחבת בעיתון 'ידיעות רחובות', על מינוי רב ספרדי לרחובות, בנוסף לרב האשכנזי המכהן, הגר"ש קוק.

הרקע לפרשה נעוץ אי-שם במערכת הבחירות המתקשורת והסוערת לראשות העיר, שהתקיימה לפני מספר חודשים. בעוד הציבור החרדי כולו, בתוך רחובות ומחוצה לה, התגייס למען מועמדתו של רחמים מלול, לשעבר ח"כ מטעם ש"ס והמועמד הטבעי של הציבור החרדי לתפקיד, החליטו ראשי הציבור הליטאי בעיר, בגיבוי רבנים, לתמוך במועמדותו של עוזי סלנט.

רחמים מלול ראה וזעם. הוא קיבל החלטה לקדם את מועמדותו של רב ספרדי ראשי בעיר, כשהוא מבקש בכך לנקוט מהלך שיבהיר לרב קוק, הרב הראשי האשכנזי, את חוסר שביעות רצונו מהתייצבותו הגלויה כנגדו במערכת הבחירות.

באופן פומבי שמר מלול על ארשת ממלכתית והתבטא מספר פעמים לאחר הבחירות כי הוא "ראש העיר של כולם", וכי אין פניו לנקמה. בפועל, מאז שנבחר מלול, הולכות וגוברות הבקשות למנות רב ספרדי, אליהם הצטרף גם אריה דרעי, פטרונו הפוליטי של מלול, בשורת התבטאויות בהם אמר כי הוא מצפה ממלול לקדם בחירת רב ספרדי לעיר.

כעת קיבל מלול פניה רשמית ממשרד הדתות למנות רב ספרדי. "בעקבות הפנייה אני שוקל בכובד ראש למנות רב ספרדי", אומר מלול.

לא רק במשרד הדתות לוחצים על מלול. מתנגדיו של הרב קוק משתמשים במינויו המתוקשר של הרב כרב בית הכנסת 'החורבה' בירושלים, כתירוץ רשמי למינוי רב נוסף.

מתנגדי הרב קוק, התומכים במינוי רב ספרדי, טוענים כי הוא מרבה לטוס לחו"ל, על מנת לגייס כספים לישיבה בראשה עומד אחיו והוא משמש כנשיאה. "הדרישה למנות רב ספרדי קיימת בשטח", אומרים גורמים בעירייה, "יש הרבה מה לעשות, והשטח צמא לרועה רוחני. הציבור הספרדי מרגיש מקופח".

ומה אומר עוזי סלנט, חבר מועצת העיר? "לדעתי מספיק רב אחד בעיר ומי שייבחר ייבחר. לא צריך לבזבז את כספי הציבור, אשכנזי או ספרדי, זה ממש לא חשוב, מצידי שיהיה רב בוכרי".

עוזרו של הרב קוק מסר בתגובה: "הרב מכיר את הטענות ואין לו עניין לדון בנושאים אלה מעל גבי העיתון".

אבישי שטראוכלר, מקורבו של הרב קוק ולשעבר יו"ר המועצה הדתית: "תפקיד רב בית הכנסת החורבה, הוא בעיקר של כבוד. זה לא דורש ממנו הרבה עבודה, מה שקובע זה איפה הוא נמצא בשבתות וחגים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}