כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

נעצר בגרמניה בגלל שופר ושוחרר בזכות 'גוגל'

חרדי מישראל נעצר בשדה התעופה של מינכן על-ידי אנשי בטחון • הסיבה: בתיקו התגלה שופר • "הוא ניסה להסביר להם איך אומרים שופר בגרמנית ולא הצליח", סיפר אחד הנוסעים • כיצד נפתרה הבעיה ולמה הוא זכה למחיאות כפיים?

צילום: vin
צילום: vin

חרדי, תושב ישראל, נעצר בשדה התעופה של מינכן בגרמניה, על-ידי אנשי הבטחון של הנמל. הסיבה: הוא נשא בתיקו שופר.

פקידי שדה התעופה עכבו את האיש, בשנות החמישים המאוחרות של חייו, שהגיע בטיסה מישראל, וביקשו ממנו להסביר את פשר השופר. הוא גם התבקש לספר על סיבת שהותו בגרמניה. הוא השיב כי הגיע לבקר את בתו, שליחת חב"ד בעיר נירנברג.

גידי מיכלוביץ', נוסע יהודי ממנצ'סטר, שהיה בשדה סיפר כי העצור היה מבוהל מעט. "הם הורו לו לפתוח את התיק והקיפו אותו מאבטחים רבים. הוא קרא לי ושאל אותי כיצד אומרים שופר בגרמנית. הוא לא הצליח להסביר להם בשפתם במה מדובר.

"השוטרים הקיפו אותו והביאו אותו לאזור המכס, שם הוא עוכב בחשד להחזקת חלק מחיה מוגנת", סיפר הנוסע. "הוא אמר לשוטרים באנגלית: לפני שישים שנה עיכבו כאן בגרמניה וחיסלו יהודים בגלל דתיותם...".

"חשבתי שהוא עומד להיצער והצעתי לפקידים לבדוק ב'גוגל' באיזה פריט מדובר", סיפר הנוסע.

פקידי המכס של השדה והקישו על 'גוגל' כדי לברר במה מדובר, וכאשר הבינו במה מדובר, רווח להם. אבל כדי להיות בטוחים כי אכן מדובר בשופר, הם השיבו לו אותו וביקשו ממנו לתקוע בו...

סביב האיש התקבצו כשלושים איש, נוסעים ואנשי צוות של שדה התעופה, שהיו נוכחים בדרמה. "הוא ניצל את העניין כדי לתקוע בשופר, ולא הסתפק רק בצפירה מהירה, אלא עשה את כל התרועות - וזכה למחיאות כפיים מצד כל הנוכחים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}