י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
נפלו בתוך הרצועה

דיווח: המוסד חיבל ברקטות של חמאס לפני המבצע

לפי פרסום בעולם, המוסד הישראלי חיבל במספר רב של רקטות שהוברחו מאיראן לרצועת עזה ובשל כך רבים מהן נפלו בתוך הרצועה או בגבול עם ישראל במהלך מבצע 'שומר החומות'

דיווח: המוסד חיבל ברקטות של חמאס לפני המבצע
שיגור רקטות צילום: Atia Mohammed/Flash90

גורם בכיר במודיעין ממדינה מערבית סיפר ל'דיילי מירור' כי המוסד הישראלי חיבל ברקטות האיראניות שהוברחו לעזה ובשל כך רבים מהם נפלו בתוך הרצועה במהלך ימי הלחימה

"פעילי המוסד ככל הנראה חיבלו ברקטות בזמן שהוברחו מאיראן לעזה, או אפילו בתוך הרצועה עצמה", כך מדווח ה'דיילי מירור' מפי גורם מודיעיני בכיר במערב.

עוד נמסר, כי מספר שיא של רקטות מתוצרת איראן נפלו בתוך עזה או נפלו בגבול עם ישראל, ככל הנראה כ-16% מ-4,360 הרקטות לא הצליחו להגיע לישראל במהלך 11 ימי הלחימה בין הצדדים.

הגורם אמר כי מרגלים או סוכנים ככל הנראה חיבלו במנועים, ראשי הנפץ או חומר הנפץ בתוך הטילים. 680 טילים היו לא תקינים, והם נפלו בתוך עזה והביאו למותם של תושבי הרצועה, פירוש הדבר שמערכת ההגנה של כיפת ברזל של ישראל יירטה 90% מטילי החמאס.

המקור טען כי "ככל הנראה יש לישראל יכולת ריגול חדירה ביותר בעולם, המודיעין של ישראל הוציא כמה פעולות עוצרות נשימה עמוקות בתוך שטח האויב, כולל חיסול מדענים איראנים, סביר להניח שמספר מהרקטות הללו יורטו ושונו".

המבצע התרחש לפי הפרסום לפני מספר חודשים, אז חמושי חמאס בעזה אספו כ-12,000 טילים מסוג קאסם, קורנט ובדר. עוד דווח, כי ישראל טוענת שלחמאס נותרו מספיק טילים לעוד חודשיים.

המירור מספר לגולשיו, כי מפקד משטרה בישראל איתו שוחחו, הראה להם את שרידי הטילים שפגעו באשדוד, לדבריו, "זו תעלומה מדוע הם לא טסו רחוק יותר, רובם מורכבים בעזה, אני לא יכול להגיד מה קרה".

עוד דווח הדיילי מירור, כי ישראל השמידה את "יחידת המחקר והפיתוח" של חמאס; ולמעלה מ-20 מפקדי חמאס חוסלו. המירור הבריטי מדווח כי מטוסי הקרב הישראליים השמידו יחידת מחקר מרכזית של חמאס ורשת נרחבת של מנהרות טרור. וכי למעלה מ-20 מפקדים בכירים של חמאס חוסלו.

יחידת המחקר והפיתוח של חמאס הייתה תחת מעקב ישראלי במשך שנים. מקור ביטחוני בכיר שהיה מעורב ב"שומר החומות", אמר ל"מירור" כי הפעולה "החזירה את יחידת המחקר שנים אחורה".

לדבריו, "התקיפות החזירו אותם שנים אחורה. זה עלה להם הרבה כסף, המנהרות היו חשובות מאוד מבחינה אסטרטגית ופגענו בהן. אבל אנחנו יודעים שהם יכולים לבנות מחדש".

רצועת עזה שומר החומות המוסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}