כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

על רקע גל הפיגועים: הנשיא אירח נערי בר מצווה ממשפחות מוכות טרור • מרגש

הטקס כבר הספיק להפוך למסורת: מידי שנה מארח נשיא המדינה את בר המצווה של עשרות ילדים ממשפחות מוכות טרור • האירוע מתחיל בכותל, עובר לבית הנשיא ומסתיים בנאום הילדים בפני שרים ורבנים • כתב בחדרי חרדים עם סיקור ותמונות

על רקע גל הפיגועים: הנשיא אירח נערי בר מצווה ממשפחות מוכות טרור • מרגש

זה כבר הפך לטקס מסורתי. פעם בשנה, מתקיים אירוע רב משתתפים, המתפרש על פני יום שלם המציין חגיגת בר מצווה ובת מצווה לילדים ממשפחות נפגעי טרור יחד עם כל בני המשפחה.

האירוע נערך ביוזמת עמותת "הקו המאחד" והעומד בראשה ישראל שינפלד, בשיתוף הארגון היציג לנפגעי פעולות איבה.

האירוע, שהתקיים ביום שני השבוע החל בשעות הבוקר המוקדמות ברחבת הכותל המערבי, שם התקיימה תפילת שחרית וטקס הנחת תפילין לחתני הבר מצווה אותם קיבלו חתני בר המצווה במתנה. במעמד הנחת התפילין נכחו רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ, הרב המקובל ניר בן ארצי ושר המשפטים פרופסור יעקב נאמן.

לאחר התפילה והנחת התפילין שהתקיימו ע"י חסידי חב"ד שסייעו לילדים בהנחת תפילין, חילק הרה"ג שמואל רבינוביץ לחתני הבר-מצווה שי מהודר שכלל ספר תנ"ך וספר "הכותל" המתעד את ההיסטוריה של הכותל המערבי.

לאחמ"כ המשיכו הילדים והמשפחות לחברת החשמל, מחוז ירושלים, שאירחו את הילדים ומשפחותיהם לארוחת צהריים עשירה. באו לברך: שר השיכון אריאל אטיאס, שר ההסברה יולי אדלשטיין, השר יוסי פלד וסגן השר איוב קרא. הראשון לציון הגר"ש עמאר שהגיע במיוחד להשתתף בשמחתם של הילדים, איחל לילדים לנצח ולשרוד על אף התלאות שעברו. בסיום דבריו בירך הגר"ש עמאר את הילדים בברכת 'המלאך הגואל'. באירוע הופיע בהתנדבות הזמר גד אלבז.

משם המשיכו הילדים ומשפחותיהם למשכן הנשיא, שם אירח אותם נשיא המדינה שמעון פרס יחד עם הרב הראשי הרה"ג ישראל מאיר לאו. הנשיא בירך את הילדים ואמר להם כי אתם השרירים של העם, דווקא אתם שחוויתם את הכאב, יכולים להבין היטב את השמחה.

הגרי"מ לאו שנשא דברים, ציין בפני האורחים כי בחיים אנחנו בדרך כלל שמחים כאשר אנחנו מסיימים משהו. לעומת זאת, ביהדות, אנחנו שמחים בכל התחלה. ביום הזה אתם מתחילים לקבל עול מצוות וזו השמחה הגדולה.

התרגשות רבה נרשמה בעת שהנער גבריאל שמלה נשא דברים. גבריאל, שנאם בשם הילדים, נפצע באורח קשה בפיגוע שהיה במלון פארק בליל הסדר לפני תשע שנים. בדבריו ריגש את כל הנוכחים עד דמעות. בסיום דבריו, הקהל כולו נעמד על הרגליים ומחא כפיים במשך דקות ארוכות. האירוע נחתם בתמונה קבוצתית עם הנשיא בחצר משכן הנשיא.

יו"ר "הקו המאחד" ישראל שינפלד, ציין בתום האירוע שהסתיים בשעות הערב המאוחרות, את שיתוף הפעולה עם לשכת הנשיא שנרתמה, זו השנה השלישית ברציפות, לארח את הילדים נפגעי הטרור ומשפחותיהם ביום חגם.















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}