כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

רכסים: שתי אחיות נעדרות מאתמול • הסיבה: העדר מסגרת חינוכית

החל משעות הערב אתמול, נעדרות שתי בנות למשפחות חרדיות, לאחר שלאחת מהן לא נמצא בשנה הקרובה מוסד חינוכי ראוי, שיתאפשר לה ללמוד בו • מחלקת החינוך מאשימה את האב: "סרב לאפשר לבתו ללמוד בפנימיה למרות המלצת הצוות החינוכי • האב מאשים את הסמינר: "לא קיבלו אותה"

תלמידות 'בית יעקב'
תלמידות 'בית יעקב'

החל משעות הערב אתמול, נעדרות שתי בנות למשפחות חרדיות, לאחר שלאחת מהן לא נמצא בשנה הקרובה מוסד חינוכי ראוי, שיתאפשר לה ללמוד בו.

מדובר בבנות למשפחה חרדית חוזרת בתשובה. הבת הגדולה לומדת בסמינר שלהבת במגדל העמק, והבת הקטנה, שביקשה להמשיך במסגרת לימודית ברכסים, קיבלה המלצה מהצוות החינוכי של התיכון בו למדה להמשיך ללמוד בפנימיה.

לדברי מנהלת מחלקת החינוך בעיר, הצוות החינוכי אף דאג לצעירה לפנימיה מסודרת וראויה בבני ברק, אלא שאביה של הנערה סרב שבתו תלך ללמוד בפנימיה. האב אישר בפני כתב 'בחדרי חרדים' את העובדות.

הגירסאות בכל הקשור לעמדת הנהלת הסמינר כלפי הבת חלוקות. מנהלת מחלקת החינוך טוענת כי לא ידוע לה אם הצעירה נרשמה לסמינר ברכסים, אך בעקבות הרקע החינוכי המורכב שלה הוצע לה על ידי מורותיה להמשיך לפנימיה.

גירסא אחרת ששמענו היום בעיר גורסת כי מנהל הסמינר סרב לקבלה. כך או כך, הכשל המערכתי של המוסדות החינוכיים ברכסים ברור: הצעירה נותרה בשל התעקשות אביה ובשל העדר מסגרת נאותה בעיר לקבלה, קרחת מכאן ומכאן, ללא אפשרות להמשיך וללמוד, דבר שגרם לה תסכול רב. במערכות החינוך העירוניות מטילים את האחרית והאשמה לפתחו של האב, שבעקשנותו וקשיחותו גרם לילדה לעזוב את הבית.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אמר האב כי העובדה שסרב לאשר לבתו ללמוד בפנימיה היא נכונה, אך גם העובדה שהיא לא התקבלה לסמינר בעיר. "שני הדברים גם יחד תסכלו אותה ויצרו אצלה מרמור גדולה", מספר האב.

הבת האומללה הסתובבה בימים האחרונים שבורת לב, תוך חוסר ידיעה לאן תפנה ובאיזו מסגרת לימודית תמשיך. אתמול, כאמור, נעלמו שתי האחיות, ללא כל הודעה מוקדמת.

בשעות האחרונות התגייסו בני משפחה, ידידים ותושבי העיר לחפש אחר השתיים.

ככל שחולף הזמן, גובר החשש לשלומן ובטחונן של בתי הבנות. בשעות האחרונות נמסרה הודעה למשטרה, שהחלה בחיפושים נרחבים אחריהן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 56 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}