כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ארץ, אל תכסי דמם "זו כפרה עבור כלל ישראל", זעק הרב ליאור תמונות

במסע הלוויה קורע לב, ליוו רבבות את ארבעת הרוגי חברון שנטבחו בידי מרצח פלסטיני צמא-דם, לדרכם האחרונה תיעוד מצמרר במילים ובתמונות: ההספדים הכאובים, הבכיות קורעות הלב והתחושות הקשות במעלות קדושים וטהורים

ההלוויה. צילומים: פלאש 90
ההלוויה. צילומים: פלאש 90

מילים לא יצליחו לתאר את האבל הכבד שנפל על היישוב בית חגי. האבל הורגש שבעתיים כאשר ארבע גופות הקדושים, עטופות בטליתות, הוצבו בסמוך לבית-הכנסת של היישוב. מאות המשתתפים פרצו בבכי. עין אחת לא נותרה יבשה.

"הקדוש ברוך הוא רצה אתכם קרובים אליו", זעק אחד הסופדים. "גם אנחנו רצינו אתכם קרובים אלינו, אך דיין האמת רצה אחרת".

הרב דב ליאור, ממנהיגי הציונות הדתית, ספד בכאב: "זה היישוב עליו ניתן לומר: בדמייך חיי. זוהי כפרה עבור כלל עם ישראל. על המנהיגים להפסיק לחלום על הסכם שלום. כולנו, בימין ושמאל, רוצים שלום, אבל הם רוצים להשמיד את ישראל".

 פרץ של ציונות פרץ מקולו של יו"ר הכנסת ראובן ריבלין שעה שראה לנגד עיניו את גופות ההרוגים. הוא ביקש לעודד את האבלים – ואמר: "תנופת בניה חדשה תהיה תשובתנו לטרור. זו תהיה תשובה ציונית הולמת".

תחושת מרמור שלטה בקהל מהתנהלותם של שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל רב-אלוף גבי אשכנזי, שלא רק שלא באו להלוויה להזדהות עם האבל, אלא מיהרו לקרוא למתנחלים לשמור על איפוק ולא לנהוג באלימות. המתיישבים, מצידם, הבטיחו לפתוח בבנייה.

הערב הם נטמנו עמוק באדמת הארץ, שעל מלחמתה נהרגו: טליה ויצחק אימס נקברו בבית העלמין בהר הזיתים. אבישי שינדלר מאלעד בבית העלמין סגולה בפתח תקווה, וכוכבה אבן חיים נקברה בבית העלמין באשדוד.

יהי זכרם ברוך.

 



































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}