י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
ממשלת לפיד ושות'

דיווח: זו חלוקת התיקים והתפקידים המסתמנת

למרות שספק אם יהיה להם רוב לכך, במפלגות השמאל והמרכז מתכוננים לקראת ממשלת השינוי, וכבר החלו לחלק את התיקים והתפקידים ביניהם - כאשר בינתיים הראשון שחתם על הסכם הוא ליברמן | אך למרות זאת, בגוש מחכים להצטרפותם של בנט וסער

דיווח: זו חלוקת התיקים והתפקידים המסתמנת
ליברמן ולפיד צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

למרות שנותרו לו רק 8 ימים להרכבת ממשלה, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד ממשיך להתקדם במו"מ מול ראשי מפלגות השמאל, והערב (שלישי) דווח על חלוקת התיקים המסתמנת בגוש השמאל-מרכז, במקרה שאכן קואליציית השינוי תורכב.

לפי הדיווח של כתבת הכנסת, יערה שפירא ב'כאן 11', חלוקת התיקים המסתמנת במפלגות השמאל תהיה כדלהלן: 'כחול לבן' תקבל את הביטחון, תרבות וספורט, הקליטה ועוד תיק קטן. מפלגת 'ישראל ביתנו' תקבל את תיק האוצר, ראשות ועדת הכספים, משרד הנגב והגליל ועוד תיק קטן.

מפלגת 'העבודה', אשר ניהלו מגעים קשוחים, תקבל ע"פ המסתמן את משרד תחבורה, המשרד לביטחון פנים ועוד תיק קטן. מפלגת 'מרצ' תחזיק בממשלה, אם תקום, את תיקי הבריאות, הגנת הסביבה ושיתוף פעולה אזורי.

יש לציין כי לצד המשרדים הללו ישנם עוד תפקידים בכירים שיחולקו בין המפלגות, בהם סגני שרים וראשי וועדות בכנסת.

חלוקת התיקים בשמאל והמו"מ המואץ ביניהם, הוא מתוך תקווה שברגע האחרון יצטרפו גם נפתלי בנט הדתי וגדעון סער המסורתי, אלא שחלוקת התיקים והתפקידים המסתמנת לעת עתה מהווה מכשול לכאורה עבור השניים וחברי מפלגותיהם.

בנוסף, נציין כי השניים יתקשו להצטרף לממשלה שכזו, לאור ההסכם הקואליציוני שנחתם עם 'ישראל ביתנו' בנושאי דת ומדינה, לצד השליטה המלאה של המפלגה בכספי המדינה, הן במשרד האוצר והן בראשות וועדת הכספים.

לצד זאת, הכתב הפוליטי מיכאל שמש מ'כאן 11' מציין כי ‏במצע של 'יש עתיד' ישנה הבטחה לממשלה רזה שמונה מקסימום 18 שרים, אלא שלפי המסתמן כעת, הממשלה שמבקש יאיר לפיד להקים תמנה 28 שרים. 3 לעבודה, 3 למרצ, 3 לישראל ביתנו, 4 לכחול לבן, 7 שרים ליש עתיד ועוד 8 משרדים שנשמרים לנפתלי בנט וגדעון סער.

יאיר לפיד הסכם קואליציוני משא ומתן קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}