כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

'מעייני הישועה' חוגג 20 • ה'גדולים' דנים ברגע המוות

בית הרפואה החרדי בבני-ברק בחר לפתוח את חגיגות העשרים ב... בית-הכנסת • "כל זמן שהלב פועם, גם אם יש מוות של גזע מוח, האדם נחשב חי", אמר הגר"ש וואזנר בעברית צחה • הנשיא רוטשילד חשף: מה באמת עמד מאחורי הקמת בית החולים • שמואל קליין חזר עם רשמים • דוד קורן וישראל ברדוגו הנציחו בוידיאו ותמונות

"הייתי איתכם בערש הלידה". הגר"ש וואזנר בבואו לכינוס
"הייתי איתכם בערש הלידה". הגר"ש וואזנר בבואו לכינוס

בית החולים 'מעיני הישועה' בחר לפתוח את אירועי שנת ה-20 ב... בית הכנסת הצנוע של בית החולים. המוזמנים לאירוע היו גדולי תורה - רבנים ודיינים, חלקם מכהנים כחברים בוועד ההלכה של בית החולים, וכמובן, הרופאים המיומנים שהיו מרותקים מתמיד.

כאשר גדולי ישראל דנים בנושאי הלכה ורפואה בצוותא עם נבחרת של רופאים, התוצאה היא 'כותרות' משמעותיות. ואכן, הנושא המרכזי היה, איך לא, קביעת רגע המוות על-פי ההלכה.

הגר"ש וואזנר פתח את דבריו בעברית צחה, לטובת הרופאים שאינם דוברי יידיש.

"התקדמות הרפואה המודרנית הביאה לעולם ברכה גדולה כדוגמת ניתוחי הלב ואנו מברכים על כך", אמר הגר"ש אך מיהר להסתייג: "איננו מסכימים עם חלק מהחוקים הנהוגים בעולם הרפואה הסותרים את ההלכה ובכללם החוק הקובע את זמן המוות.

"גדולי ישראל פסקו לנו על פי התורה בראיות ברורות שאין להשיג עליהם שכל זמן שהלב פועם ויש דופק אע"פ שיש מוות גזע המוח האדם עדיין חי".

בעל 'שבט הלוי' גם התייחס לנושא השתלת איברים: "על אף שהן מצילות חיים איננו מסכימים שיכרתו איברים בטרם מותו של החולה עפ"י ההלכה".

הגר"ש לא חסך מחמאות מראשי בית החולים: "זכינו שההנהלה, המייסדים והסגל הרפואי של 'מעיני הישועה' פועלים עפ"י התורה באמצעות ועד ההלכה שאנו מתכנסים באהבה ואחווה שלום ורעות. זו המתנה הכי גדולה להצלחת ולהתפתחות הבית הגדול הזה שזכיתי להיות ליד ערש הולדתו ובחנוכת הבית ועתה אני שמח לחגוג יחד עימכם מלאות 20 שנה".

הגר"נ קרליץ והגר"י זילברשטיין התייחסו אף הם לנושא קביעת מוות על-פי ההלכה. "כל פעולה העשויה להאריך חייו, אפילו חיי שעה חובה עפ"י דין לחלל את השבת. זהו אחד מיסודות הרפואה עפ"י ההלכה", אמר הגר"נ.

את הכנס הנחה מנהל המרכז הרפואי 'מעיני הישועה', ד"ר יורם ליוור. הואר פרס בפני המשתתפים את משנת 'מעיני הישועה' המתנהל על פיהם של גדולי ישראל. "אלו הם אדני היסוד של ביה"ח וזהו גם סודו של 'מעיני הישועה' הזוכה לניסים וישועות למעלה מדרך הטבע".

מייסד המרכז הרפואי ונשיאו, ד"ר משה רוטשילד, גולל את סיפור הקמתו של 'מעיני הישועה' ואמר כי "הגם שהטיפול בזקנים ובחולים המוגדרים סופניים מייקר בצורה משמעותית את עלויות תפעול של בית החולים. אך רק לשם כך בנינו את 'מעיני הישועה' בגלל ערך וקדושת החיים. הקמנו את המקום הזה - ולו בכדי להקל על חולה סופני ולהאריך את חייו ומגיע לו הטיפול הרפואי אותו אנו מסוגלים לתת בימינו".

רב המרכז הרפואי, הרה"ג ר' יוסף הופנר, הסכים כי זו אחת הסיבות להקמתו של 'מעייני הישועה'. הוא סיפר כי שמע בעצמו מגדולי הפוסקים ובראשם הגרש"ז אוירבאך זצ"ל (שזה היה פסק ההלכה האחרון עליו חתם לפני הסתלקותו) ויבדלחט"א הגרי"ש אלישיב והגר"ש וואזנר, כי יש להזין ולטפל בחולה בסכנת חיים גבוהה, אפילו אם על פי הרפואה הוא חסר סיכוי להחלמה.

























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}