כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

לראשונה בהיסטוריה: הכנסת ס"ת בעירו של לנין

יותר מ-500 איש השתתפו באירוע היסטורי יוצא-דופן: סיום כתיבת והכנסת ספר תורה באוליינובסק שברוסיה - עיר הולדתו של לנין, מייסד המשטר הקומוניסטי • ויש תמונות

לראשונה בהיסטוריה:  הכנסת ס"ת בעירו של לנין

יותר מ-500 איש השתתפו באירוע היסטורי יוצא-דופן: סיום כתיבת והכנסת ספר תורה שאורגן ע"י הקהילה היהודית בעיר אוליינובסק שברוסיה, העיר המפורסמת כמקום הולדתו של לנין, מייסד המשטר הקומוניסטי.

ספר התורה נתרם על ידי משפחת פלדמן, משפחה מקומית שהתקרבה בשנים האחרונות לקהילה היהודית, בראשות הרב ושליח חב"ד הרב יוסף מרוזוב, שהוביל לשיפוץ בית הכנסת ההיסטורי בעיר, והקים רשת שיעורי תורה, מוסדות חינוך "אור אבנר - חב"ד", מיסודו של הנגיד ר' לוי לבייב, הקמת מסעדה כשרה, כיתות לימוד למבוגרים ועוד.

האירוע החל עם סיום כתיבת ספר תורה בתיאטרון במרכז העיר, ומשם יצאה התהלוכה הענקית על פני הרחוב המרכזי - שדרת לנין, שנסגרה לתנועת רכבים על ידי המשטרה, שאף ליוותה את התהלוכה - בואכה בית הכנסת המרכזי בעיר, כאשר רבים הזילו דמעות של התרגשות.

ההמונים הופתעו לראות את חצר בית הכנסת שעוצב באלמנטים של ירושלים העתיקה, והקהל נסחף במשך מספר שעות להקפות וריקודי שמחה לכבודה של תורה.

באירוע נטלו חלק אורחים רבים וחשובים ובהם הוריו של הרב מרוזוב שהגיעו במיוחד מארה"ב, נציגי הממשל המקומי, ומשלחת מכובדת ממוסקבה בירת רוסיה, שאף הביאה איתה את ברכתו של רבה הראשי של רוסיה, הגר"ב לאזאר.

עם סיום האירוע המרגש, ולאחר סעודת מצוה כיד המלך ששולבה בהתוועדות חסידית, חולקו לכל המשתתפים הרבים ערכת "אור השבת", ובנוסף גם יומן/לוח לשנה החדשה, ואלבום תמונות מהאירוע עצמו שהוכן והודפס תוך כדי האירוע.













תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}