כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ישי תקף את ברק: "יש חצי מליון ילדים רעבים. זה מפריע לך?"

על רקע הצטרפת של שר הביטחון אהוד ברק למתקפה נגד 'גירוש' ילדי העובדים הזרים, נפנף אלי ישי בישיבת הממשלה בנתונים המציגים שבישראל ישנם כחצי מליון ילדים רעבים • "לא שמעתי שביקשת על כך דיון", אמר ישי בסרקזם

אהוד ברק עם ילד מהשכבות החלשות. צילומסך: ערוץ 2
אהוד ברק עם ילד מהשכבות החלשות. צילומסך: ערוץ 2

עימות בישיבת הממשלה: בשעה ששר הביטחון אהוד ברק דיבר הבוקר (א') בגנות גירוש ילדי העובדים הזרים, הציג בפניו שר הפנים אלי ישי נתונים לפיהם בישראל חיים 530 אלף ילדים רעבים.

"לא שמעתי אף שר או גורם אחר שביקש לקיים דיון דחוף על 580 אלף ילדים רעבים בישראל", אמר השר ישי.

ישי הוסיף: "לא שמעתי אף שר שביקש לאסוף אוכל עבורם, או לצאת לרחובות או לצלם קליפ או לעשות הפגנות למענם. כל השרים שמבקשים לקיים דיון נוסף בנושא הילדים הזרים מצטרפים למסע יחצ"נות ורק מתעללים באותם ילדים".

לדבריו, "כל מי שאומר שאין לישראל מדיניות הגירה לא יודע על מה הוא מדבר. אני חוזר על מה שאמרתי. בישראל 2010 יש קרוב ל-20 אלף ילדים מגיל אפס עד 17 בניגוד לחוק. אם לא נעצור את התופעה נקבל אותה במימדים עצומים בשנים הבאות. כל מי שמבקש דיון נוסף בנושא יגרום לפגיעה במפעל הציוני".


בשבוע שעבר ביקש שר הביטחון אהוד ברק על ליזום דיון נוסף בנושא גירוש 400 ילדי העובדים הזרים, אולם בקשתו נדחתה. השר ברק נעדר מישיבת הממשלה האחרונה שדנה בנושא, בשל נסיעתו לוושינגטון‎.

ברק טען כי המאזן הדמוגרפי של מדינת ישראל לא ישתנה בעקבות מתן מעמד לילדי מהגרי העבודה שהוריהם נכנסו לראשונה לארץ באשרה או ברישיון כחוק.

"לעומת זאת, מעצר וגירוש מאות ילדים דוברי עברית, שרבים מהוריהם הוזמנו על ידי רשויות המדינה לסעוד את ישישיה‎, לבנות את בנייניה ולעבד את שדותיה, יפגעו פגיעה אנושה בדמותה של ישראל בעולם‎", אמר השר.

במקביל, קרא השר ברק לגבש מדיניות הגירה ברורה, יעילה ונוקשה, שתצמצם כניסה בלתי מבוקרת של מהגרי עבודה נוספים לתחומי המדינה.

קישורים:
מקור: מעריב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}