כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

היסטוריה: הגרי"ש זימן את נציג ש"ס • תמונות וסיקור בלעדי

הפתעה לסגן שר האוצר יצחק כהן: בשעות הצהריים זומן לבית הגרי"ש אלישיב, שם זכה לשבחים על פעילותו לביטול גזירת הצהרונים, סיוע לישיבות הקטנות, פרויקט הביטוח לאברכים - וגולת הכותרת: הכללת תקציב הישיבות בגוף תקציב המדינה • תמונות בלעדיות

"שתזכה להמשיך ולסייע לעולם התורה". הגרי"ש אלישיב ויצחק כהן. צילום: בחדרי חרדים
"שתזכה להמשיך ולסייע לעולם התורה". הגרי"ש אלישיב ויצחק כהן. צילום: בחדרי חרדים

סגן שר האוצר יצחק כהן הגיע לביתו של הגרי"ש אלישיב - וזכה למה שמעטים מקרב נציגי ש"ס זוכים.

מקורבי הגרי"ש אלישיב רמזו לו כי אם יגיע לבקר יהיה זה רצוי. בכדי לנטרל את האפשרות לפיה סגן השר אינו מבין רמזים, אף הודיעו לו את השעה בה כדאי שיגיע. והוא בא, כרגיל, בדיוק בזמן. חמוש בחליפה ומגבעת, נרגש בעליל.

ח"כ וסגן השר הרב יצחק כהן, המכונה "איציק", לא רודף אחר הפרסום, וזה משום מה, גם לא רודף אחריו. הוא יושב במשרד האוצר, מטרים ספורים מלשכת השר יובל שטייניץ ומהמנכ"ל חיים שני, ומקיים עמם קשרי עבודה מעולים, כמו גם עם ראשי אגף התקציבים.

בני ביתו של הגרי"ש סיפרו לו על פעילותו בעת האחרונה בתחומים שונים למען עולם התורה - והגרי"ש הביע את הערכתו והעניק את ברכתו להמשך הדרך.

מקורבי סגן השר מספרים ל'בחדרי חרדים' על מגוון הנושאים בהם עסק לאחרונה ואשר הביאו לו יוקרה רבה בבתי גדולי התורה.

בראש ובראשונה עומד נושא הצהרונים. כהן פעל בנושא לאחר שהוזעק על ידי איגוד התת"ים בראשות הרה"ג אוריאל הכהן קוק, מנאמני ביתו של הגרי"ש, לבטל את רוע הגזירה מאלפי הורים ששיוועו לעזרה.

כהן גם פעל בנושא הישיבות הקטנות, לאחר שהוזעק על ידי איגוד מנהלי הישיבות, משהתברר שישנן לא מעט ישיבות שלא זכו לתקצוב בשל בעיות בירוקרטיות כאלה אחרות.

שלישית, בנושא הביטוח לאברכים לאחר שהוזעק על ידי ועד הישיבות.

ורביעית והחשובה מכל, נושא תקציב הישיבות והמאבק להכללתו בגוף התקציב השנתי, דבר שהוא עוסק בו בשקט מאז כניסתו לתפקידו.

בישיבות עם בכירי האוצר הוחלט להיענות לבקשה זו, שהועלתה כמובן – בנוסף לסגן השר – גם על-ידי כל הח"כים החרדים. בישיבת הממשלה שהתקיימה ב-1.8.2010 אושר תקציב המדינה כאשר השרים יודעים שתקציב הישיבות ייכלל בסוף התקציב כשהוא יובא לאישור הכנסת.

נושא תקציב הישיבות והכללתו בגוף התקציב הוא נושא שהנציגות החרדית נאבקת להשיגו מזה שנים, ומעלה חרס. ח"כ הרב אברהם רביץ ז"ל אמר שאינו סולח לראשי האוצר על הנצחת השיטה שמאפשרת להם בכל שנה להתעמר בעולם התורה, להעמידנו כקבצנים, לסחוט התחייבויות בעבור התקציב השנתי, ובסופו של דבר גם להציגנו כסחטנים. אכן הישג שלא יסולא, וקרוב לוודאי שהוא בלתי הפיך.

חשוב להדגיש כי הגם שסגן השר הבהיר לראשי האוצר שנושא זה מבחינתו הוא "ייהרג ואל יעבור", ברור שהלחץ המשותף מצד חבריו בש"ס, אגו"י ויהדות התורה, הביא לסיום המיוחל.

כנראה השילוב האולטימטיבי של שר אוצר נוח והוגן (ולא ממש פוליטיקאי) כשטייניץ, גפני כיו"ר ועדת הכספים, מעמדה של ש"ס בקואליציה, והשפעתו של סגן השר באגף התקציבים, הוא שהיה חסר עד כה.

ייאמר לזכותו של יצחק כהן שלא ביקש "קרדיט" על כך, ולא מיהר לתקשורת כמו רבים וטובים אחרים שנוטלים קרדיטים לעצמם על אף שלא תמיד מגיע להם.

עסקנים בציבור החרדי מודעים לעשייה השקטה בחדר הקטן במשרד האוצר, והם שהאמינו שראוי סגן שר האוצר להוקרה בבית פוסק הדור.

זה ככל הנראה הרקע לפגישה הלא שכיחה שהתקיימה בשעות הצהריים בבית הגדול ברחוב חנן בירושלים.

"שתזכה להמשיך לסייע לעולם התורה", בירך הגרי"ש אלישיב את סגן שר האוצר, ובכך הסתיימה הפגישה.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}