כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

אומן אומן ראש השנה: כך נערך זק"א לעלייה ההמונית

ארגון זק"א שולח נציגות מיוחדת לאומן, של מתנדבים שיעמדו הכן לרשות הציבור. המתנדבים יעבדו בתיאום מלא עם כוחות הביטחון האוקראיניים כל הפרטים

אומן אומן ראש השנה: כך נערך זק"א לעלייה ההמונית

לקראת ראש השנה הבעל"ט בו עשרות אלפי איש יעלו להשתטח על ציונו של רבנו רבי נחמן מברסלב זיע"א באומן שבאוקראינה, יפעיל ארגון זק"א בשיתוף קופ"ח לאומית 'מוקד מרכזי לעזרה וסיוע', בפיקודו של המתנדב שמעון גרוסמן, בביתן מיוחד ש'מרכז ברסלב' העמיד לשם כך בחצר הקלויז.

כמו גם עמדות הזנקה להגשת 'עזרה ראשונה' בפריסה מכסימלית בכל רחבי האתר, בגיוס של עשרות רבות של מתנדבים, וציוד רב לטיפול במאות קריאות של עזרה ראשונה והצלת חיים.

בנוסף ישותף השנה ארגון זק"א גם באבטחת האירוע במשך כל ימי החג, בניהולם של 'משמרת הקודש באומן' ובפיקודו של הרב יובל הורביץ, בתיאום מלא עם כוחות הבטחון במקום.

עפ"י בקשת ארגון זק"א נענה אגף הקשר של 'היחצ"א' של פיקוד העורף, והם יפרשו במקום מערך קשר מקצועי שיתן מענה לפעילות כוחות ההצלה והבטחון במקום. כך שלראשונה יהיה תיאום מלא בין הכוחות ושליטה על כל האתר.

אלפי הבאים לאומן להשתתף ב"קיבוץ ראש השנה" על ציון הרה"ק רבי נחמן מברסלב זיע"א, יוכלו להיעזר בשירותי 'המוקד המרכזי לעזרה וסיוע' הממוקם באומן, סמוך למתחם הציון של רבי נחמן מברסלב זי"ע ואשר יופעל באחריות מתנדבי זק"א. בקבלת מענה מהיר ומקצועי. המוקד יפעל החל מיום שני, כ"ז אלול ועד לאחר שבת תשובה.

את 'עמדות העזרה הראשונה' יאיישו עשרות מתנדבים מארגוני ההצלה השונים, שיעשו את ראש השנה באומן, וישתלבו במשמרות מסביב לשעות. המוקד יעבוד בצמוד ל'מרפאה המרכזית' המנוהלת זה שנים ע"י הרב נחמן קליין האחראי להפעלת המרפאה באומן הכוללת רופאים בכירים מישראל, אחים מוסמכים, המרפאה צוידה בציוד רפואי מתקדם שייובא מהארץ, כמו כן דאגו מנהלי המרפאה למלאי של תרופות חיוניות.

מאות אנשים נזקקים בכל שנה במשך ימי החג לטיפול רפואי כזה או אחר, המקרים האופייניים אנשים שחשו שלא בטוב מחמת הקור ששורר במקום, נפילות, חבלות, כוויות ומקרי חירום נוספים שאירעו במקום.

מנהלי המוקד באומן הר"ר נחמן קליין והר"ר שמעון גרוסמן, פנו לנוסעים לאומן הנוטלים תרופות, לא לשכוח להביא איתם את התרופות. הדבר יחסוך זמן וימנע אי נעימויות רבות ובעיקר פגיעה, חלילה, בבריאות. נמסר עוד, כי באוקראינה שורר מזג אוויר קריר מאוד ובהחלט מומלץ להצטייד בביגוד חם.

'מרכז זק"א אוקראינה' בנשיאותו של הגאון הרב משה ראובן אסמן שליט"א ובניהולו של הרב יעקב זילברמן הי"ו, הקימו חפ"ק מיוחד שיפעל לאורך כל ימי שהות האורחים הרבים, כך שיוכל לתת מענה או להתערב במהירות בכל בעיה שתיווצר. מתנדבי זק"א אוקראינה ילוו את הבאים כבר מהנחיתה בשדה התעופה בקייב. השבוע אף נערך ישיבת סיכום עם משטרת אוקראינה לתיאום עמדות.

'מרכז ברסלב', מארגני הנסיעות לאומן וראשי חסידות ברסלב הביעו הערכה רבה לארגון זק"א על כל העזרה והסיוע והמשימות שנטלו על עצמם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}