כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ראש הישיבה לראש העיר: "תפקידך ניתן לך משמיים" • סיקור ותמונות בלעדיות

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הגיע מלווה באנשי אגף חינוך חרדי לסיור בבתי הספר החרדיים בשכונת בית וגן, כשברקע המתיחות עם הציבור החרדי בעיר • כתב 'בחדרי חרדים' שהתלווה לסיור, תיעד את המפגש המרגש עם ראש ישיבת 'עטרת ישראל, הגרב"מ אזרחי, שדיבר על תחושת השליחות, והעניק לראש העיר שופר מצופה כסף • צפו

ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי, בנו הגרב"צ וראש העיר ניר ברקת. צילום: בחדרי חרדים
ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי, בנו הגרב"צ וראש העיר ניר ברקת. צילום: בחדרי חרדים

שנת הלימודים נפתחה היום גם במוסדות הציבור החרדיים, וראש עיריית ירושלים הגיע לבתי ספר לבנות בעיר, על מנת לבחון את היערכותם לשנת הלימודים החדשה.

על רקע המתיחות הקשה בין נציגי הציבור החרדי לראש העיר, בעקבות מספר סוגיות שנויות במחלוקת, ניתן היה לשפשף עיניים למראה החמימות בה קיבלו מנהלי בתי הספר את ראש העיר.

אלא ששיאו של הביקור היה דווקא בביתו של ראש ישיבת 'עטרת ישראל', הגרב"מ אזרחי.

ראש העיר התקבל בבית ראש הישיבה, שהרחיב על השליחות הגדולה המוטלת על כתפיו של ראש העיר בניהול ענייני העיר ירושלים, עיר הקודש והמקדש, פלטרין של מלך. "זה לא במקרה שנבחרת למלא תפקיד כה חשוב ורם, זה מוכתב לך מלמעלה בשמיים ובידך נמסרה האחריות הכבירה שכולה שליחות קודש להמשך שלשלת הדורות. ירושלים אינה ניו יורק, ואין בכל ניו יורק הגדולה מה שיש בירושלים. ירושלים זה כולה קודש ועליך מוטלת הזכות והחובה לשמרה מכל משמר, לדאוג להצלחתה כי היא נזר ישראל בכל העולם".

ראש הישיבה שיבח את התגייסות יועץ ראש העיר, אברהם קרויזר, למען צרכי הישיבה, ובסיום הפגישה המיוחדת הגיש ראש הישיבה לראש העיר שי מעין התקופה: שופר מהודר בציפוי כסף, עליו נחרטה תבנית העיר ירושלים. כן נמסר לראש העיר סדרת הספרים "ברכת מרדכי" עליה הוסיף ראש הישיבה הקדשה אישית בכתב ידו, מחווה לראש העיר ירושלים.

בתוך כך, לידי מערכת 'בחדרי חרדים' הגיעו הנתונים המדויקים על מספר התלמידים החרדים בירושלים. הנתונים מצביעים על גידול מרשים באוכלוסיה החרדית.

בעוד שבשנה שעברה (אלול תשס"ט) למדו בגנים העירוניים 9,026 תלמידים, בשנת תשע"א עומדים ללמוד בהם 9,804 תלמידים – גידול מרשים של 778 תלמידים. בגנים הפרטיים נרשם גידול משמעותי מאוד, בהם ילמדו 11,356 תלמידים – 500 תלמידים יותר מבשנת הלימודים שעברה.

בבתי הספר של החינוך העצמאי בירושלים ילמדו בשנת תשע"א 16,340 תלמידים - 273 יותר מהשנה שעברה, בבתי הספר של מעיין החינוך התורני ילמדו 3,042 תלמידים – 51 מהשנה שעברה, בחינוך היסודי המוכר שאינו רשמי ילמדו 8,579 תלמידים - 143 יותר מהשנה שעברה, ובתלמודי התורה השונים בירושלים ילמדו 16,916 תלמידים - 283 יותר מהשנה שעברה.

בסך הכל ייפתחו השנה 152 מוסדות לימוד לגילאי היסודי, בהם 1,746 כיתות לימוד, מתוכן 31 כיתות חדשות.

מנתוני האגף לחינוך חרדי בעיריית ירושלים עולה כי בשכבת העל-יסודי בנים (ישיבות) עומדים ללמוד 11,682 תלמידים בירושלים - לעומת 11,532 בשנה שעברה, וכן 14,790 תלמידות - לעומת 14,600 בשנה שעברה.



























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}