כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

רצח בלב השכונה החרדית באשדוד • זעזוע

התפרעויות נוער נושר כמעט ונשכחו בקריה החרדית באשדוד, אבל אמש זה קרה שוב • התוצאה: דוד אלכסנדר חדד, בן 18, בן למשפחה חרדית, נדקר למוות בידי חברו • הדוקר ושנים נוספים נעצרו • הסכין נמצאה בין השיחים • מפקד משטרת אשדוד: "אתרנו החשוד מסתתר בדירה סמוכה" • החשוד ברצח תקף לפני חצי שנה חסיד גור • המשטרה דורשת: לנתח הגופה - זק"א מתנגד • תדהמה

רצח בלב השכונה החרדית באשדוד • זעזוע



רצח בלב השכונה החרדית באשדוד: דוד אלכסנדר חדד, בן 18, בן למשפחה חרדית, נרצח בידי חברו.

ברחוב הרב לוין פינת שדרות ירושלים באשדוד דווח על פצוע מדקירה, במהלך קטטה. צוותי מד"א ואיחוד הצלה שהגיעו למקום החלו לטפל בצעיר, בן למשפחה חרדית, ששכב מחוסר הכרה, עם פגיעות בכל חלקי גופו - בפעולות החייאה. צוות טיפול נמרץ שהגיע למקום כעבור דקות ספורות הצטרף לפעולות החייאה מצילות חיים.

מהמקום פונה הפצוע כשהוא דקור בכל חלקי גופו ובמצב קשה מאוד, לחדר הלם בבית החולים קפלן ברחובות. מאוחר יותר נפטר מפצעיו.

התפרעויות השבאב: אברך בעלזאי נדקר

גדליה, מתנדב 'איחוד הצלה דרום', מספר בשיחה עם אתר 'בחדרי חרדים': "קיבלתי קריאה בביפר על דקירות ברחוב שדרות ירושלים פינת רחוב לווין. תוך דקה הייתי במקום, מצאתי בחור כבן 18 שרוע, כשהוא דקור בבטנו ומחוסר הכרה. לאחר החייאה וטיפול ראשוני, הוא פונה במצב קשה כשהוא מחוסר הכרה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים.

"כשהגעתי, במקום כבר הייתה התקהלות גדולה של אנשים. המשטרה מיד סגרה את זירת הדקירה, ושוטרים התפרסו בכל השכונה על מנת לאתר את הדור ואת הסכין. לאחר זמן קצר נמצאו את הסכין מושלכת בין השיחים במרחק עשרות מטרים. רכבו של הנדקר נשאר עומד בצומת בו נדקר.

"כשעה קודם לכן, פרצה קטטה בין הדוקר והנדקר ברחוב רש"י פינת האר"י ברובע ט' בעיר. הדוקר הוא זה שגרם לשבר לאברך בעיר, לפני כחצי שנה".

יוסי, מתנדב מד"א וזק"א, שטיפל בפצוע, סיפר כי הפצוע נדקר כ-9 דקירות בכל חלקי בגופו ואיבד את הכרתו. לאחר החייאה ממושכת הוא פונה במצב קשה מאוד ליחידת הטראומה בבית החולים קפלן ברחובות, שם הוכנס לחדר ניתוח, אולם לרופאים לא נותר אלא לקבוע את מותו.

מחקירה ראשונית עולה, כי ככל הנראה פרץ ויכוח בין הנרצח לחשוד בדקירה, במהלכו דקר החשוד את הנדקר ופצע אותו באורח אנוש. מפקד משטרת אשדוד, סגן ניצן גבי דדון, אמר: "הצלחנו לאתר את החשוד מסתתר בדירה סמוכה. הוא נחקר ומוסר את גרסתו".

כמעט מדי מוצאי שבת משתתפים צעירים אשכנזים וספרדים בקטטות ברובע. ואולם, במשטרה סבורים כי לרצח אין קשר ישיר לקטטות האלה, משום שהחשוד והנרצח הם מהפלג הספרדי בשכונה. עם זאת, המעורבים באירוע מוכרים למשטרה על רקע קטטות רחוב בשכונה.

פעילות מהירה של שוטרי מודיעין אשדוד שהצביעה על מקום המסתור של החשוד ברצח, הובילה למקום את שוטרי תחנת אשדוד, שהצליחו לאתרו ולעוצרו, יחד עם חבריו.

הארכת המעצר של החשודים במעורבות ברצח באשדוד, תערך ב-12:00 בבית המשפט השלום באשקלון.

מיכאל גוטווין, רכז המחלקה המשפטית של זק"א, יצא אל בית המשפט באשקלון, בעקבות דרישת המשטרה לנתח את גופת הנרצח.

לפני כחצי שנה נדקר אברך על ידי נערי שוליים, האברך נדקר בחזהו, בגבו ובאחוריו, ופונה במצב קל-בינוני לבית החולים. הנער הדוקר אותר תוך דקות ספורות, לאחר התקבל דיווח על נער שנכנס לבית כנסת הסמוך למקום הדקירה כשבגדיו מוכתמים בדם. על ידיו ורגליו נמצאו סימנים קלים של דקירת סכין, והוא פונה באמבולנס בלווי שוטרים לבית החולים.

שלושה חודשים מוקדם יותר נעצרו מספר נערי שוליים, לאחר שהיו מעורבים בקטטה.

לפני כשנה רוססו כתובות גרפיטי על קירות בית הספר 'בית מלכה' בעיר.

וידאו מההפגנה של התושבים לאחר הדקירה לפני כחצי שנה:

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 58 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}